Big Lift Sleep en Huckepack Treffen zondag 21 april 2013 Aeroclub Heemskerk

Ik meng zelf benzine met Castrol A747. Ruikt op het veld héérlijk. Ik doe een stopje in de beluchting en ruik werkelijk helemaal niks op zolder. Waar ook de schone was hangt. Alleen met sleutelen ga ik niet tussen de was zitten natuurlijk :-)
Kant en klaar voor de brommers zou ik niet doen, je weet nooit wat voor olie er bij zit. Tegelijkertijd; die benzine gaat ook in bosmaaiers en kettingzagen en doe hebben denk ik een nog veel zwaarder leven dan onze motoren dus of het echt zo nauw kijkt...ik weet het niet. Maar ik ben zo iemand die het in ieder geval graag goed doet. En dat mag wat kosten hoor.

wij, phil en ik mengen ook zelf, en inderdaat euro 95 met shell advance ultra 1:30 werkt goed en stinkt niet, en staat bij mijn in de hobby ruimte naast de slaapkamer hiihihihihihihi:D:D:worship:

mengen

Waarom geen 98 benzine? Misschien domme vraag maar ik weet het antwoord niet.

Heb nu 250 ml Castrol 747 en ik ga dus mengen.
1/50 dus 5 liter benzine en 100ml olie.

Moet ik nog ergens rekening mee houden?

Mathijs

Omdat het niet van de manual mag.

mvvs_zps6f41f622.jpg

Als ik met mijn auto 98 tank riskeer ik dat-ie gaat pingelen... én het is duurder.
Net andersom....als je het RON (research octane number) geeft de klopvastheid aan. Een motor die 95 nodig heeft kun je zonder problemen op een hoger octaangetal laten draaien, lager geeft kans op pingelen. Dat er staat "always use 95-octane" betekent dat je geen 91 moet gebruiken. Die 91 is in Duitsland bijvoorbeeld verkrijgbaar en nog goedkoper dan 95.

mengen

ik dacht dat het moest zijn 1/50, maar waarom....ik vlieg op Aspen rood

Wat zegt Tony Clark voor de 26cc zenoah? Zal het eens uitzoeken.

Met normaal goede olie is 1 : 50 absoluut geen probleem, tot 1 : 80 is zelfs mogelijk (experimenten bij 3W)
Ze schrijven vaak 1 : 40 omdat er ook gebruikers zijn die olie van een euro of zo er in knikkeren, dus om aan de veilige kant te blijven schrijven ze 40 en in sommige gevallen 25 voor.
Absoluut onnodig, het geeft alleen maar kool in de motor en uitlaat.
Ik vlieg zelf uitsluitend met ASPEN, al tien jaar en nooit problemen gehad, geen parels in de bougie, geen vervuilde uitlaatpotten, nooit vergeten olie er bij te mengen, geen stank bij knoeien en je kunt de brandstof het volgend seizoen en de daar op volgende 9 jaar gewoon gebruiken.
EN het is niet of nauwelijks kankerverwekkend bij aanraking, iets wat normale peut wel is.

OK, het is ruim 2 X zo duur maar wie vliegt er nu kannen vol brandstof leeg? (Ikke met slepen...)

mengen

Zelf heb ik ook een aantal kannen leeggevlogen met de Biglift. Aspen wel te verstaan.
Omdat dit twee keer zo duur is wilde ik eigenlijk zelf gaan mengen en kijken hoe dit gaat. Met name ruiken hoe dit gaat.

Als het teveel ruikt dan stap ik weer terug naar Aspen.

De tijd zal het leren want nu is het geen vliegweer.

Is er trouwens al meer bekent over de meeting die er aan zit te komen.....

Mathijs

Mathijs

Het heen en weer gebruiken van ASPEN/gewone benzine is niet aan te raden. De wisselingen (met name de eerste keer bij overstappen) kunnen de membranen doen verslappen. Afgezien van het steeds opnieuw moeten instellen. Gewone benzine stinkt écht :) Omdat er veel vaste bestanddelen in zitten vervliegt het slecht in het tapijt van je auto... Je blijft het wekenlang ruiken.
ASPEN is een samenstelling van 8 verschillende LPG's die chemisch weer aan elkaar geknoopt zijn en vervolgens vloeibaar gemaakt. Daar zit niks in van vaste stoffen.

Zal even mijn ervaring delen (aspen/gewone ).

Ik heb altijd gevlogen met Castrol TTS (RS nu) ,daar ook nooit een probleem mee gehad.
Nu vlieg ik op aspen en afgelopen zomer op een biggs weekeinde gesleept bij een ongelofelijke hoge temperatuur , dan vol slepen de hele dag en geen enkel probleem gekend er mee.

Ik heb ook altijd gevlogen op 1/50 ,in de eerst kan gewone benzine werd door mij gevlogen op 1/40 ,maar mijn laatste motor (DA 60) is direct op aspen ingelopen en gevlogen.

Na 1 uur vliegen op aspen en daarna direct gaan slepen ,wel rustig opbouwen van sleep gewicht ,maar aan het einde van de dag was het gewoon vol naar boven er mee.

Ik zou zeggen ,kom maar eens kijken bij een biggs weekeinde ,laat ik je me DA zien....

gegroet :cool:

Ik heb altijd gevlogen met Castrol TTS (RS nu) ,daar ook nooit een probleem mee gehad.
Nu vlieg ik op aspen en afgelopen zomer op een biggs weekeinde gesleept bij een ongelofelijke hoge temperatuur , dan vol slepen de hele dag en geen enkel probleem gekend er mee.

Ik heb ook altijd gevlogen op 1/50 ,in de eerst kan gewone benzine werd door mij gevlogen op 1/40 ,maar mijn laatste motor (DA 60) is direct op aspen ingelopen en gevlogen.

Na 1 uur vliegen op aspen en daarna direct gaan slepen ,wel rustig opbouwen van sleep gewicht ,maar aan het einde van de dag was het gewoon vol naar boven er mee.

Ik zou zeggen ,kom maar eens kijken bij een biggs weekeinde ,laat ik je me DA zien....

gegroet :cool:

waar is dit ??? ik kom uit het westen en weet niet alles, of bedoel je de meting op 21 april?

Back