Bewijs dat ik ook weer begonnen ben met bouwen ;)

Met een normale verbrandings motor met terugkoppeling van de uitlaat heb je overdruk en dat zorgt wel voor problemen.

Ik doel nu op benzinemotoren, met methanol heb je dat probleem niet, aangezien de uitlaatdruk er wel voor zorgt dat er niks kan ontsnappen.

Als ik op een dag +/- 7 vluchten hebt gemaakt, dan loopt er altijd zo'n lange vieze streep benzine onderaan mijn romp. Is zo schoon gemaakt, maar echt handig is het niet.

Bedenk me net, je zou er na het tanken een eenweg-ventiel op kunnen zetten, dr hoeft in principe alleen lucht in, en niets uit...

Njah, die zou je dan steeds na het tanken moeten aankoppelen, niet het handigste, maar als het moet.....

Waar zijn die dingen te koop?

Grt.

Wat die tankontluchting betreft; als jullie stukken rugvlucht/rollen of whatever hebben gevlogen, hebben jullie dan geen last dat er altijd wat brandstof uit de ontluchting loopt? Ik zoek nog steeds een manier om dit perfect te krijgen, dan hoef ik ook m'n kist niet meer schoon te vegen na het vliegen. uiteraard zit de nippel voor de ontluchting lager dan de tank zelf, anders zou de tank leeglopen tijdens rugvlucht:)

Als iemand de perfecte tip heeft, dan hoor ik het graag, kan ook handig zijn voor Hanzl.....

Grt.
Je ontluchtingsdarm 360° rond je tank draaien en dan pas naar buiten laten lopen.. Volgens MIJ loopt er dan nooit iets uit :)

Zoiets:

Je ontluchtingsdarm 360° rond je tank draaien en dan pas naar buiten laten lopen.. Volgens MIJ loopt er dan nooit iets uit :)

Ja, ik heb dat wel eens meer gezien inderdaad, dat werkt in de praktijk dus goed? (dus niet dat het alsnog eruit loopt na een stukje rugvlucht)

Grt.

Ja, ik heb dat wel eens meer gezien inderdaad, dat werkt in de praktijk dus goed? (dus niet dat het alsnog eruit loopt na een stukje rugvlucht)

Grt.
Volgens de wet van communicerende vaten niet nee :). De benzine komt maar tot aan de gele streep. Als je verder rolt loopt ie terug de tank, dat is de kortste afstand..

In theorie kan het nog steeds meelopen als je rolt in de richting van de slang natuurlijk. Zonder onderdruk in je tank of tegendruk op het ventiel gat blijft er altijd een kans dat er iets uit loop al is dat zo wel minder dan direct naar de opening.

Is een kleine luchthapper geen optie die in de nippel blaast? Zo krijg je iets tegendruk. Of is dat weer niet handig met de afstelling?

Is een kleine luchthapper geen optie die in de nippel blaast? Zo krijg je iets tegendruk. Of is dat weer niet handig met de afstelling?

Qua afstelling maakt dat in mijn geval niet zo uit, die motoren merken nergens wat van:D

Zal het eens gaan toepassen; "rondje om de tank":)

Wat die tankontluchting betreft; als jullie stukken rugvlucht/rollen of whatever hebben gevlogen, hebben jullie dan geen last dat er altijd wat brandstof uit de ontluchting loopt? Ik zoek nog steeds een manier om dit perfect te krijgen, dan hoef ik ook m'n kist niet meer schoon te vegen na het vliegen. uiteraard zit de nippel voor de ontluchting lager dan de tank zelf, anders zou de tank leeglopen tijdens rugvlucht:)

Als iemand de perfecte tip heeft, dan hoor ik het graag, kan ook handig zijn voor Hanzl.....

Grt.

Moet je eens kijken op de site van Toni Clark in de catalogus bij de tanks daar staat een oplossing denk ik.

Moet je eens kijken op de site van Toni Clark in de catalogus bij de tanks daar staat een oplossing denk ik.

Ja, ik betwijfel alleen of dat met tanken goed gaat, of de overtollige lucht dan nog goed afgevoerd kan worden......

Hmm, rondje rond de tank lijkt mij ook wel 'n leuke.. zal 't es proberen. Eigenlijk wel een mooie elegante simpele goedkope oplossing...

Die eenweg-ventiel dingen (terugslagkleppen heten ze geloof ik in 't echie) kun je gewoon kopen bij je lokale festo-dealer. Euro of 3 denk ik. En 't past mooi op 4 of 6 mm slangen.

Hmm, rondje rond de tank lijkt mij ook wel 'n leuke.. zal 't es proberen.
Op mijn Super Decathlon heb ik het ook zo en tot op heden geen last gehad van naar buiten lopende brandstof.

Nu vlieg ik daarmee niet konstant inverted of rol er konstant mee maar die keren dat het wel wordt gedaan heb ik geen brandstof verloren door de ontluchttingsslang die 1 keer in zijn geheel om de tank gewikkeld is.

Zou het echt een proberen Alex.

Zoiets:

het zit ook zo gemonteerd in mijn mirage.
na 3 jaar er mee gevlogen te hebben nog nooit brandstof veloren uit de ontluchting tijdens de vlucht.

zou die Belg het zelf verzonnen hebben of afgekeken:rolling:
(het is mwel een slimme Belg)

gr maikel

na 3 jaar er mee gevlogen te hebben nog nooit brandstof veloren uit de ontluchting tijdens de vlucht.

Dat is goed om te horen:D Hij heeft het niet zelf verzonnen hoor, ik heb het al meer gezien, alleen nooit zelf toegepast eigenlijk. Je ziet ook wel eens een "U" bovenop de tank, dat is weer een ander alternatief. Maar het rondje rond de tank staat me wel aan. Wordt knuddeweer komend weekend, dus of het werkt, dat horen jullie later wel:p

Grt.

Hmm, beter je ego als wat anders door Maikel toch? .. :o:cool:

Maaaaargoed... van 't weekend even wat herrie schoppen, daarna een schoenlepel zoeken om de motor in de romp te lepelen. (krap gaatje wel..)
de rest laat ik wel door onze Barbie-girl strelen, als het echt moet :cool:;)

Grapje hoor Maikel!! :D

ontluchting

zou die Belg het zelf verzonnen hebben of afgekeken:rolling:
(het is mwel een slimme Belg)

gr maikel

Deze op lossing had ik nog niet gezien, en ga ik zeker toe passen.
beter goed af gekeken dan slecht bedacht zo was het toch ongeveer.

Back