Big Airwolf

JohnvanE zei:
Ik zal vrijdag nog een paar foto's plaatsen van de romp met de gaatjes.
En ik heb al weekend dus het hobbyhok in, en de deur dicht.
Hopenlijk kan ik een paar elektrische touwtjes in de romp monteren.
Voor de verlichting heb ik een box(je) gemaakt.
Met daarin 2 printjes voor de knipperlichten (niet tegen me aan vlieglampen dit speciaal voor de heli's van Airwolf) en de aansluitingen voor de rest van de verlichting.
De aan/uit schakelaars moeten in het dashboard komen.
Dus lekker prutsen geblazen, als alles mee zit en ze met rust laten.

Hey John,

Mooie foto`s man, gaat het goed ? Ik hoop dat de ledjes fel genoeg zijn want anders zie ik ze niet hihihihi 8) Mocht ik een keer in de buurt zijn(dan bel ik wel ff) dan kom ik een kijkje bij je nemen.

Groet Ramon ( AIRWOLF ) ps Mocht je nog iets speciaals nodig hebben dan hoor ik het wel.

Hey Ramon, alles kits achter de rits?
Wat ik momenteel nodig heb is mooi weer (en tijd), ik word dit weer wel zo zat.
De led's knipperen fel genoeg, dus ik hoop dat ik een beetje safe ben.
Als je in de buurt bent kom gerust aan.

Ehmzz, de airwolf romp was blijkbaar minder interessant? :lol:

Idd een mooi projectje John! Ben benieuwd naar het eind resultaat!

Groeten,

JD

GreenFrog zei:
Ehmzz, de airwolf romp was blijkbaar minder interessant? :lol:

Idd een mooi projectje John! Ben benieuwd naar het eind resultaat!

Groeten,

JD

Ik zeg niet dat het project van John niet interessant is, ik geef aan dat hij een mooie kalender heeft :wink:

Ech wel!!
Ik twijfel momenteel wat ik aan veiligheid in zal bouwen betreft stroomvoorziening.
Van Helitron simpel en goedkoop:
switches2a_ganz.jpg

http://www.moraw-electronic.de/helitronx/produktdetails/el_switches2a.htm

Of hier van Emcotec de DPSI RV Mini 6
DPSI%20RV%20Mini%206.jpg

http://www.rc-electronic.com/endkundenshop/index.html?lang=DEU

Of van Powerbox:
power-box-40-24_prof_neu.jpg

http://www.akkuweichen.de/d/powerbox_systeme/powerbox_40_24_professional/start.php
Wat is wijsheid, zonder naar het geld te kijken zie ik de schakelaar van Helitron wel zitten.
Maar geven de twee andere niet meer veiligheid???
Wel meer kabels e.d. en vrij grote blokken om in te bouwen :roll: :hammer:

Voor de voorkant van de kalender klik hier>http://www.johnvaneldijk.nl/liebherr/girl.jpg

Laatst bewerkt:
Denk er goed over na, ze zeggen ook niet voor niets goedkoop is duurkoop. Gaat erom of het goed werkt en niet meteen stuk gaat.

Beide systemen (emotec, powerbox) worden voornamelijk gebruikt bij het aansturen via 2 verschillende batterijen en bij grote aantallen servo's.

Als de stroom anders door de ontvanger wordt getrokken bij bv 15 digitale servo's kunnen de banen in de ontvanger deze stroom niet aan, dus branden ze door en crash je ;-)

De powerbox werkt als een versterker met ontbonden dual batterij kanalen zodat de ontvanger enkel de pulsen doorgeeft en niet belast wordt.

Hier een linkje + uitleg van een firma waar ik nog bij gewerkt heb.

The high-performance battery-pack cross-over for all large models! Equipped with 6 two-way pulse amplifiers for long servo cables and designed for the direct connection of 24 servos!

The Powerbox is used for giant scale aerobatic models and for jet models. We are confident that the Powerbox is one of the best units available on the market. It can manage up to 24 servos (8411 or similar) without risking the breakdown of the electric system, even if one servo locks completely and burns the leads...

It is a high safety feature which always should be used in expensive or powerful airplanes.

It also surpresses all kind of interference with turbine ECU's.

It is not necessary anymore to use 2 receivers in your airplane. The powerbox 40/24 does a safer job.

max. constant current : 2 x 20 Ampere

6 servo pulse amplifiers

servo connections : 24

2 independent voltage controllers

2 external bright LED plugs

2 voltage-stability control for the receiver with 4 Ampere

http://www.composite-arf.com/ar/Product?960200

http://www.composite-arf.com/ar/Popup?mid=326

Misschien kunnen de F3A kunstvlucht mannen je nog meer vertellen :wink:

Hey john,

Erwin heeft op de beurs in Sinsheim de power box gekocht voor zijn Extra vliegtuig. maar of hij ervaring heeft met de power box weet ik niet, ik denk dat Dick wel enige ervaring heeft met de power box maar dat weet ik ook niet 100% zeker want die heeft Erwin geholpen met de keuze.

Groet Airwolf 8)

Dank je wel voor de opmerkingen ik zal eens even kijken of ik hiermee verder kom.
@ zendesigner,
Weet jij toevallig of bij de powerbox de gyro er ook overheen kan?
Dat kan bij de Emcotec namelijk wel.
Want het elektrische touwtje tussen de gyro en de servo is eigenlijk te kort.
En als je over een box heen gaat kun je volgens mij iets veiliger een langer touwtje gebruiken.

De bouw wil de laatste dagen niet echt opschieten, een beetje te veel buiten gelopen met dat kl[]te weer.
En ik heb volgens mij nou een bromtol in mijn kop zitten, die af en toe lek is.
Voor de rest heb ik een plaat carbon besteld 1,2 mm dik voor het "brandschot".
En een reserve motor G230 2e hands (is van een oud vrouwtje geweest, altijd binnen gelegen, en heeft weinig gedraaid)
Misschien voor een nieuw projekt, uhmm Schweizer 300C als de Wolf klaar is natuurlijk.

Na een beetje lezen en passen en meten heb ik toch maar besloten om de Emcotec de DPSI RV Mini 6 te bestellen.
Het is wel duur maar ik hoop dat de box het waard is.
Eddie Hagenaar vliegt ook met Emcotec boxen en die vind het "goed spul".

Zo de Carbonboer(in) heeft de plaat gestuurd, en hier het brandschot in Carbon uitvoering.

Achterwand.JPG

Ook heb ik steun van het mechaniek naar de romp vervangen door Carbon, dat was waaibomen triplex.

Versterking.JPG

En gaatjes geboord voor de zijlichten waar de ledjes in moeten komen(alleen de kleur is nog verkeerd) moet groen zijn.

Led%20rechts.JPG

Laatst bewerkt:
John, jij bent goed bezig :worship:
Ik ben zelf elctro-vlieger, maar dit topic volg ik nu al vanaf het begin :P
Maat van mij had de piccolo-conversie van de airwolfromp, zag er bijzonder gaaf uit, alleen was er geen motor bijna die het het extra vermogen kon leveren, zonder te veel ruimte te kosten e.d.

Ja,, ziet er al reeds zeer fraai uit !!
-
Tot zo laat bezig geweest ?
-
We blijven volgen :wink:

:D Och wat is laat ook nog een uur gemist, dus het valt wel mee.
Hier een foto met de twee Pitobuizen.
p2.JPG

Laatst bewerkt:
Back