Bewijs dat ik ook weer begonnen ben met bouwen ;)

Offtopic? Waar? ;)

Zal van 't weekend weer es wat schieten, ook van de 'broertjes' P120 (blijft een mooi gezicht...)

Deze vind ik ook wel aardig als "broertjes"

full

Groetjes,

Henri

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatste dagen toch wat gedaan gekregen...

Rondje rond de tank:

MB339-tank.JPG

Hoppertank, schakelaar, remcylinder, vulnippels en drukmeter etc.:
MB339seathopper.JPG

Luik aan de onderzijde, met ontvanger, DPSI, en (nu nog los), de ECU. Die komt waar 'ie nu ligt, maar dan nog met schuim dr omheen en een beetje vastgezet ;)
MB339-servobay.JPG

Tja, ik had dus een T22 te koop....

totdat ik ineens bovenkwam, en iemand zn jonge broertje niet kon missen blijkbaar:

twins.JPG

Dus 't oude broertje meteen maar ingebouwd (en de T22 niet meer tekoop ;) )

Zo was 'ie met de simjet (ja, die is nu dus 'over' .... heb al een paar 'hints' gekregen voor 't volgende projectje...)

t22.jpg

En nu, paars in plaats van blauw:

T22-turbine.JPG

Weer goed gewerkt, al zeg ik 't zelf... In de T22 alleen de radioplaat terugbouwen met DPSI en ontvanger (had ik er voor de verkoop maar uitgehaald, tja, te vlug geweest)

t wordt weer druk op zolder..

installatie zit er goed uit hanzl !!

Ik moet ook eens terug beginnen met de bouwwerkzaamheden...:rolleyes:

Hmm, tja, ik kom er tegen het einde altijd achter dat er toch wel heeel veel kabeltjes in zo'n toestel moeten.... Dan wordt 't altijd een beetje spagetti, maar die probeer ik zoveel mogelijk uit het zicht te houden :)

Misschien neem ik ze allebei wel mee naar jullie show dit jaar... (moet me nog inschrijven, eerst even kijken hoe de eerste vluchten gaan ;) )

Straks eens kijken of ik mn zender geprogrammeerd krijg, of dat ik toch 'n matchbox moet halen.. (kom altijd kanalen te kort, grom... MX22...)

Zo, T22 is nu echt klaar. Nog even 2x400cc tankjes toegevoegd, zodat ik nu zo'n 2.8 liter aan boord heb. Zou ik toch even mee moeten kunnen vliegen..

P1000489.JPG

Best wel vol in 't neusje trouwens.. Moet voor ik de luchtrem kan gebruiken nog een matchbox in (kom wat kanalen te kort), maar zonder luchtrem vliegt ' ie ook...
P1000491.JPG

Vanavond mag ' ie in de woonkamer slapen ;)
Let op de antenne (spriet, niet helemaal op de neus :) )

P1000493.JPG

Vind ik toch de mooiste plek voor 't sprietje...

Nu wachten op de pijp, en dan kan ik weer verder aan de MB339.

Vandaag trouwens bericht gekregen dat mn Simjet gebalanceerd is, en op de terugweg. Benieuwd hoe die nu loopt, en waar we die in gaan schroeven...

Niet veel meer kunnen doen omdat... ie bijna klaar is!! :D:cool:

nouja, nog wel wat werk te doen, maar de remmen zijn gemonteerd, en met olie gevuld. RC inbouw is klaar. 't is nu nog een kwestie van de servo's centreren, mn DPSI V-match (ja, ook hier weer kanalen tekort) programmeren en de pijp/turbine inbouwen. Pijp is onderweg, dan kan de turbine daarna erin, en in maart proefdraaien!!

Dus maar even opgebouwd om te kijken hoe 'ie er zo uitziet. Piloot is in elk geval tevreden..

P1000511.JPG

P1000512.JPG

Hier moet dus 'n onderdeeltje komen:
(kabels etc. moeten nog vastgeplakt worden, maar da's niet heel veel werk)
P1000514.JPG

Hij's lief he:
P1000515.JPG

Dit weekend de T22 met P120 maar eens proberen, tanks omgebouwd, dus zibro stoken (en maar weer es een tankje halen...)

Haha, de 'tweede' maiden vandaag achter de rug met de T22. Had 't toestel al een tijdje, maar nu met 'n P120 erin.. Zo zag mn gezicht eruit na de eerste vlucht: :D:D

Met 'iets' meer power vliegt 'ie een stuk leuker. Op nat/hoog soppig gras toch na ik schat zo'n 50-60m los. Half gas rondjes draaien boven 't veld, en vol gas is ie binnen no-time verticaal uit 't oog verloren. Omdat 'ie wat harder gaat dan eerst, nog iets lastiger om de snelheid dr uit te krijgen voor een nette landing. Misschien toch de luchtrem eens proberen, maar dan wel hoog, weet niet wat ik daar van moet verwachten...

Vliegtijd ook zeer tevreden: 2 liter fles en 2 kleine 400cc flesjes achterin. Eerste keer voor de zekerheid na zo'n 4 minuten geland. Hoofd-tank zat nog helemaal vol. Tweede vlucht, meeste deel half/kwart gas, nog zeker 1 a anderhalve liter over. MB339 gaat dus inderdaad maar 1L tank krijgen, meer dan genoeg op halfgas!

Blij dat ik 'm niet verkocht heb, deze mag in elk geval mee naar Appingedam!

Oh ja, op soppig gras en een toestel wat ongeveer 2 centimeter van de grond staat, krijg je zulke voorpootjes :

P1000544.JPG

Nat gras was trouwens erg snel droog op de plek waar ik 'm startte

De mb 339 ziet er goed uit Hans:p
De cockpit heeft de kist net meer af gemaakt.
doe nog wel even je servo kabels met kachel tape afplakken in de staart bij de pijp

De T22 word nu pas echt leuk met de p120 er in:-D
Binnenkort even samen een vluchtje maken op appingendam;)

gr maikel

Mooi Hanzl, weer lekker bezig geweest!

(Volgende keer effe je fotootje verkleinen naar bv 800x600, maakt het lezen een stuk makkelijker zonder naar links/rechts te hoeven scrollen...;))

Groetjes,
Gerald

Mooi Hanzl, weer lekker bezig geweest!

(Volgende keer effe je fotootje verkleinen naar bv 800x600, maakt het lezen een stuk makkelijker zonder naar links/rechts te hoeven scrollen...;))

Groetjes,
Gerald

bij mij zijn ze gewoon klein van formaat en hoef niet van links naar rechts te scrollen????

Hm, ik krijg van die mooie 'deze foto is verkleind weergegeven' balkjes rond de foto's....

Hoe krijg ik foto's in het mbf album? Maar verkleinen is een kleine moeite inderdaad ;) Zal dr es een scriptje overheen draaien... (eigen server scheelt he..)

Gistermiddag nog snel een vluchtje gemaakt, maar 't was wat grijs weer, en met een grijs toestel is dat geen feest...

Gisteravond de turbine nog niet meer 'down'thrust gegeven, toestel klom wat veel onder volgas. Moet hier en daar de trim tussen canards en rol/hoogteroeren ook nog wat aanpassen voor deze setup, maar gaat helemaal goed komen.

Modder moet ik er nog afpoetsen...

Back