Bij Remmen slaat hij af

• Topicstarter Topicstarter JoeneMT-2
  • Startdatum Startdatum
J

JoeneMT-2

Guest
heey ik heb een mt2 maar als ik wil rijden start hij gewoon maar zodra ik rem slaat hij af hoe kan dit komen en hoe los ik het op?

mvg jeroen

Ik denk dat hij dan te arm afgesteld staat. wat voor brandstof gebruik je? 16% of 20%?

Of de stationair staat niet goed afgesteld (te laag) , of de plug is niet goed meer en zo kan ik er nog wel een paar bedenken ...

Mogelijkheden zat dus ....

lees de sticky's met betrekking tot brandstof auto's eens door :!:

Ik denk dat hij dan te arm afgesteld staat. wat voor brandstof gebruik je? 16% of 20%?

Als de motor te arm afgesteld staat zal hij afslaan bij het gasgeven door een gebrek aan brandstof en niet bij het remmen. De brandstof maakt in dit geval ook niet uit ...

Dit is een probleem met de stationair of de plug hoogstwaarschijnlijk.

Rollen je banden als je de auto van de grond hebt?

het kan namelijk ook zijn dat je stationair te hoog staat... koppeling grijpt aan... als je remt staat je koppeling stil en slaat de motor af..

En niet je stationair regelen met de trim op je zender, maar met dat ene kleine zwarte schroefje op je motor...

Het is hoogstwaarschijnlijk wat Savage .26 Picco al zei, de stationair staat de laag afgesteld met als gevolg dat de luchttoevoer volledig wordt afgesloten tijdens het remmen. Bij de sticky's over het afstellen van nitro motoren kun je hierover meer uitleg vinden.

De stationairschroef moet zover ingedraaid zijn dat de gasschuif 1 a 1.5mm blijft open staan, gewoon ff je luchtfilter eraf halen en naar binnen kijken... Het is namelijk niet de bedoeling dat de gasschuif bij remmen geheel gesloten wordt.

Bekend probleem... lezen is weten... (info staat op het forum)...

Tja kijk het probleem kan ook veroorzaakt worden door de servobediening. Tijdens remmen en gasgeven staat er weleens onnodig kracht op het gashevel door een foutieve instelling van de servo. Kijk of met trimmen of servoweg instellingen op de zender het probleem weggaat.

Nope dat klopt niet .....

Feit blijft dat de carb te ver dicht kan (draait wel stationair maar met remmen slaat de motor af) , dat heeft niets met de servoweg te maken maar met het feit dat de stationair te laag staat afgesteld waardoor de carb volledig dicht kan.

Het zal ongetwijfeld wel zo zijn dat er te veel met de trim gewerkt wordt i.p.v. dat de juiste schroef wordt aangepast.

Zoals Mari al vermeldde is dit een bekend probleem .....

het kan ook zijn dat hat ik dAt als je remt dat hij dan uhm.. zijn ... cabarateur dicht knijpt waardoor hij dus geen brandstof krijgt en dus afslaat ook hier voor moet je de kleine sgroef die onder de lucht filter zit een klein stukje open draaien
ik hoop dat je hier iets aan hebt

Grappig dat jullie allemaal meteen aan de carb afstelling denken. Ik denk nl. meteen aan de koppelinglagertjes.

Gebeurt bij ons (1:8 buggys) vaak genoeg dit soort gein met kapotte lagertjes. Weet niet hoe lang ze er al inzitten maar ik vervang ze elke 30 min wedstrijdtijd op kunstgras.

Dat kan natuurlijk ook, maar de ervaring leert dat meestal de gasschuif helemaal dicht gaat en dus afslaat.
Eerst de carburateur nakijken en als dat goed is kijk je naar de koppeling.

M.v.g. Mark

Als koppelingslagers versleten zijn krijgt de motor valse lucht. De afdichting in het lager moet dus goed zijn. Bij stationair draaien zal de motor dan afslaan. Maar het gaat net iets te ver om een bijna nieuwe motor uit elkaar te schroeven op basis van ervaringen met de T-15 motor op mijn parkeerplaatsracer. De motor heeft +/- 10 tankjes gedraaid. De motor is 4 jaar oud en heeft langste tijd onder het stof gestaan in de schuur. Achteraf blijkt de motor als nieuw wat betekent dat een revisie geheel niet nodig was. Met een oud ops motortje was dat wel anders. De nitro liep er aan alle kanten uit...

@JoeneMT-2

Zorg er verder voor dat de beide afstelschroeven voor mengsel ongeveer (lees:basis) zijn ingeregeld. Als de motor heeft gelopen is dat een prima uitgangspunt. Mogelijk heeft iemand een preciese instelling voor de T-15 naalden. Bovendien is onlangs de motor besproken in een topic. De hoofdsproeier kun je als basis nemen 2.5 open. Een max. van 3 open zou goed kunnen als startpunt. Dan heeft de hoofdsproeiernaald een afstelbereik tussen de 2,5 - 3 open. De schroef vlak onder het luchtfilter is de aanslag voor de gasschuif. Of beter gezegd het tonnetje, het is een draaicarburateur. Zie verder hiervoor de afstelFAQ. De stationair/opneem sproeier blijft over voor instellen. Die afstelling in combinatie met de stationair aanslagschroef is de afstelling die je zult moeten vinden. Check voor de zekerheid even de gloeiplug. Vervangen desnoods voor een andere. Standaard zit er een 5 in. Mogelijk kunnen de forum die-hards dat bevestigen:D. Nu rijd ik rond met een 3.
Succes ermee.

Laatst bewerkt:
Als koppelingslagers versleten zijn krijgt de motor valse lucht.

Ik heb het idee dat nicks de kleine lagertjes in de koppelingsklok bedoelt. Theoretisch zou het kunnen dat deze vastslaan, waardoor de klok rechtstreeks wordt meegenomen door de krukas ipv door de koppelingsschoenen. Klopt mijn veronderstelling, nicks?

Ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit zoiets heb meegemaakt, maar het zou kunnnen (wat niet wegneemt dat ik in dit geval ook gewoon denk dat de stationairschroef niet goed staat afgesteld)

Laatst bewerkt:
Het zijn eerder de veertjes van de koppelingschoenen die breken en dergelijke problemen veroorzaken maar dan zou de auto meer gebreken moten tonen zoals niet meer stil willen staan en de motor moeilijk te starten is of ook afslaat bij het neerzetten op de grond.

Veel voorkomend iets is gewoon dat mensen de trim gebruiken om de stationair af te stellen door onkunde of mogelijk de ervaring met vliegen of varen op de achtergrond.

Ik heb het idee dat nicks de kleine lagertjes in de koppelingsklok bedoelt. Theoretisch zou het kunnen dat deze vastslaan, waardoor de klok rechtstreeks wordt meegenomen door de krukas ipv door de koppelingsschoenen. Klopt mijn veronderstelling, nicks?

Ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit zoiets heb meegemaakt, maar het zou kunnnen (wat niet wegneemt dat ik in dit geval ook gewoon denk dat de stationairschroef niet goed staat afgesteld)

idd, dit heeft verder niks met de afstelling van de motor te maken. De koppeling slaat vast maar kan best nog goed stationair lopen, pas als je remt zet je de motor stil.
Ik rijd op kunstgras en dit vergt erg veel v.d. lagers, ca. 30 min rijden.
We hebben genoeg beginners (ik ook) gehad die in de hoge (langere) finales een vastgeslagen koppeling krijgen.

idd, dit heeft verder niks met de afstelling van de motor te maken. De koppeling slaat vast maar kan best nog goed stationair lopen, pas als je remt zet je de motor stil.
Ik rijd op kunstgras en dit vergt erg veel v.d. lagers, ca. 30 min rijden.
We hebben genoeg beginners (ik ook) gehad die in de hoge (langere) finales een vastgeslagen koppeling krijgen.

Het dikgedrukte klopt dus niet :!:

Als een koppeling vast staat loopt de auto niet stationair , laat staan goed stationair .....

Doordat de koppeling vast staat en de motor op lage toeren al belast wordt zal die uitslaan......

Het dikgedrukte klopt dus niet :!:

Als een koppeling vast staat loopt de auto niet stationair , laat staan goed stationair .....

Doordat de koppeling vast staat en de motor op lage toeren al belast wordt zal die uitslaan......

Als de koppeling vast zit kan je gerust door rijden hoor. Het is natuurlijk niet zo dat de koppeling muurvast zit. Het kost meer kracht om hem door zijn koppeling te draaien, het probleem met remmen is dat de motor een tik krijgt waardoor hij afslaat. Verder zijn onze motoren zijn juist ontworpen om kracht te hebben in de lage toeren.

Heb zelfs wel eens de laatste 5 minuten van een wedstrijd uitgereden met een 'vaste' koppeling, zonder te remmen.

Back