Beyond the Tigermoth: Mini Extra 300 Depron (maiden vid !)

hallo

idd enkel heli's gevlogen ;-)
nu heb ik wel een licht v stelling aan de vleugels gegeven.
Ik zal proberen met die setup,en ik heb hier in de buurt een goede depron leverancier gevonden die me de platen kan leveren aan 2,4€ de vierkante meter dus mag ik nog eens tegen de grond gaan.
die rompschot heb ik idd nog niet ingelijmd omdat ik niet goed weet waar ik de servo's zal plaatsen.
het probleem is dat ik de techniek achter de servo's nog niet goed door heb.
dus 1 servo voor het hoogteroer,maar waar bevestig ik het haakje om dit op en te laten gaan?
1 servo voor het richtingroer,maar met de zelfde vraag.
En 1 servo voor de rolroeren(dacht ik)
zelfde voor het neus schot,hier heb ik 6 mm depron gebruikt met een plaatje mmplex op,deze wordt in de neus ingelijmd maar ik weet niet of dit sterk genoeg zal zijn,want ik heb de prop een laten draaien ,en macht heeft die(schoot los in mijn vinger,zal daar geen foto van uploaden) :(

hier zit ik dus vast;

maar toch een leuk bouwprojectje,jammer dat helis niet zo gemakkelijk te bouwen zijn,wat dit is wel leuk en leerzaam

greets gianni

gianni zei:
Ik zal proberen met die setup,en ik heb hier in de buurt een goede depron leverancier gevonden die me de platen kan leveren aan 2,4€ de vierkante meter dus mag ik nog eens tegen de grond gaan.
Mogen we het adres van jouw Depron-boer? Andere Belgen (bv. ikke) zijn altijd geïnteresseerd in Depron-adressen in dit kleine land...

Groenten,
Niels

gianni zei:
hallo

idd enkel heli's gevlogen ;-)
nu heb ik wel een licht v stelling aan de vleugels gegeven.
die rompschot heb ik idd nog niet ingelijmd omdat ik niet goed weet waar ik de servo's zal plaatsen.
het probleem is dat ik de techniek achter de servo's nog niet goed door heb.
dus 1 servo voor het hoogteroer,maar waar bevestig ik het haakje om dit op en te laten gaan?
1 servo voor het richtingroer,maar met de zelfde vraag.
En 1 servo voor de rolroeren(dacht ik)
zelfde voor het neus schot,hier heb ik 6 mm depron gebruikt met een plaatje mmplex op,deze wordt in de neus ingelijmd maar ik weet niet of dit sterk genoeg zal zijn,want ik heb de prop een laten draaien ,en macht heeft die(schoot los in mijn vinger,zal daar geen foto van uploaden) :(

hier zit ik dus vast;

maar toch een leuk bouwprojectje,jammer dat helis niet zo gemakkelijk te bouwen zijn,wat dit is wel leuk en leerzaam

greets gianni

De haakjes maak ik tegenwoordig van die grote DVD-boxen, maar het kan ook van gewoon een stukje triplex (zonder hoek) of oude bankkaart en gewoon met epoxy lijmen in het licht in gesneden depron.
36407702mv7.jpg

Hier zie dit roerhoorntje doorprikt in het depron.
11752556xn7.jpg

Je plooit dus een tweede stang met een Z er in en die kan je verbinden (en lengte regelen) met een doorgezaagd kroonlustertje.

Maar zoals gezegd denk ik dat uw setup te zwaar is voor dit formaat, dan kan je beter een 1m versie bouwen of zo. (ik weet het niet zeker want ik ken te weinig van motors etc)...
Ik wil desnoods de plannen wel ff verschalen (v2).

XXL66 zei:
Ik wil desnoods de plannen wel ff verschalen (v2)
Je kan plannen héél makkelijk vergroten en tiled afprinten met dit proggie: Poster Printer
Het is Open Source Software, dus gratis (en de broncode is beschikbaar als je de nood voelt om verbeteringen aan te brengen).

Gewoon even ter info...

Niels

hallo iedereen

ik heb ook lang moeten zoeken,maar door een stom toeval heb ik een gevonden in wevelgem.
Texas langs de grote baan bissegem wevelgem.
Het is depron van het merk nmc.
als ik me niet vergis is het 2,4€ de vierkante meter voor 3 mm en 4,2 voor 6 mm.
Ik denk dat de platen 1,20 op 80 zijn.
Als je gaat moet je vragen achter mark,en die platen vragen voor parket isolatie die gebruikt wordt voor modelbouw of gewoon het merk zeggen.

Nu ffkes verder over de servo's.
1 servo word gebruikt voor het hoogte roer,die gat gewoon op en neer.
1 servo voor het richtingroer link en rechts.
Maar dan voor de flaps hoe gebeurt dit?
1 servo die links uitslaat dus 1 kant omhoog en 1 kant omlaagop 1 heveltje of 2 servo's met een Y kabel?

Dat verschalen op 1 meter zie ik wel zitten,maar de vraag is print hij dan ook op^A4 uit want een 1 meter printer heb ik niet ;-)

greets gianni

hallo iedereen

ik heb ook lang moeten zoeken,maar door een stom toeval heb ik een gevonden in wevelgem.
Texas langs de grote baan bissegem wevelgem.
Het is depron van het merk nmc.
als ik me niet vergis is het 2,4€ de vierkante meter voor 3 mm en 4,2 voor 6 mm.
Ik denk dat de platen 1,20 op 80 zijn.
Als je gaat moet je vragen achter mark,en die platen vragen voor parket isolatie die gebruikt wordt voor modelbouw of gewoon het merk zeggen.

Nu ffkes verder over de servo's.
1 servo word gebruikt voor het hoogte roer,die gat gewoon op en neer.
1 servo voor het richtingroer link en rechts.
Maar dan voor de flaps hoe gebeurt dit?
1 servo die links uitslaat dus 1 kant omhoog en 1 kant omlaagop 1 heveltje of 2 servo's met een Y kabel?

Dat verschalen op 1 meter zie ik wel zitten,maar de vraag is print hij dan ook op^A4 uit want een 1 meter printer heb ik niet ;-)edit ffkjes gekeken naar het progie en blijkbaar zou hij dit kunnen,mss ff een 1,20 meter span maken is dan gewoon het dubbele van nu.

maar dan komt de verlijming in het gedrang,ik heb nu een klein tubbetje zapo van 20 gekocht en dit heeft me ong 12€ gekost,en dit is bijna leeg.
welke verlijmingen die in de groothandel te krijgen zijn is het best te gebruiken,ik heb al verschillende bisons gebruikt en seconde lijm maar dit eet de depron gewoon op.
Er bestaat wel een topic over verlijmen,maar daar heb ik niet echt gevonden wat het best is die standard gekocht kan worden in een dhz zaak

greets gianni

UHU por (contactlijm) a 2-3€ of Bison constructielijm (polyurethaan) geel potje zwarte dop. 4-5€
UHU por is bij winkels met bureelbenodigheden te vinden, de Bison bij de gamma of brico.
Ik heb tot op heden vooral UHU por gebruikt.

Die rolroerenservo, op de foto's op pag 3 zie toch hoe die opgesteld is en de servohevel staat er op. Een stang duwt, de andere trekt. Dus het rolroer links staat omhoog als die rechts omlaag staat. Wel zorgen dat de servo in de juiste richting draait op het bewegen van uw hendel ! Als je links stuurt staat rolroer LINKS omhoog (en drukt de wind de vleugel bijgevolg naar omlaag) en rolroer RECHTS naar beneden (en drukt de wind de vleugel bijgevolg naar omhoog).

NMC depron is het echte spul ! Niet van graupner depron te onderscheiden, in 6mm heb ik hem nog niet gevonden helaas.

djjr zei:
Het staat er met grote letters op.

Euhhm bij ons hadden ze dus 3 soorten constructielijm.
Ik heb dus wel de goede mee :-)

Ik heb hem ondertussen gescaled,span word 1meter 10 :oops: heb een beetje gemist bij het scalen,maar ziet er wel koel uit en is gemakkelijker te bewerken,nu enkel achter een grotere prop gaan :P
my.php
[/URL][/img]
my.php
[/URL][/img]

greets gianni

hallo

projectje heeft ff stil gelegen maar nu ben ik terug begonnen.
]depron[/url]
]Web Page Name[/url]
de span is ong 1,5m
nu is de vraag welke setup zou ik daar op zetten?
de prop die ik liggen heb in verhouding met de neus is een gws ep 1390 (13x9)
kleinste vlieger is de originele bouwplan afmetingen

mvg gianni

hallo

de vleugels zijn gemaakt met tussenstruts die in verhouding staan met de geleverde plannen.
Desgewenst kan ik er nog en koolstof doorduwen iniden ik merk dat dit niet stevig genoeg is.
het volledige staatstuk(richting en hoogtevlak) zijn inwendig verstevigt met 3 mm carbonstaven
de fotos zijn gemaakt in de richting van een lamp,dus de struts zitten wel beter dan op de foto.
afwerking moet nog gebeuren dus daar niet veel op letten
]Web Page Name[/url]
]Web Page Name[/url]

mvg gianni

Ziet er netjes uit!
ik ben echt verbaast wat mensen allemaal van depron bouwen aangezien er tog al aardig wat vliegtuigen zijnvan depron! buiten shockflyers dan.
ik vind dat wel fijn aangezien depron niet verschrikkelijk veel kost, en als het een flop is tog niet veel uitmaakt (de setup is dan weer een ander verhaal, maar met die setup van de tigermoth kan je iig al deze extra bouwen en die depron spitfire!

ik heb alleen de setup van de Tigermoth en bouw dus tuigjes ifv die setup. Probleem bij de Extra (in schaalromp) was dat de romp nogal groot is (dus veel luchtweerstand) wat de pret echter niet hoeft te bederven want hij vloog leuk.

Ik heb geen idee van setup die je in de 1.5m extra kunt steken, ziet er wel heel mooi uit zo'n gigantische Extra in depron, ik kijk uit naar het maidenfilmpje !

Inderdaad, ik denk dat ik na de swift ga sparen voor die yak van united hobbies of een setupje voor depron modellen... (dat zal dan wel eind februari zijn waneer ik jarig ben :))

ik denk wel dat je met die grote een probleem gaat hebben om het zwaatepunt juist te krijgen omdat de staart veel langer en zwaarder is.
ik zouw ook voor alle zekerhijd die vleugel tog maar verstevigen ook want als het bij de maiden niet sterk genoeg blijkt te zijn en hij dubbel plooit is heel het mooie model kapot .
oh ja wat is het gewicht van die grote

hallo

en hier is hij voorlopig gedecald
Omdat ik meer met een ander forum bezig ben,kun je hier het vervolg zien,maar ik wilde xxl toch het resultaat laten zien van zijn plan.

mvg gianni

Back