Beste (render en compressie) settings voor Youtube/Vimeo materiaal

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Torquednb, 7 apr 2014.

  1. menno

    menno

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    1.273
    Locatie:
    Rosmalen
    @Tasz heb je een link naar een filmpje die gemaakt is met jouw settings?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Nee youtube is er niet super duidelijk over, maar ze bevelen je aan om met 8mbit/sec te renderen zelfs als je naar hulp paginas gaat. De reden dat dit niet duidelijk is omdat het kan veranderen.
    Dit is echter wel te schatten door bandbreedte meting tijdens het streamen en je komt ongeveer net niet tot 10mbit/sec max.

    Je hoeft niet perse blokjes te hebben bij 10mbit. Je kan door middel van goede compressie en double pass encoding best goede kwaliteit halen. Grootste verschil met Vimeo is dat die wel double pass encoding gebruiken en die blijven ook rond 10mbit streamen.
     
  3. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Leuk filmpje en kwaliteit komt er goed uit, maar er zit geen "fast moving motion" in en dat is nou net waar youtube over struikelt.

    Hier even de info over jouw filmpje bijvoorbeeld. 295,7Mb voor 10:33min video. Bereken de bandbreedte ;)

    [​IMG]
     
  5. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Klopt dat is echt k*t bij youtube. Maar dat is ook niet echt op te lossen met je render settings.
    Mischien een hogere frame rate?

    Toch ben ik van mening dat de kwaliteit er veel beter uitkomt door een hoge bitrate aan te bieden aan YT. Ik heb daar iig goede ervaringen mee.
     
  6. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    welke downloader is dat boris?
     
  7. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Een oplossing is in 2.7k of 4k renderen, want dan geeft youtube echt wel wat kwaliteit.
    Dit is een voorbeeld. Wel even fullscreen kijken en max resolutie inschakelen :D




    Andere manieren om het een beetje te omzeilen van slechte youtube render om zelf gecontroleerd slechter te renderen, waarbij je wat scherpte uit haalt wat minder snel blokjes vormt.

    Dit is de 4k downloader. Er zijn zoveel van die applicaties en sites waarmee je dit soort dingen kan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Dit is een nog betere demo met wat meer beweging erin! Wel even youtube resolutie op 1440p zetten en full screen uiteraard kijken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Torquednb

    Torquednb

    Lid geworden:
    12 jul 2013
    Berichten:
    271
    Locatie:
    ergens
    Momenteel werk ik met Final cut pro X en export de files Prores met een cbr van 50000. Hierna trek ik het door Handbrake om zo aan een H.264 in MP4 formaat te komen.
    Gisteravond heb ik wat geƫxperimenteerd met verschillende bitrates en compressie instellingen en ben tot de conclusie gekomen (voor mezelf) dat een hoge bitrate geen drol uitmaakt. Ik kon totaal geen verschil zien tussen de filmpjes.
     
  10. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    Heb FINAL CUT PRO eens een maand op Proef gehad
    maar ik kwam er geen wijs uit jammer genoeg
    lijkt me wel een SUPER Programma voor Vids te maken !!!

    maar ik zal dan een Cursus nodig hebben :rolleyes:
     
  11. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Leuk en aardig die voorbeelden maar zolang ik niet weet wat de originele footage was zegt mij dit helemaal niets. ;)
    Waarschijnlijk is het origineel ook op die hoge resolutie geschoten.
    Ik ga toch echt niet mijn HD beelden upscalen naar 4k, dat word echt niet mooi ;)
    Vervolgens kijk je het op de pc weer op een HD schermpje en zit je het dus weer te downscalen

    Dit kan je pas echt testen op een 4k tv

    Mijn voorbeeld fimpje was overigens met mijn oude Sony HDV fx1 gefilmd op 1080 interlaced. Deze is geupscaled naar progressive
    Ik heb een PAL versie dus ik denk zelfs dat ik dit filmpje origineel 25 fps heb gehouden. Maar dat zou ik even na moeten kijken.

    Voorheen schokte YT filmpjes altijd met 25 fps maar ik zie nu bij mijn eigen filmpje dat dit niet meer het geval is.
    Vroeger adviseerde YT ook 30 fps.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ja die vids zijn origineel met hogere resolutie geschoten als je de beschrijving moet geloven. Ik zelf kan ook prima overweg met wat ik nu eruithaal met 1080p en mijn huidige compressie methode. Mijn filmpjes zijn puur fun vluchten.....geen master productions :)
     
  13. Torquednb

    Torquednb

    Lid geworden:
    12 jul 2013
    Berichten:
    271
    Locatie:
    ergens
    Zo weer even wat dingen getest en op de Tube gezet. Linkjes!!







    Conclusie, ik zie bar weinig verschil :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Welke settings heb je gebruikt dan?
     
  15. Torquednb

    Torquednb

    Lid geworden:
    12 jul 2013
    Berichten:
    271
    Locatie:
    ergens
    Voor zowel de Prores en de H.264 heb ik de standaard settings van Final cut gebruikt.
    Resolutie en framerate zijn native, bitrate voor de Prores is 149,235 en voor de H.264 is 16,364 nogal een verschil dus. Maar zichtbaar...
    Het eerste filmpje is een Prores 442 export die ik heb gecomprimeerd met Handbrake op level 20 verder alles default, bitrate 7,534 :rolling:
     
  16. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Dit is een beste youtube verneuk voorbeeld. Zo hard mogelijk en zo laag mogelijk bij de grond, waar je heel snel blokjes kan krijgen. toch hield het zich best goed.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Torquednb

    Torquednb

    Lid geworden:
    12 jul 2013
    Berichten:
    271
    Locatie:
    ergens
    Tja, zit maar 1 ding op. Hoog en langzaam vliegen :puppydogeyes:


    NEVER!!!:cool:
     
  18. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Hier een filmpje van Ben. Major Youtube fuck up. Iets teveel detaill in weinig bandbreedte denk ik :D

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. renesijnke

    renesijnke

    Lid geworden:
    3 mrt 2013
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Gorinchem
    Binnenkort 48fps en 60fps op Youtube, ziet er goed uit :)
     
  20. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    @Borisb gaaf gevlogen, hoe lang heeft het geduurd voordat je zo kon vliegen en hoeveel crashes echt gaaf.
     

Deel Deze Pagina