beste keus tunen HPI rs 4-3 een 2 bak of NIEUWE ABC T15

• Topicstarter Topicstarter william.tk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

william.tk

Guest
wat is beter om je hpi rs 4-3 sneller te maken? de 2 bak of de nieuwe ABC motor T15 van hpi???

de T15 is snel en een versnellingsbak maakt de ori motor ook snel, maar ik zou eers voor de T15 gaan omdat deze nu voor een spotprijs te kopen is. ik weet niet hoe duur een 2 bak is, maar de T15 is al te krijgen voor 99,-- euro

laterss, thomas

hey manusje een jongen van net 15 heeft net de auto gekocht kan ni gelijk alle 2 kope he !!! :wink: ik wil graag weete welke de snelste keus is van de 2

sorry

doe dan eerst de versnellings bak en dan een picco motor met een startbox,
die zijn nog beter dan de hpi motoren

hey NMT racer waar kan jij die T15 voor 99 euro krijge??? de 2-bak kost 95 euro dan koop ik liever die T15 voor 99 euro maar waar????

Aangeboden: Nog nieuwe motor van HPI laatste Type met ABC cil.
Prijs: 99,50 euro
Beschrijving: Mijn nog nieuwe motor van de HPI RS4-3 Evo met trekstarter.
Verkoop wegens aanschaf Pico race motor

Foto: Klik hier om de foto te bekijken
Datum: 03-04-2004, 12:09
Gezien: 126 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: RC dokter (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 06-26566659
Regio: Zuid-Holland

Een beter "ABC" motortje heeft naar mijn idee meer te bieden dan alleen een hogere topsnelheid.
raakt mindersnel oververhit en heef een langere levensduur......

Je kan beter voor de 2-bak gaan. Het geeft meer snelheid en begrensd je motor in toeren (door de zwaardere overbrenging in zijn 2).

Als je nu een sneller motortje erin stop zal die flink gaan toeren zonder 2-bak en kost het je alsnog vrij spoedig een motor.

Neem een 2-bak en rij even door met de huidige motor, als die op is dan de volgende stap nemen....

En waarom heeft iedereen het over ABC is beter ?
Het is wel zo dat een ABN bij te hoge temperaturen niet lang vol houdt en dat is gewoon het probleem met die kleine motoren met mogelijk de onkunde van de rijder....

Op het moment zijn de AAC de betere motoren, alleen zeer duur en moeilijk verkrijgbaar voor de auto's, alleen Sirio heeft een uitgebreide collectie.
Mogelijk krijg ik binnenkort in het testprogramma een AAN motor. Nicacyl (of hoe spel je dat) heeft in de motorcross al betere prestaties opgeleverd tov. chroom.

william.tk zei:
hey NMT racer waar kan jij die T15 voor 99 euro krijge??? de 2-bak kost 95 euro dan koop ik liever die T15 voor 99 euro maar waar????

2 bak voor 95 Euro??? :D :D

Gewoon op Ebay kopen via Amerika... Mij kostte het40-45 Euro.... :wink:

En het klopt van die T15 voor 99 Euro....

En waarom heeft iedereen het over ABC is beter ?
Het is wel zo dat een ABN bij te hoge temperaturen niet lang vol houdt en dat is gewoon het probleem met die kleine motoren met mogelijk de onkunde van de rijder....

Precies.... ABC hoeft niet beter te zijn, het gaat erom dat je de motor gewoon goed onderhoudt... Ik heb een ABC gehad (OFna .12) maar rijd nu weer met mijn aangepaste .15FE... Loopt nog steeds lekker icm een 2-speed gearbox....

ABC heeft een veel harderen coating waardoor ook met goed onderhoud de motor nog veel en veel langer meegaat dan een ABN motor.

Ik he ook een FE15 en dat ding begint echt super gaar te worden steeds minder compressie etc... Als ik een nieuwe motor zou gaan kopen wordt het er zeker 1 met een ABC constructie.

hmm, even een vergelijking:
Oregon heeft een force motor (2.11cc)met abc constructie, heeft er al 12 liter opzitten en rijdt nog steeds.
Hilbren had een hpi fe15 (2.5cc) en heeft maar 4 liter er mee gedaan.

Ik denk dat het zo wel duidelijk is.

Ik he ook een FE15 en dat ding begint echt super gaar te worden steeds minder compressie etc... Als ik een nieuwe motor zou gaan kopen wordt het er zeker 1 met een ABC constructie.
[/quote]

vanzelfsprekend.... mijn Force .12 heb ik aan mijn broertje verkocht. Hij heeft zijn oude Force slide 2 naalds carb erop en dat loopt veel beter dan met mijn 1 naalds carb... :cry:

maja.. nog even met die 15FE en dan op zoek naar een echte motor.... :D

Maar eh back 2 topic.... als ik jou was eerst even met de 2 bak beginnen... Als je motortje dan gaar begint te worden zou ik pas echt voor een nieuwe ABC motor gaan....

william.tk zei:

Bij mij :D Stuur maar een pbtje als je interesse hebt.

Greetzz, Robbert

hier heb ik ff de statistieken van beide motors voor je opgezogd:
De T15
* 1.2 horsepower!
* ABC construction
* Side exhaust
* Black case
* Tall heatsink head
* Aggressive porting
* Standard shaft

Displacement: .15 (2.49cc)
Horsepower @ RPM: 1.2hp @ 29,000 RPM*
Bore: 15.0mm
Stroke: 13.6mm
Carburetor: Rotary type, 6.0mm
Ports: 3
* These figures are estimates from the manufacturer of the engine. Like most R/C car companies, HPI purchases engines from model engine manufacturers, we do not have a testing lab or dyno to rate our engines.

Equipped with a convenient pullstarter, the T-15 will also accept our #87120 HPI Roto Start System! This engine will easily directly into any nitro car or truck that accepts small block (.12-.15) engines with pullstarters.

De 15 FE die je er volgens mij nu in hebt zitten
Construction

ABN (Aluminum case and piston, Brass sleeve, Nickel plated sleeve)
Displacement

2.48 cc
Bore

15.3mm
Stroke

13.5mm
PS/RPM

0.56hp/29,000rpm*
RPM range

3,000 to 32,000
Weight

248g

Je auto zal er niet sneller op gaan lopen als je dus de t15 motor koopt alleen ben je wel wat sneller weg omdat je 0.65 pk meer hebt dus in totaal 1,2 pk ik zal zelf jou deze motor aanraden de hpi .12r ss heb ik er zelf ook in zitten want die zit namellijk in mijn hpi rs4 3 type ss ik heb deze auto namelijk in amerika gekocht wat mij zo ongeveer in totaal met verzendkosten en btw en auto (inclusief motor en bod) 225 euro koste.

hier zijn de statistieken van deze motor:
Construction

ABC (Aluminum piston, Brass sleeve, CARBIDE plated sleeve), using Formula 1 nickel-carbide plating technology!
Displacement

2.09cc
Bore

13.8mm
Stroke

14mm
Max RPM

35,000rpm*
Weight

200g
Carburetor

5.5mm opening, rotary-type, two-needle adjustment
Cooling head

purple anodized machined aluminum

hij zuipt dus minder als de 15 heeft evenveel pk maar wel ff 6000 toeren meer en dat is wel te merken als ik tegen de hpi rs4 3 evo van mijn vriendje rijd haal ik hem lekker in op topsnelheid :D

Zoals ik al zei... snelheid komt nauwelijks van toeren, maar van racht. Met meer kracht kun je een grotere tandwielverhouding nemen, en sneller gaan. Met alleen meer toeren kom je er niet. Je motortje slijt hoogstens sneller.. En voor €99,- zou ik toch voor de T-15 gaan.. wel zo goedkoop...

Greetzz, Robbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back