Big Lift Sleep en Huckepack Treffen zondag 21 april 2013 Aeroclub Heemskerk

zoveel termiek en dan zo hoog brengen :D:D

Ziet er altijd leuk uit dat hukkiepackie, maar toch sleep ik liever.

Komt nu lekker dicht bij het treffen, heerlijk

Het wordt nu echt tijd dat ik de boor in de neus van mijn Flamingo zet om een sleepkoppeling in te bouwen... ik heb het de hele tijd uitgesteld omdat ik dat toch wel een heel ding vind om te doen (dat boren)... maar ik wil er 21 april echt mee kunnen slepen.
De Sirion gaat (nog) niet lukken, maar ik heb wel nog een andere zwever (een Nova romp met vleugels van iets Simpropperigs) waar al een zelfgemaakte sleepkoppeling in zit...

Het wordt nu echt tijd dat ik de boor in de neus van mijn Flamingo zet om een sleepkoppeling in te bouwen... ik heb het de hele tijd uitgesteld omdat ik dat toch wel een heel ding vind om te doen (dat boren)...
Niet boren, sleufje onder in de romp!!!! Is 100x makkelijker te bouwen. En betrouwbaarder dan zo'n buisje met haakje/armpje.
Als je een avondje langs komt maak ik het er voor je in als je wilt. Enkel een goede standaarservo meenemen, de rest heb ik wel liggen. Of in het weekend overdag mag ook.

Niet boren, sleufje onder in de romp!!!!
Je brengt me aan het twijfelen. Met een sleufje heb ik het in de Nova zelf gemaakt. Voor de Flamingo heb ik zo'n HobbyKing release liggen, die is op zich wel heel mooi gemaakt... en ook zo dat de servo geen kracht hoeft uit te oefenen om de koppeling dicht te houden, ook bij grote sleepkrachten. Maar ja je moet er wel een vrij groot gat voor in de neus boren (een mm of 8 zo uit m'n hoofd) en in dat opzicht is zo'n gaatje onderin mooier... nog even over piekeren...
Overigens heeft de Flamingo afgelopen zondag weer geweldig gethermiekt, een keer of drie heb ik 'm met kleppen uit omlaag moeten duiken om er nog een beetje zicht op te houden. Bij 500 m. wordt dat knap lastig met een toestel van 275 cm span... of zou dat toch mijn leeftijd zijn?

Of gewoon klitteband....

Klittenband slepen gaat perfect, ietsje down houden door de zwever en je gaat mooi omhoog. Aan het inde van de sleep wat up geven voor een looping en los is je zwever :)

Gerben

Ja, gaat ook. Maar als je de tijd en de ruimte hebt voor een sleepkoppeling zou ik dat zelf liever doen (kun je altijd direct ontkoppelen, ook tijdens de start als er iets mis gaat). Bij een sleufje hoeft de servo ook geen kracht uit te oefenen hoor. Enkel bij het ontkoppelen maar dat is bij zo'n buisje ook

Nou... er blijkt een flinke klont lood in de neus te zitten, dat betekent dat de HobbyKing sleepkoppeling er niet in komt want dat lood wil ik maar laten zitten.
Arjan, je had het over een standaard servo voor een koppeling... dat verbaast me nogal want je hebt me ooit zelf verteld dat de krachten bij slepen gering zijn. Kan er niet gewoon een 9 grams servootje in? Er is volgens mij nauwelijks kracht nodig om de koppeling te openen...

De krachten op de lijn zijn tijdens normaal slepen bijzonder gering maar in noodsituaties kan dat anders zijn. Je koppeling moet JUIST in die situaties betrouwbaar openen. In jouw geval, als er een kilo of twee aan de lijn hangt. Ik weet niet of een 9-grams servo dat voor elkaar krijgt. Ik gebruik zelf nooit minder dan een standaardservo met het pennetje op het allereerste gaatje van de servohevel.

Nog een weekje jongens :banana:

Wil iedereen die nog geen info heeft gehad (reglement) dit even aangeven.

Jongens, ik moet me bij deze afmelden. Ik heb mijn big lift namelijk vorige week verkocht.... Met pijn in mijn hart, dat wel. Hij is wel goed terechtkomen, bij een liefhebber die al 30 jaar vliegt maar nog nooit een big lift heeft gehad.

Misschien dat ik wel even kom kijken. In ieder geval wens ik jullie veel plezier! Groet, bert

Jammer Bert...

Bert (Artflyer) uit de lijst verwijderd (biglift verkocht):

Biglift:
1: Hendrik Sleurink, Biglift, 2,2 mtr, MVVS 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
2: Phil Smit, Biglift, 2,2 mtr, MVVS 26 cc, huckepack, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
3: Joop Mars, Biglift, 2,2 mtr, Graupner G26cc, huckepack, sleepkoppeling, 2,4 Ghz (lid Aeroclub Heemskerk)
4: Mathijs, Biglift, 2,2 meter, Zenoah 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
5: Arjan (PH_AJH), Big Lift 2,2m, RCG 26cc, sleepkoppeling, 2,4GHz
6:
7:
8:
9:
10:

Zwevers:
1: Jacob Bos, Graupner Mosquito 2,5 mtr, Countryman 4 mtr
Aeroclublid: Robert Vet, Zwever, 2mtr, voor huckepack, 2.4Ghz
Aeroclublid: Co Vet, Zwever, 2mtr, voor huckepack, 35Mhz (kanaal volgt nog)
2: Arjan Harmans, Ka-8b 3,5m, 2,4GHz
3: Bart Doets, MPX Flamingo 2,75 mtr, Gerten Sirion 3 mtr, 2,4 Ghz
4: Raymond Esveldt, Ka-7 4m, Riser 2m, 2,4 GHz
5: Bruno van Hoek, Dandy 1,6m, 2,4GHz
6: MaartenX, ASW27B, 2,4 Ghz
7: Ronan van Langen, ASW22 3,9m
8:
9:
10:

Inderdaad jammer, maarja helaas. Gelukkig nog genoeg Biglift vliegers :D
Wel even langskomen, zou gezellig zijn... misschien krijg je dan nog spijt dat je de BL verkocht hebt :mrgreen:

Zoals het er nu uitziet is het zondag een beetje fris (rond de 8 graden), staat er nauwelijks wind (1 tot 5 knopen uit noordelijke richting) en licht bewolkt. Dat zou niet verkeerd zijn :-)

Het ziet er heel goed uit voor zondag :yes: Even de verwachting bekeken.
De wind staat ook evenwijdig aan ons veld dus dat ziet er prima uit.
Nu maar blijven duimen.

Screenshot_2013-04-16-13-53-33_zpscd99d16b.png

Ja, de wind staat de goede richting op. :yes: En met weinig wind en veel zon is er boven de polder (waar aangrenzend wat bebossing en open water is te vinden) ook wel thermiek aanwezig. Het belooft een mooie dag te worden.

*toeschouwer is* :cry:

sleeplijn

Ik heb sleeplijnen gekocht bij ACtion, maar heb geen juist visdraad....
Misschien heeft iemand dit liggen zodat we een paar sleeplijnen kunnen maken. kan ik meteen even zien hoe dit het beste kan.

Tot zondag....

Mathijs

ik heb een sleeplijn mee dus dat is geen probleem ikzelf heb daar ggen ervaring mee ,maar anderen misschien wel dus nogmaals geen probleem

Back