Beste (render en compressie) settings voor Youtube/Vimeo materiaal

Ook een idee. Zou dat kunnen. 1080P upscalen naar 1440 in Vegas en dan uploaden naar Youtube?

Waarom niet :D. Ik denk dat je niet eens echt veel verschil ziet met de originele 1440p, aangezien de youtube 1440 nog steeds niet eens in de buurt van de echte raw 1080p komt. Je krijgt meer bandbreedte.

ik wil nu ook eens een keer op 60fps gaan uploaden maar ik krijg het maar niet goed voor elkaar want steeds als ik dan upload en de video ga bekijken zie ik nog enorm veel blokjes

ik gebruik sony vegas 12 en 13 dus mijn vraag was
wat zijn de beste render settings voor 60FPS?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik wil nu ook eens een keer op 60fps gaan uploaden maar ik krijg het maar niet goed voor elkaar want steeds als ik dan upload en de video ga bekijken zie ik nog enorm veel blokjes

ik gebruik sony vegas 12 en 13 dus mijn vraag was
wat zijn de beste render settings voor 60FPS?
voor 60fps heb je dus dubbel zoveel bandbreedte nodig dan met 30fps om hetzelfde render kwaliteit te krijgen. je hebt tenslotte 2x zoveel frames in hetzelfde tijd

voor 60fps heb je dus dubbel zoveel bandbreedte nodig dan met 30fps om hetzelfde render kwaliteit te krijgen. je hebt tenslotte 2x zoveel frames in hetzelfde tijd

oke dit is nu waar ik heb hem nu net op heb gezet.
is dit beter of moet het nog wat hoger?

full
full

mag zeker hoger. zet het boven ipv 90 naar 98 of 99

onderin moet je voor 60fps ongeveer 32mbit pakken.

mag zeker hoger. zet het boven ipv 90 naar 98 of 99

onderin moet je voor 60fps ongeveer 32mbit pakken.

dit is nu de video op 32mbit maar ik vind toch nog niet helemaal mooi zie vooral op sommige stukken nog veel blokjes.
maar gewoon op 360p/480p zie je echt nog veel blokjes

hmmm .. net ff gekeken
iets klopt er niet ... teveel blokjes en blurry nog steeds (RAAR)
kan je helaas niet helpen (ik werk met Mac)

OFFTOPIC: Vliegen doe je Fantastisch en je Intro Rocks :yes: :vamp:

dit is nu de video op 32mbit maar ik vind toch nog niet helemaal mooi zie vooral op sommige stukken nog veel blokjes.
maar gewoon op 360p/480p zie je echt nog veel blokjes

Hoe ziet de gerenderde origineel eruit?

Misschien heb je hier ook de grens van youtube bereikt :D. Er is teveel detaill in je vid :D

denk ik niet Boris (teveel detail)
als je mijn (laatste) bos-vid ziet .. dan zie je geen blokjes
meschien heeft Sander zo'n SD-kaartje waar we het laatst over hadden (die dat niet aankan)

welk sd-kaartje gebruik je ???

Hoe ziet de gerenderde origineel eruit?

Misschien heb je hier ook de grens van youtube bereikt :D. Er is teveel detaill in je vid :D

De video ziet thuis op de pc er op zich wel goed uit maar ook niet helemaal de zelfde kwaliteit als direct als van de Gopro.
zal straks de video direct zonder te veranderen naar YouTube uploaden.

denk ik niet Boris (teveel detail)
als je mijn (laatste) bos-vid ziet .. dan zie je geen blokjes
meschien heeft Sander zo'n SD-kaartje waar we het laatst over hadden (die dat niet aankan)

welk sd-kaartje gebruik je ???

Ik ben nu op school dus ik moet straks thuis even kijken welke SD kaart het is

Het moet er op je pc ook goed uitzien inderdaad. Upload eens een raw stukje naar youtube van de gopro inderdaad om te vergelijken.

het sd kaartje is een lexar 32gb high speed class 10

edit**
en hier is de hele video direct vanaf de gopro

Back