Big Lift Sleep en Huckepack Treffen zondag 21 april 2013 Aeroclub Heemskerk

biglift

misschien hoort ie hier niet, maar als iemand nog een mooie biglift 26 cc zenoah wil, zoek iets anders om te ruilen.

Benzine vliegtuig, yak,funtana,edge, extra of zo iets....

Laatst bewerkt:
Hee matijs

ik weet niet wat je er voor hebben wil ???
ik heb wel intresse hoor, zelf heb ik er wel een maar een tweede is nooit weg anders moet ik hem bouwen

misschien hoort ie hier niet, maar als iemand nog een mooie biglift wil, zoek iets anders om te ruilen.

Benzine vliegtuig, yak,funtana,edge, extra of zo iets....

bericht gezien in ieder geval bedankt,

waarom zelf geen benziene brommer erop
mqdefault.jpg

hier het proefdraaien van een graupner 26 cc benzine

zoek even op chocojoop
anders
youtube biglift the movie1 chocojoop

Hier een filmpje van de Huckepack voor de Biglift. Van de week ff afbouwen :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Het verbaast me dat je ervoor hebt gekozen om de elastieken achteraan te ontkoppelen; nu moeten ze tegen de luchtstroming in wegschieten. Het zal wel loslopen, maar was het niet logischer geweest ze andersom te laten losschieten?

Ik heb het wel overwogen om het anders te doen maar volgens filmpjes, bouwverslagen en experts op onze vereniging werkt dit systeem ook goed.
Uiteraard ga ik hem nog wel uitgebreid testen op de grond, ook met vol gas (wel de zwever vasthouden).

...werkt dit systeem ook goed
Ja, maar wat is precies de overweging om het zo te doen? Er zal toch een redenering zijn, vóór los of achter los? Ik ben gewoon nieuwsgierig welke overweging leidt tot achter loskoppelen.

Omdat dit ook gewoon werkt. De meeste bouwverslagen hebben de elastieken zoals ik ze nu heb. Een elastiek aan de voorzijde los laten schieten is meestal een iets ingewikkeldere constructie, eenvoud is voor mij de basis geweest.
En die elastieken slaan door de kracht heus wel onder de vleugel, voordat de elastieken überhaupt weer de kans hebben om boven de vleugel terug te komen is de zwever al los en vertrokken.

http://youtu.be/QmTJlL9AfQs?t=1m16s

Dat zijn mijn overwegingen geweest om het zo te doen. Verder sta ik open voor aanmerkingen en/of kritiek, een ander kan het net even anders zien over hoe iets moet werken. Dat levert weer een discussie op waar ik ook weer van leer :yes:

Nu ben ik ook wel benieuwd waarom jij het andersom zou doen?

Ik had ook altijd de elastieken eerst aan de achterkant los, volgens mij is dit ook standaard. Wel had ik de mogelijkheid gemaakt om bij nood ook de elastieken aan de voorzijde los te koppelen. Je bent dan wel de elastieken kwijt maar het heeft me enkele keren uit een nood situatie gered toen een van de elastieken aan een kant aan de zwever bleef hangen en er voor zorgde dat de zwever schuin op de huckepack bleef liggen.... en dat vliegt niet echt goed.

Nog een argument om het zo te doen is dat de ontkoppelstangen simpel in de sleephaak kunnen worden gehangen. Bij een aansturing naar de voorzijde zou dat toch heel wat lastiger zijn. Ik heb het bij de Thiele Huckepack ook zo opgelost.

Ik heb voor de Big Lift van Gooi en Eemland eind 2006 een Huckepack gemaakt.
Voor mij was eenvoud en betrouwbaarheid heel belangrijk. Ik heb daarom voor de constructie gekozen die op de eerder door Juun genoemde Monster gebruikt werd.
full

full

full

De elastieken zitten in dit geval aan de achterzijde.
De servo (S3001) zit in het deksel van de romp.
De elastieken komen aan de voorzijde van het bovenste heveltje. wanner het onderste heveltje weg geduwd wordt door de servo dan schieten de elastieken en het model los.
De constructie is van 2 mm vliegtuig triplex gemaakt. Aan de voor en achterzijde dubbel.
Omdat er maar 2 mm per kant tussen vleugel en romp komt is de invloed op de v-stelling minimaal.
De afgelopen 6 jaar heeft het systeem zichzelf bij zeer veel vluchten bewezen.

mvg,

Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi jan
een goedemorgen, dit is weldegelijk een mooie construktie en ja zo hadden wij het ook kunnen doen zo hebben wij er niet aan gedacht het is wel weer een tip voor anderen.
oja prettige feestdagen
gr joop

Kan ik me nog opgeven voor de big lift meeting. Wil graag komen met big lift met huckepack. Motor o.s. 20cc viertakt, of met 20cc zenoah. Heb ruime ervaring met het zwevers omhoog brengen met de huckepack.

Groeten, bert

Laatst bewerkt:
Bert,

Ik heb je aan de lijst toegevoegd. Heb je ook sleepkoppeling voor touw-sleep? Wil je ook nog even je frequentie doorgeven?

Let op: voor de gast-deelnemers van de zwevers: maximaal 15 personen kunnen zich inschrijven.
(we zijn van 25 naar maximaal 15 gegaan ivm wijziging door het bestuur. Eind januari komt er een uitgebreide beschrijving van het regelement van deze biglift meeting)

Biglift:
1: Hendrik Sleurink, Biglift, 2,2 mtr, MVVS 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
2: Phil Smit, Biglift, 2,2 mtr, MVVS 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
3: Joop Mars, Biglift, 2,2 mtr, Graupner G26cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz (lid Aeroclub Heemskerk)
4: Sander van Velzen, Biglift 2.2M, 2500W, sleepkoppeling, 2.4Ghz (onder voorbehoud)
5: Mathijs, Biglift, 2,2 meter, Zenoah 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
6: Michiel, Biglift 2,2 meter, OS MAx 15CC, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
7: Bert (Artflyer), Biglift, OS 20cc, huckepack

Zwevers:
1: Jacob Bos, Graupner Mosquito 2,5 mtr, Countryman 4 mtr
Aeroclublid: Robert Vet, Zwever, 2mtr, voor huckepack, 2.4Ghz
Aeroclublid: Co Vet, Zwever, 2mtr, voor huckepack, 35Mhz (kanaal volgt nog)
2: Arjan Harmans, ASW20 4m, Ka-8b 3,5m, 2,4GHz
3: Bart Doets, MPX Flamingo 2,75 mtr, Gerten Sirion 3 mtr, 2,4 Ghz
4: Raymond Esveldt, Ka-7 4m, Riser 2m, 2,4 GHz

Goed idee, ik opteer voor huckepack.

Biglift:
1: Hendrik Sleurink, Biglift, 2,2 mtr, MVVS 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
2: Phil Smit, Biglift, 2,2 mtr, MVVS 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
3: Joop Mars, Biglift, 2,2 mtr, Graupner G26cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz (lid Aeroclub Heemskerk)
4: Sander van Velzen, Biglift 2.2M, 2500W, sleepkoppeling, 2.4Ghz (onder voorbehoud)
5: Mathijs, Biglift, 2,2 meter, Zenoah 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
6: Michiel, Biglift 2,2 meter, OS MAx 15CC, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
7: Bert (Artflyer), Biglift, OS 20cc, huckepack

Zwevers:
1: Jacob Bos, Graupner Mosquito 2,5 mtr, Countryman 4 mtr
Aeroclublid: Robert Vet, Zwever, 2mtr, voor huckepack, 2.4Ghz
Aeroclublid: Co Vet, Zwever, 2mtr, voor huckepack, 35Mhz (kanaal volgt nog)
2: Arjan Harmans, ASW20 4m, Ka-8b 3,5m, 2,4GHz
3: Bart Doets, MPX Flamingo 2,75 mtr, Gerten Sirion 3 mtr, 2,4 Ghz
4: Raymond Esveldt, Ka-7 4m, Riser 2m, 2,4 GHz
5: Bruno van Hoek, Dandy 1,6m, 2,4GHz

Back