big scale f16

hey ton,

heb een zeer mooi fotoboek , zoek opt net ook nog meer fotos en ga proberen van een belgisch f16 fotos te kunnen gaan nemen

gtjs
wim

hoi frank,

van die tijger dinges en displaykleuren zie e dag dagelijks voorbijgaan op het forum , heb daar natuurlijk wel niets tegen he:-)

maar hij zal zowieso camo grijs kleuren krijgen en idd wel van het 31 ste
voor de schildering alleen zal er al wel zeer veel tijd overgaan , moet de technieken van weatheren en nog andere eens gaan opzoeken.

gtjs
wim

pd:mocht je fotos hebben van 1 f16 van het 31ste zijn ze welkom:-)

De ground display van het 31e stond in Sanicole op aanraakafstand.
Dat was een goede gelegenheid om naar schaal details te kijken en foto's natuurlijk.
Ik denk dat als je het 31e schrijft, je wel een mogelijkheid kunt vinden om een keer op een basis foto's te nemen.
Wederom was Sanicole een uitgelezen mogelijkheid geweest, want daar stonden ze met en grote stand. Veel ground crew en piloten aanwezig.
Suc6

de romp in vorm gevijld waar de speedbrake moet komen

hier het houten blokje dat moet worden ingepast voor de speedbrake vast te zetten , er moet wat carbon worden weggehaald tot bijna aan de koperen ring

gtjs
wim

Je vind precies toch de tijd om er regelmatig aan te werken, er is zelfs nog tijd om foto's te trekken ondertussen :D
Zolang je geen deadline hebt kan je rustig verder werken en natuurlijk zoeken naar alle schaal-details.

Doe zo voort, maar verlies de andere jets niet uit het oog ;)

slecht weer om te vliegen is goed weer om te bouwen :-)

intens bezig geweest met in de romp aan te passen voor het houten blokje
alle lijm in de hoek weggehaald en triplexplaatje ingekort

de speedbrake op vorm gemaakt

dan ingepast en is al een goed resultaat maar nog net niet genoeg

dit was het dan voor 1 speedbrake , nu de andere kant nog

gtjs
wim

de andere speedbrake ook volledig uitgefreesd zodat hij past

de schotjes ingelijmd waar de speedbrake word opgeschroefd

gtjs
wim

aan elke kant twee gleuven gemaakt voor de twee scharnierpunten

de cilinders vastgelijmd in de speedbrake

de koperen ringen waardoor later het scharnierpunt voor het hoogteroer doorkomt gelijmd

de rompneus klein beetje afgezaagd en gaatje geboord voor de punt

vandaag toch redelijk wat gedaan , volgende stap is de speedbrake vastschroeven en druk opzetten dan word het eventjes spannend:-)

gtjs
wim

Wim,

Prachtig stukje techniek, volg dit al de ganse tijd ook al heb ik er niets aan toe te voegen.

Waar vlieg je als ik vragen mag dit even geheel off topic?

Stevo

de speedbrake vastgeschroefd en uitgelijnd , ben een tevreden bouwer

nu dit klaar is kan ik beginnen met het scharnierpunt voor het hoogteroer

gtjs
wim

He' Wim

Prachtig mooi die speedbrake,dit soort werkende details maakt de kist wel erg mooi!

Het verloop van neus naar punt, gaat dat nog een geheel worden???

Groet Jan.

Zo dat zijn me nog eens Speed Brakes :D

Ziet er geweldig uit allemaal en volg het op de voet :yes:

Laatst bewerkt:
hey jan,

het verloop van neus naar punt , wordt zodanig gemaakt dat de punt er kan afgeschroefd worden.

gtjs
wim

Hey Wimpy ik zie een mooie blauwe kist onder de romp liggen bij de eerste foto.
En een prachtig model er boven op een mooi project in de doos en er een mooie boven op.
Schitterend wat je aan het doen ben.

Prachtig mooi die speedbrake,dit soort werkende details

Wim,

Zoals Jan al aanhaalde een mooi werkend detail, maar werkt het ook effectief bij het landen of na de touch down of is het niet meer dan ,wel, een detail? Of heb je daar nog geen ervaring mee?

Kan me wel voorstellen dat bij de echte F16 enkele vierkante meter aan remkleppen wel werkt.

Vroeg me het gewoon af wat het model betreft.

Zie er gewoon anders prachtig uit hoor, dat zeker:D

Stevo

Ja dat is een slim Idee! het zijn altijd van die uit steeksols die stuk gaan tijdens vervoer.

Mooie kist en je bent goed bezig, je weet wat je doet, blijf ook zeker volgen!

Jan.

Back