Bevestiging van de rok, Hovercraft; Griffon 2000 TDX

Beste mensen,

Ik nog steeds verder werkend aan me hovercraft, daar ben ik al heeeeeeeel lang mee bezig :P steeds een stukje.

Maar ik zit met het probleem dat ik niet weet hoe ik de rok moet bevestigen, en dan op zo'n manier dat die ook weer los kan.

Iemand de oplossing gevonden? Ik heb wel wat ideetjes natuurlijk, maar die zijn niet beproefd :).

Groeten, Joeri

Hallo joeri,

Ik heb ook een hovercraft gemaakt, en toen had ik het idee om magneten te gebruiken, ik heb het nooit gebruikt maar misschien is dit wel een oplossing.

Niels

hey joerideman,

ikzelf heb ook een griffon gebouwd, alleen dan 2 keer zo klein als op de orginele tekeningen. omdat ik de rok wat simpeler heb willen houden heb ik de hoeken vierkant gemaakt, zodat de rok nog maar 4 delen heeft.
de rok heb ik toen vastgezet met afplaktape :lol:
werk goed moet ik zeggen, alleen me hovercraft is niet van balsa maar van een soort karton, dus daar komen dan scheurtjes in bij het lostrekken van de tape :?
bij basla moet dit natuurlijk geen probleem zijn.
wat voor motor ga je trouwens gebruiken voor de voortstuwing?
en kan je vast een mooi fototje plaatsen van je bouwwerk? :P

groeten oscar.

Hmm Magneten, is een leuk idee. Maar dat zijn er aardig wat, wil je geen luchtspleet krijgen.

En tape ohnee, het model is volledig van vliegtuigtriplex gemaakt. Daar komt geen afplaktape in voor :P Veel te goedkope oplossing.

En ik heb een hele serie foto's komen ooit een keer beschikbaar. Als ik mijn website een keer afmaak zeg :roll:
De motor een speed 400 geloof ik van conrad.

Er is een soort magneet band, dat je op de rol kunt krijgen. Wordt oa gebruikt om magnetische labels te maken voor magazijnstellingen. Kijk eens bij Overtoom of zo.

Wim

Hoi,

ik heb ook een griffon 2000 gebouwd.

Ik heb hem ook van vliegtuigtriplex gemaakt.

Hij is sinds vorige week af en werkt prima.

De rok (van vliegerstof) heb ik vast gezet met dubbelzijdig tape, zit muurvast.

Als je geen tape wil gebruiken, ik heb ook nog aan klitteband met een kleefzijde gedacht, dat is gewoon bij hema te krijgen, maar vond dubbelzijdig tape makkelijker, het is ook gewoon weer los te krijgen.
Ik denk ook dat het de meest luchtdichte oplossing is.
Magneten lijkt me wat zwaar.

Mijn site is: www.model-hovercraft.tk , de nieuwste foto's moet ik er nog op zetten.

Age Jan.

AJ zei:
Hoi,

ik heb ook een griffon 2000 gebouwd.

Ik heb hem ook van vliegtuigtriplex gemaakt.

Hij is sinds vorige week af en werkt prima.

De rok (van vliegerstof) heb ik vast gezet met dubbelzijdig tape, zit muurvast.

Als je geen tape wil gebruiken, ik heb ook nog aan klitteband met een kleefzijde gedacht, dat is gewoon bij hema te krijgen, maar vond dubbelzijdig tape makkelijker, het is ook gewoon weer los te krijgen.
Ik denk ook dat het de meest luchtdichte oplossing is.
Magneten lijkt me wat zwaar.

Mijn site is: www.model-hovercraft.tk, de nieuwste foto's moet ik er nog op zetten.

Age Jan.

klitteband is niet goed luchtdicht,,

een speed 400 heeft iets te weinig kracht denk ik.
misschien 2 niet maar ik zou anders voor een speed 600 gaan ofzo.
het is een best groot model natuurlijk als je hem naar de tekeningen maakt, langer dan een meter.

explosive rc tuning zei:
een speed 400 heeft iets te weinig kracht denk ik.
misschien 2 niet maar ik zou anders voor een speed 600 gaan ofzo.
het is een best groot model natuurlijk als je hem naar de tekeningen maakt, langer dan een meter.

Ik heb het toerental vergeleken met een speed 600 van grauphner. Kwam overeen. Maar als dat niet voldoende blijkt te zijn kan ik nog wel een nieuw kopen.

dat is dan jammer. Noujah kan ze altijd voor een schappelijk prijsje doorverkopen, of bewaren voor het volgende project.

Hierna komt er nog een model, maar dan een model van een 1 persoon hovercraft.

Ja, hij heeft mij ook veel geld gekost. Dat vliegtuigtriplex is hartstikke duur.
Als ik een volgende hovercraft ga bouwen ( ik zat idd ook aan zo'n eenpersoonsmodel te denken) maak ik hem niet weer daarvan. Dan ga ik voor piepschuim of balsa en wat dikkere triplex uit de bouwmarkt ofzo.
En ik maak hem kleiner :)

ik heb dubbelzijdig plakband gebruikt en om de 10 cm een punaise.
dat is erg sterk en luchtdicht en je krijgt het er met een beetje moeite wel af.
maar ik heb de mijne op het ijs tegen een paaltje aan gevaren en nu is een heel zijdek kapot :lol:
ik ga hem denk ik opnieuw maken omdat ik hem sowiso al niet zo netjes vond.

Back