Beyond the Tigermoth: Mini Extra 300 Depron (maiden vid !)

Mooi !!! Goe bezig !!!

Ben er stilaan aan het denken om die extra ook is op een grotere schaal te maken. Ik hoop gauw een video te zien !

heb je de originele tekeningen vergroot?
Ik kan de originele op pagina 1 trouwens niet openen... hij zegt dat er geen bestanden in het zip bestandje zitten....
ik wil ook eentje van ongeveer een meter gaan maken, maar dan als zware ragbak...

Ik heb de vectoriële tekening gewoon vergroot ja. Met die ZIP files is niks mis volgens mij, net nog ff geprobeerd. Je moet voor een groter formaat wel zeker v2 romp nemen.

Ik heb overigens de vleugel nu anders gemaakt, zonder ribben. Is makkelijker en zelfs stijver dan de ribbenuitvoering. Ben als volgt tewerk gegaan:

1. de dubbele vleugelhelften uitsnijden en op de plooinaad een strook tape plakken (bolle kant)
2. een V schuren of insnijden waar de plooi valt
3. de vleugelhelften wat ronden langs de tafelrand
4. dubbelzijdige tape plakken en de vleugel dichtvouwen.
5. een spie snijden in 6mm depron die in de langsrichting van de vleugel komt.
6. de spie inlijmen met UHU por en in de vleugels steken (de vleugel daarbij open houden met een stukje depron aan begin en uiteinde).

Ik heb zo al een vleugel gemaakt van 120cm en die is verbazend stevig.

ah, tis rapidshare...
ik dacht gewoon rechtermuisknop, opslaan als.. Werkte namelijk gewoon en er stond ook echt een zip bestand op me desktop. maarja, zat niks in. gewoon linkje klikken en downloaden werkt wel idd.

Hoe heb je de plannen gemaakt? misschien een ideetje om een beetje papierbesparende versie te maken in 1 pdf bestand?
als je wil kan ik ook wel hosten, dat je wel rechtermuisklik/opslaan als kan doen.

Nou ik krijg reclame van de Host site als ik op de link klik of opslaan als kies!:confused:

Hoe kom ik nu aan de tekening? help!

avb Twan

Bedankt :thumbsup:

Hoe moet ik ze uitprinten om de goede schaal te verkrijgen?
Dus de instellingen voor de printer?

gr.

Laatst bewerkt:
heb ze nog niet geprint, maar volgens mij gewoon A4 formaat en dan niet verschalen.
Als je ze maar in ieder geval allemaal dezelfde manier print :)

Ik heb deze gebouwd maar dan met een wingspan van 46 cm.

Het draadje is hier te volgen:

micro-extra-300-van-isofast

En ze vliegt fantastisch.

P.S. Het zwaartepunt ligt tussen de 20 en 25%, bij mij is dat op het dikste punt van de bolling in de vleugel.
verder naar achter en het ding dwarrelt naar beneden met de motor uit. Die van mij zweeft keurig naar beneden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back