Bijeenkomst F5J Terlet tussen Kerst en Oud & Nieuw

Discussie in 'F5J' gestart door funpeter7823, 14 dec 2016.

  1. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    In overleg is alles mogelijk, alhoewel 4 uur mij wat laat lijkt. Een break in het midden van de vliegbare tijd lijkt ook gezien de temperatuur geen slecht idee. We gooien het morgen in de groep en overleggen met de dame die de lunch gaat verzorgen.
     
    bgo vindt dit leuk.
  2. Jan Somers

    Jan Somers

    Lid geworden:
    2 apr 2011
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Lemmer
    Hit zit hier potdicht.
    Verwachting voor de rest van de dag, ook voor Terlet: veel mist. Ook ten tijde van de terugreis.
    Helaas, maar het heeft voor mij geen zin om te komen.
    Volgende keer beter.
     
  3. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    Mannen,

    De mist is voorspeld. Volgens de verwachting zal die langzaam optrekken en zou het een aantal uren zonnig moeten worden. Op dit moment geeft de meteo op deelen 2700 meter zicht. Een zekerheid dat het zonnig wordt is er echter niet. Het blijft een verwachting. Iedereen moet voor zichzelf besluiten of het de rit waard is.
     
  4. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Zou wel leuk zijn om te weten wie er komt. Ik moet bijna 2 uur rijden en dat doe ik niet als ik daar maar met 1 of 2 andere vliegers sta.
    Een uitspraak "Het gaat door" heb ik liever dan dit twijfelachtige gedoe.
     
  5. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Heb net nog even het weer bekeken. Het lijkt toch vooral zonnig te worden. Zelfs op de radio werd dit aangekondigd. Ik kom zo die kant op.
     
  6. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    Het gaat door Alex. Wie er op komen dagen weet ik niet. Tot straks.
     
  7. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik kom haha
     
  8. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Hengelo
  9. jowa

    jowa

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    269
    Locatie:
    oost Gelderland
    Ik woon 25 km van Terlet en, voor wat het waard is, is het kraakhelder nu; maar wel 3 graden vorst. Een weerballon op 500 meter is prachtig verlicht in de ochtend zon. Ik ga nu weer aan het werk en kom misschien vanmiddag even langs.
     
  10. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    terlet 1010
    IMG_2004.JPG
     
    reing, jve, Lyckele en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. soarer

    soarer

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Pr8ig!
    Veel plezier allen op deze unieke locatie.

    Kan er helaas niet bij zijn, maar mijn complimenten aan de initiatief nemers. Heel mooi!

    Johnny
     
  12. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Inderdaad prachtig! Heel mooi voor diegene die zich de moeite hebben genomen. Veel plezier.
     
  13. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    @Jeroen en Peter. Bedankt voor het organiseren. (van een zonnige dag :) )
    Het was super om weer eens op Terlet te vliegen.
     
  14. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Nog wat thermiek kunnen vinden? Prachtig weer vandaag!
     
  15. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    15 minuten van af 35 meter . Top op ongeveer 60
     
  16. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Vast met de El Nino? Heb de Nino bij Pascal in t echt mogen aanschouwen. Wat een mooi en indrukwekkend ding man. Goed dagje voor dat type kisten!
     
  17. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    642
    Locatie:
    Almelo
    Wat een heerlijke dag om te vliegen. Kraakhelder en van de gevreesde mist was gelukkig geen sprake. Gewoon gezellig vliegen met je maatjes. Ook de lunch in de thermiekbel was lekker. Al met al veel tevreden gezichten en daar gaat het om. Wel jammer van de eerder genoemde midair.

    Peter en Jeroen, hartelijk dank voor het organiseren en hopelijk tot een volgende editie.
     
  18. reing

    reing

    Lid geworden:
    23 aug 2012
    Berichten:
    46
    Locatie:
    midden NL (Utr. Heuvelrug)
    Ik sluit me graag aan: een prachtige winterdag op bijzondere locatie (Thermiekbel open!). Ook zonder zelf te vliegen erg leuk elkaar nu weer even te treffen en om vele MBF-ers te leren kennen en te genieten van subtiel vliegen in rustige lucht. Mooie gelegenheid voor enkelen geweest om een model in te vliegen. Of om ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren. Heb de houtbouw wel gemist, presentatie van de L Nino was wel indrukwekkend. Erg jammer van de plotselinge mid-air tijdens ogenschijnlijk rustig cirkelen: Alex en Gertjan succes met het herstelwerk.
    Peter en Jeroen: veel dank.
     
  19. rudiooms

    rudiooms

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    23
    Hallo iedereen, heb van de 3u rijden wel 2.5u in dikke mist gereden, het prachtige vliegweer was dus vrij lokaal. De Supra vandaag ingevlogen en veel bijgeleerd, met dank aan GertJan voor het opwarmen van de Lipo's ! Bedankt Peter en Jeroen voor het initiatief !
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 29 dec 2016
  20. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    Het was een goede dag voor alle kisten. Vanaf 80 meter kon je gemiddeld makkelijk 10 minuten vliegen. De El Nino klom inderdaad vanaf erg laag makkelijk weg. Hij draait mooi kort en houdt zo te zien erg goed zijn energie. Ik ben dan ook erg blij met het exemplaar dat nu thuis wacht op de elektronika.

    Er werd door iedereen druk gevlogen tot een uur of 4. Vanaf 3 uur werd de lucht wel wat plat en tegen zonsondergang kwam de grondmist opzetten. Vanuit de thermiekbel, met warme chocola en goed gezelschap, was dat een mooi gezicht.

    Op weg naar huis bleek dat het niet in het hele land zulk mooi weer was. Mijn vrouw heeft de hele dag in de mist gezeten en dacht dan ook dat ik hele andere dingen deed dan vliegen.

    Cu
     
    00Steven, bgo en dwarswind vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina