Big Airwolf

Hier alvast de "schakelaars" om de motor te starten.

schakelaars.JPG

Hier de Blackbox voor de verlichting e.d. , de schakelaars moet nog ingebouwd worden, en de draden moeten nog naar de juiste plaats.
Het paarse ding is het accu pakket met verschillend uitgangen.

blackbox.JPG

De romp met gaatjes, ik heb maar even vlug een paar foto's genomen.

klink1.JPG

klink2.JPG

klink3.JPG

Laatst bewerkt:
Grrrrrrrrrr.... kwijllllll....... WIL IK OOK!!!!!!!!

Vraag me wel af of die schakeling in je bovenste foto wel zo efficient is, de onderste servo met die gebogen link, gaat die geen rare draai maken?

Nou dat valt mee hoor met dat stangetje, en ik had geen andere oplossing.
Want er zit maar heel weinig ruimte tussen de grondplaat en de motor.

Dat zo'n zijsprong aan de werkbank handig kan zijn kun je hier zien dan kun je de heli nog even een beetje draaien.

front1.JPG

Maar dat was eigenlijk noodzaak bij mijn vorige projektje.
juni02.jpg

Maar dat is nog niet af wat het heli vliegen kwam er tussen door.

Laatst bewerkt:
:) Ja waarom denk je dat ze die dingen hebben uitgevonden?
En als je die dingen gebruikt zoals het hoort draden vertinnen of met busjes is er niets aan de hand.
En als de motor er een keer uit moet kan ik er zo bij met een lange dunne schroevendraaier.
En zoveel trekt dat motortje niet, ik geef toe dat er hele mooie stekkers zijn maar dat gaat even niet.

helmut ik kom binnekort een keer bij je kijke als het effe kan ik wil ook zo iets voor mijn rappi 50

Hoi John,

Wat voor verlichtingsmodule gebruik je in de romp is dit zelfbouw, of een compleet gebouwd setje?

Krijg zelf weer de kriebels om zoiets te gaan bouwen.

Ben erg benieuwd naar de vliegeigenschappen en het geluid van de heli.

Mvg

Ed

Hoi john

We krijgen volgens mij allemaal wel de kriebels om zo iets zelf te bouwen. Hoe meer je laat zien hoe erger het begint te kriebelen.
En wat betreft die kroonsteentjes, dat is altijd makkelijk.
Ben net als Edsheli erg benieuwd naar het geluid en vliegeigenschappen.

@ Ed ik heb er 2 printjes in zitten van Conrad.
De POWER LED FLASHER bestelnummer 101133.
Hier kun je b.v. een witte helle led behoorlijk laten Flashen.

En het LED WIS.KNIPPERLICHT printje bestelnummer 195146.
Natuurlijk kun je ook gebruik maken van normale knipper led's maar daar kun je de snelheid moeilijk van veranderen.
Ik heb nu in het dashboard 3 schakelaartjes ingebouwd om de verlichting aan/uit te zetten.

En natuurlijk ben ik ook zeeeer benieuwd naar de vliegeigenschappen en het geluid.
Ik heb van Vario wel een video van de Airwolf, maar daar vertekend het geluid volgens mij behoorlijk van.

john, juist met het vertinnen van de draad vraag je om ellende.
dan raakt alleen de schroef op 2 raakpuntjes :(

enige goed manier om een kroonsteen te gebruiken is een hulsje eromheen en dan de santemekraam aaandraaien met de schroef van de kroonsteen.

gerard

(service monteur die dagelijks uitgefikte kroonsteen misere tegenkomt :D )

zeer mooie topic om te volgen.wat gaat je heli wegen als deze compleet klaar is.wat is dan je take of gewicht.is je motor ook van vario.
veel succes gewenst met het bouwen van deze mooie schaal heli

Ik denk dat de heli ongeveer tussen de 8,5 en 9 kilo gaat wegen.
De motor komt wel uit een Vario winkel maar is geen "echte" Vario maar dat scheelt ook in de €€€, het is gewoon een ZG 260 zonder Vario sticker.

Gerard_nl zei:
john, juist met het vertinnen van de draad vraag je om ellende.
dan raakt alleen de schroef op 2 raakpuntjes :(

enige goed manier om een kroonsteen te gebruiken is een hulsje eromheen en dan de santemekraam aaandraaien met de schroef van de kroonsteen.

gerard

(service monteur die dagelijks uitgefikte kroonsteen misere tegenkomt :D )

Je bedoelt een vorkfaston die je aankrimpt ? Of een ander soort hulsje ?

nee geen vork amp maar een losse bus.

maar hoe dan ook zijn die verbindingen bewezen K*T vanwege het lage oppervlak van de schroef.

mooie 4mm goudstekkers erop.
die zijn gemaakt voor hogere sromen, en hebben veel raakoppervlak door de lamellen die op de stekker zitten

die busjes noemen ze adereindhulsjes, die heb je in diverse maten.

van 0.25 mm2 t/m 240mm2 kan je halen bij een goede elec store.

En als je kroonsteentjes wilt gebruiken, hou er rekening mee, dat door trillen en temperatuurwisselingen de schroefjes los kunnen gaan.

Buiten de normale kroonsteentjes, zijn er ook betere in de handel verkrijgbaar. deze zijn voorzien van een beschermlipje , waardoor het draaiende schroefje op het lipje draait en de draad wordt aangeklemt door het lipje.

maar het zelfde wordt bereikt door die hulsjes te gebruiken.

zie ook hier http://www.klauke.textron.com/en/products/weitere_kataloge.html#

groet Richard

Back