Big scale off-road, welke het best

hebben ze voor stoken geen apart topic?

Ik zei het niet om te stoken hoor ;)

Wordt gewoon een beetje moe van dat eeuwige ophemelen van de gehypte HPI door eigenaars , terwijl er net zo veel zo niet meer aan gesleuteld moet worden als bij een FG. En dat heb ik met eigen ogen meerdere malen mogen aanschouwen.

That's all ;)

was ook niet tegen jouw bedoeld;)
ging over de persoon die dat zei
groeten

maar ff on topic
met een marder kan je voor de fun heel leuk rijden
en indd zoals al werd genoemt voor een 2e hands kan je ook nog kijken
soms staan er mooie auto's voor mooien prijzen
en dan word een hormann wel mogelijk of een ander type auto wat anders boven het budget zou vallen
en daar zitten soms al wat upgrade's op ook
maar wat is je doel precies met de auto ??
aan de hand daarvan kan je het beste kijken wat een bijpassende auto is

hoop dat je hier wat aan hebt anders lezen we het wel
gr

De TS komt volgens z'n profiel uit de provincie Utrecht .....

Dan zou ik gewoon eens een dagje Raco meepikken en daar een idee op doen van wat er zoal te krijgen is ;)

ja dat is indd ook een goede optie ik ben elke zondag op raco te vinden van 09.00 tot 15.00uur ong
dat zijn altijd wel dingen waar je niet dommer van word
gr

De vraag van de topicstarter is niet 1,2,3 te beantwoorden... zoveel merken, zoveel meningen...

Een aantal merken waren tot enige jaren terug enkel te vinden bij de wedstrijdrijders, inmiddels rijden er van die merken (Harm, Lauterbacher, Contrast, Elcon, Hormann) net zoveel (wellicht zelfs meer) auto's rond bij de funrijder.

Je kan starten met een simpele marder, daar is aardig mee te rijden, zelfs in wedstrijdverband. Wil je meer, dan zal het snel duidelijk worden dat van die marder nooit een Hormann, WWS, Contrast of whatever gemaakt kan worden - lees: rijeigenschappen blijven achter).

Daarom is het o-zo belangrijk om van te voren stil te staan van wat je met de auto van plan bent... Beetje bashen - gewoon een FG kopen, Zo nu en dan misschien een wedstrijd meepikken - overweeg de aanschaf van een daarvoor geschikte auto...

Het wedstrijdseizoen zit er inmiddels zo'n beetje op... een aantal wedstrijdrijders zal wel weer toe zijn aan een nieuwe kar voor komend seizoen, gelegenheid genoeg dus om een goede gebruikte auto op de kop te tikken...

Voor het gestelde budget zal een Hormann TK09 misschien wat te hoog gegrepen zijn...

Kort samengevat, ga kijken bij RACO2000...

een tk09 komt indd boven het gestelde budget van de topicstarter maar een nette ht1/ht2 is tog wel te koop voor een 900euro
het is indd net wat de reijder er mee wil
ik rijd welz ook voor de fun maar wel met het oog op wat meer vandaar ook de tk09
maar kijk eens op marktplaats staan heel wat mooie gebruikte en kwaliteids goede auto's bij

en komen kijken op raco levert ook een hoop info op en kan je gelijk een beetje kijken waar de auto (op een baan) mee temaken krijgt
gr

dat is gewoon een FG MT, maar dan met een Hummerkap ;).
dit schijnt een beetje een rotkap te zijn, aangezien hij nogal snel scheurt. ze zeggen dat het komt omdat de kap nogal hoekig is en daardoor, in tegenstelling tot een FG MB, niet doorrolt wanneer hij omvalt.
Dit heb ik alleen van verhalen, heb er zelf geen ervaring mee ;)

Groeten,

Ruben

dat is gewoon een FG MT, maar dan met een Hummerkap ;).
dit schijnt een beetje een rotkap te zijn, aangezien hij nogal snel scheurt. ze zeggen dat het komt omdat de kap nogal hoekig is en daardoor, in tegenstelling tot een FG MB, niet doorrolt wanneer hij omvalt.
Dit heb ik alleen van verhalen, heb er zelf geen ervaring mee ;)

Groeten,

Ruben

dat klopt wel ik heb zelf ook een fg mt met hummerkap gehad en daar blijf je op een hobbelig stuk achteraan lopen :mrgreen:
de mb rolt wel door

maar even terug komen op de vraag ik heb wel ervaring met de fg mt hummer
zeg maar wat het probleem is :mrgreen:
gr

Je spreekt jezelf wel tegen !!
Mcd is beter dan FG?

Ik heb zelf 4 FG's en nagenoeg geen problemen

Fg Baja
Fg Monster Beetle
Fg Leopard
Fg 4Wd Beetle

Ennuh..
Deze heb ik niet omdat het rommel is..

Groeten.

Laatst bewerkt:
Wanneer is iets beter?

Ik heb eens met een MCD mogen test rijden en moet zeggen dat was absoluut niet verkeerd......
Dat 4x4 gaf een heel "plesant" gevoel, zowel onroad als offroad.

Ik heb met 1/10 E onroad, offroad, 1/8 E offroad, 1/6 offroad (FG en Hormann HT2) 1/5 onroad ( FG en technokit) gereden, en mocht ik ooit weer bigscale gaan rijden zou de MCD rally een optie zijn voor mij.

FG is niet slecht (zeker voor dat geld) maar of MCD nu beter is weet ik niet.
Het ziet er wel degelijk uit, en is goed bereikbaar qua sleutelgemak (wat FG niet is)

Je spreekt jezelf wel tegen !!
Mcd is beter dan FG?

Ik heb zelf 4 FG's en nagenoeg geen problemen

Fg Baja
Fg Monster Beetle
Fg Leopard
Fg 4Wd Beetle

Ennuh..
Deze heb ik niet omdat het rommel is..

Groeten.

Dat was zo ff uit m'n hoofd een reactie op iemand die liep te roepen dat de HPI Baja zooooo geweldig was van kwaliteit etc. etc.(standaard gebler van een HPI rijder zeg maar) en FG wel zoooooo slecht ...

Dat zal je van mij nooit horen , mijn Marder liep altijd als een idioot :mrgreen:

Maar inderdaad , als je nog beter wilt gaan als FG en dan ook nog 4wd is het gewoon de MCD die je moet hebben.

De auto zit simpel in elkaar , alles is goed te bereiken met sleutelen , plastic is van een heeeellllllleeee goeie kwaliteit (de plastic tandwielen zijn zelfs bestand tegen een Pitstopshop FalconII + Jetpro uitlaat) en het is een ontwerp wat al 15 jaar steeds verder wordt door ontwikkeld.

Vooral de cardanas aandrijving (met mogelijkheid tot 3 diffs zoals een nitro buggy/truggy en de bijbehorende voordelen kwa rijgedrag) is voor mij een groot pluspunt.

FG is goed ..... Maar MCD is toch nog wat beter ben ik inmiddels achter ;)

Tja zijn de meningen wel eens over verdeeld dan, in mijn ogen is MCD troep.
In duitsland hebben ze een 4wd kampioenschap, daar haalt vaak de helft van de auto's de finish.
En ook de Ultimates vallen uit elkaar..

Tja zijn de meningen wel eens over verdeeld dan, in mijn ogen is MCD troep.
In duitsland hebben ze een 4wd kampioenschap, daar haalt vaak de helft van de auto's de finish.
En ook de Ultimates vallen uit elkaar..

Achhh ... Uiteindelijk is alles kapot te krijgen natuurlijk , maar dat is dan toch 99 van de 100 x terug te leiden tot Drivers error.....

Alles staat of valt uiteindelijk met onderhoud , als jij je Hörmann niet goed onderhoud tijdens een wedstrijd kom je uiteindelijk ook stil te staan ;)

Dat de Ultimate nog niet helemaal oke is zou kunnen , maar Sinan houd goed z'n oren open tijdens de diverse (wedstrijd) bezoekjes die hij aan het buitenland pleegt en neemt dan passende maatregelen.

Bij de ontwikkeling van de Evo3 is er ook heel veel geluisterd naar de input van mensen die wedstrijden rijden in o.a. Engeland.

Kortom, kijk wat er rond rijdt kijk eens bij meetings en neem je eigen beslissing wat nou wel of niet goed is in jou ogen,ik denk dat je ook moet kijken hoe makkelijk je aan onderdelen kan komen.

Back