Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik zit nog wel met het feit dat ik mijn loopmoer langer wil hebben omdat ik de buis erin wil verlijmen. Hoe kan ik deze moer eventueel zelfmaken? Zijn hier tappen voor of kan ik dat wel vergeten?
Ik heb tappen gemaakt voor kunststof van ongehard trapeziumdraad. Heel belangrijk is het slijpwerk en het afbramen. Als je ermee gaat tappen, moet je bijtijds de tap terughalen om de spanen te lossen. Doe je dat niet, dan komt de werkstukje niet meer van de tap af en is het moertje reddeloos. Denk er aan, dat een tap "zoekt" en dat je een scheef gat krijgt. Als je de moer gesneden hebt moet je hem daarom op een stukje trapezium opspannen en in de draaibank rond maken. Kijk voor beeldmateriaal op mijn site </title> <title>aanrip's metalworking corner
hoi piet,
dat zie ik toch nog niet echt gebeuren met mijn draaiervaring.
tevens 10mm inwendig draaien? daar moet een kleine beitel voor aan te pas komen?
en wat voor beitel heb ik hier voor nodig?[/QUOTE]
Hallo Alwin,
Je moet dan een Mini binnendraaibeitel kopen :
Deze Mini draaibeitels zijn te koop bij : www.komeetstaal.nl
Maar ook moet je draaibank geschikt zijn om traperziumdraad te draaien !!
Anders gaat het nog niet lukken !!
Als je even zoekt ga je wss ook koppelmoeren vinden voor trapeziumdraad, kan toch niet alles doen hé
Edit: Allee, nog eens mijn goed hart tonen
Draadstangen en moeren - Overtoom