Big scale off-road, welke het best

tja welke bigscale is het best ik denk dat je qua wedstijd bij de
hormann
elcon
fuego
mcd

maar dan praat je ook over een hoge prijs klasse

als je gewoon beetje wilt rond rijden ga dan voor een fg ofzo

Auto's van bovenstaande merken zijn voor redelijke prijzen 2de hands te vinden (zeker aan het einde van het wedstrijdseizoen, de toprijders kopen dan weer een nieuwe!).

@Sanmax, vertel eens WAAROM er niets gaat boven een Contrast Fuego... iedereen kan wel wat roepen, maar wil dan wel graag weten waarom...

Laatst bewerkt:
Auto's van bovenstaande merken zijn voor redelijke prijzen 2de hands te vinden (zeker aan het einde van het wedstrijdseizoen, de toprijders kopen dan weer een nieuwe!).

@Sanmax, vertel eens WAAROM er niets gaat boven een Contrast Fuego... iedereen kan wel wat roepen, maar wil dan wel graag weten waarom...

omdat sanmax vast zelf een fuego heeft

Ik rij onroad contrast 2.5 HR. Heb ook een fg marder maar die is zoek. Ik vind de contrast fuego een mooie auto. Denk er overna om er een aan te schaffen omdat het offroad gebeuren me ook wel wat lijkt. Maar twijfel nog tussen deze of een horkmann... Ben nog bezig om te kijken welke het beste is. Heb al info gevraagt aan Hedwig maar die is bevooroordeelt...........

Twijfel ook een beetje tussen deze twee.
Weet ook niet de echte verschillen,, maar wel gehoord
dat aan een hormann makkelijk is te sleutelen.
En vindt de stadium beetle verschrikkelijk mooi.
dus eigelijk ben ik er al een beetje uit.:D

Ik rij onroad contrast 2.5 HR. Heb ook een fg marder maar die is zoek. Ik vind de contrast fuego een mooie auto. Denk er overna om er een aan te schaffen omdat het offroad gebeuren me ook wel wat lijkt. Maar twijfel nog tussen deze of een horkmann... Ben nog bezig om te kijken welke het beste is. Heb al info gevraagt aan Hedwig maar die is bevooroordeelt...........

Sander vraag eens aan gertjan honders of aan bart hoe de wagen rijdt.
Ik gaf je alleen de tip van de draag armen enz.
De wagen van erwin kattekamp (harm) ziet er ook top uit.
En cris kan je daar ook info over geven.
Jammer dat je er vandaag niet was bij raco.
Was toch nog weer gezellig.

@ de topic starter

vraag aan een opel en vw rijder wat beter is een astra of een golf, of aan motorrijders een honda of een kawasaki, een telefoon geek een nokia of een htc.
en er is er altijd een die gelijk roept dan de ander niet deugt, en die van hem helemaal top is.

zelfde met deze autotjes.
je heb hpi mannen, fg mannen, hormann mannen, contrast mannen, lautenbacher mannen, bergonzoni mannen, ect.

en ze zijn allemaal de beste, ze zijn allemaal k#t, hebben allemaal min punten en plus punten, de linkerwielen draaien allemaal linksom en de rechter allemaal rechtsom, de zuiger gaat heen en weer, zit op allemaal een tank, servo's, radioplaat, bougie,alu en plastic onderdelen, en een diff. en hebben allemaal een prijs zowel nieuw als tweedehands, en gaan allemaal stuk.

Al koop je er een voor 10 euro bij bartsmit of importeer er een uit verwegistan met diamanten kogels in de lagers voor €25000, en je stuurt hem de verkeerde kant op, heb je een hoopje schroot.

leer rijden met een relatief goedkoop autotje (fgtje / hpitje van mp)
en als je die niet meer onbedoelt tegen de stoeprand/boom/steen/greppel/sloot/1:1 auto/gebouw of iets anders dat niet op of als baan bedoeld is kijk dan voor een auto in het duurdere sigment.

als je 18 bent geworden en je koop en auto krijg je er ook geen rijbewijs bij, zelfs niet als je voor 4 ton een ferrari koopt.

lees op het forum waar problemen met de beplaade auto's zitten, kijk voor je zelf wat je wel en niet belangrijk vindt, kijk wat leverbaar is in jou directe omgeving, bekijk realistisch je budget en koop er dan gewoon een.

je zal namelijk geen antwoord krijgen op de vraag welke is het best. zijn ze allemaal

veel succes
mark

Ik weet het ook nog niet Hedwig, zal zeker ook Chris nog ff bellen over de harm. En over vandaag, je heb soms verplichtingen.......

kijk deze auto eens Conrad Electronic - System Information
Ik heb hem. IK heb hem 4 wd gemaakt, 2 keer hitec stuurservo, 1 keer hitec gas servo. Hydronische schijfremmen voor, tuningsuitlaat, en abbate racing met 26 cc en draait 23000rpm. Hij rijd 105 kmp gemeten met lezer gun net over de grens in duitsland

Het moet niet veel gekker worden.. een 26cc die belast 23000 toeren draait..?? Met zulke snelheden heb je die hydronische remmen zeker nodig ja.. Was je bang dat ze in Nederland je auto in beslag zouden nemen omdat je hem in Duitsland gemeten hebt..??

Succes verder, oh ja, je link werkt bij mij niet..

grtz. Erwin

We verwachten nu natuurlijk wel een paar filmpjes, inclusief geijkte uitdraaien van de vermogensbank en de "lezergun" :rolling::rolling::rolling:

Het moet niet veel gekker worden.. een 26cc die belast 23000 toeren draait..?? Met zulke snelheden heb je die hydronische remmen zeker nodig ja.. Was je bang dat ze in Nederland je auto in beslag zouden nemen omdat je hem in Duitsland gemeten hebt..??

Succes verder, oh ja, je link werkt bij mij niet..

grtz. Erwin

Wtf 23000 rpm onbelast. Mijne draait maximaal 19500 onbelast. Ik heb ook een carbon fighter met zo'n fs racing uitlaat en hitec servo's en de tandwielverhoudingen veranderd, maar die haalt denk ik maximaal 55-65 kmp en is echt heel hard voor zo'n 1:6 auto. In een andere topic had ik gelezen dat die auto van Mercedeslol1 105 kmp haalt, hoe haalt hij het in zijn hoofd om van die onzin te vertellen.

Ps je hebt een vette F1 auto, welk merk?:cool:

hoi,
ik heb zelf een andere auto ( Conrad Electronic - System Information )
Ik ben er zelf heel te vreden over, rijd echt lekker. Tip als je hem koopt doe er dan hitec stuur servo en gas/rem servo op want die gaan al snel kapot. De motor is goed. De tandwielen zijn ook van goede kwaliteit ( metelen tandwielen ). Ik heb er zelf nog een tunings uitlaat er op gedaan van fs racing en loopt echt als een trein. Ik schat zelf tussen de 55-65 kmp.

Succes met zoeken en als je vragen hebt over die auto kan je ze gerust stellen

Zoveel andtwoorden, in 4 dagen met ervaring van ??
Ik zal het wel weer mis hebben maar houden jullie jongelui wedstrijdje in postings of zo.:rolleyes:
Hallo ik ben nieuw hier

ik wil even mijn verzameling auto's voorstellen.

3 keer nikko super evolutions 1:10 , ik heb er robbe stroomregelaars in gezet en volledig voorzien van kogel lagers, andere zender, andere stuur servo, corally 12T motoren en andere tandwielen. Ze zijn snel voor in mijn buurt ze rijden ongeveer 60 kmp en ze zijn te vergelijken met een tamiya tt-01 kwaliteit. 2 zijn er 4 wd en eentje is er 2wd.

1 keer academy alfa 1:10 ook voor zien van robbe stroomregelaar en 12 t motor en is ook volledig voor zien van kogellagers en is ook 4wd

1 keer nikko F1 1:10 ook volledig omgebouwd zoals de nikko super evolutions. is 2 wd

1 keer nikko 1: 14 ook volledig omgebouwt rij tegen de 50 kmp er zit zo'n motor in van traxxas en is ook volledig voorzien van kogellagers en is ook 2wd

1 keer master sneaker ansmann auto, is standaard al een goed auto en rijd ook ongeveer 60kmp en is 4 wd

1 keer realy carbon fighter 1: 6 met 30,5 cc motor en is wat mij betreft al snel genoeg. standaart zat er een 30 cc motor op en is 2 en 4 wd omdat je de aandrijf as er makkelijk kan uithalen.

jullie vragen je af waarom zoveel nikko auto's? omdat ik die al had en in verhouding niet duur zijn 80-100 euries en omgebouwd voor ongeveer 150 euries is 250 euro voor een super snelle en mooie auto.

geef a.u.b nog goeden adviezen ben pas 15 jaar en ik vind dat ik al een mooi verzameling auto's heb.

( foto's post ik nog wel een keertje )

Wtf 23000 rpm onbelast. Mijne draait maximaal 19500 onbelast. Ik heb ook een carbon fighter met zo'n fs racing uitlaat en hitec servo's en de tandwielverhoudingen veranderd, maar die haalt denk ik maximaal 55-65 kmp en is echt heel hard voor zo'n 1:6 auto. In een andere topic had ik gelezen dat die auto van Mercedeslol1 105 kmp haalt, hoe haalt hij het in zijn hoofd om van die onzin te vertellen.

Ps je hebt een vette F1 auto, welk merk?:cool:

En weetje wat wel heel toevallig is,
dat Mercedeslol1 het laatst online was op de dag dat jij je eigen aanmelde,
hahaha.

Back