Haha, de 'tweede' maiden vandaag achter de rug met de T22. Had 't toestel al een tijdje, maar nu met 'n P120 erin.. Zo zag mn gezicht eruit na de eerste vlucht:

Met 'iets' meer power vliegt 'ie een stuk leuker. Op nat/hoog soppig gras toch na ik schat zo'n 50-60m los. Half gas rondjes draaien boven 't veld, en vol gas is ie binnen no-time verticaal uit 't oog verloren. Omdat 'ie wat harder gaat dan eerst, nog iets lastiger om de snelheid dr uit te krijgen voor een nette landing. Misschien toch de luchtrem eens proberen, maar dan wel hoog, weet niet wat ik daar van moet verwachten...
Vliegtijd ook zeer tevreden: 2 liter fles en 2 kleine 400cc flesjes achterin. Eerste keer voor de zekerheid na zo'n 4 minuten geland. Hoofd-tank zat nog helemaal vol. Tweede vlucht, meeste deel half/kwart gas, nog zeker 1 a anderhalve liter over. MB339 gaat dus inderdaad maar 1L tank krijgen, meer dan genoeg op halfgas!
Blij dat ik 'm niet verkocht heb, deze mag in elk geval mee naar Appingedam!
Oh ja, op soppig gras en een toestel wat ongeveer 2 centimeter van de grond staat, krijg je zulke voorpootjes :
Nat gras was trouwens erg snel droog op de plek waar ik 'm startte