Bijtende metalen

hebben ze ook langer dan 200mm???

ook zoek ik nog een buis van 12mm buiten wanddikte 0,5mm langer dan 50cm....

Alwin,

Lees maar eens onder aan de pagina (andere lengtes op aanvraag uit voorraad leverbaar):mrgreen:

Messing buis bij metaalwinkel.nl onder modelbouw profielen 12X0.5 minimale lengte 1000mm

Laatst bewerkt:
nokkie bedankt voor het meedenken dat langere lengtes aan te vragen had ik niet gezien.

net als dat ik bij metaalwinkel alleen gekeken heb naar het normale assortiment en niet naar de modelbouw.

gelijk maar weer even een offerte aanvraag gedaan moet nog meer hebben en ga toch nog binnenkort naar de metaalwinkel in amsterdam.

ik zit nog wel met het feit dat ik mijn loopmoer langer wil hebben omdat ik de buis erin wil verlijmen. Hoe kan ik deze moer eventueel zelfmaken? Zijn hier tappen voor of kan ik dat wel vergeten?

Laatst bewerkt:
album_pic.php

misschien nog wat lastig in te zien.

Maar dit is de moer van het trapeziumdraad zoals die gaat worden.

ik hoop dat afdraaien tot 11mm (0,5mm) dikte zal lukken. het zal erg krap worden. Wordt daarna wel weer een buisje overheen geplaatst voor iets meer dikte. maar zit nog te brainstormen.

Laatst bewerkt:
totale uitwerking:

ik ben benieuwd of ik nog problemen kan verwachten? iemand nog tips / kritische punten?

album_pic.php

album_pic.php

ik zit nog wel met het feit dat ik mijn loopmoer langer wil hebben omdat ik de buis erin wil verlijmen. Hoe kan ik deze moer eventueel zelfmaken? Zijn hier tappen voor of kan ik dat wel vergeten?

Hallo Alwin,

Zelf draaien en draadsnijden op de draaibank !

hoi piet,

dat zie ik toch nog niet echt gebeuren met mijn draaiervaring.

tevens 10mm inwendig draaien? daar moet een kleine beitel voor aan te pas komen?
en wat voor beitel heb ik hier voor nodig?

Misschien kun je zelf een conische tap maken uit een stuk trapeziumdraad?

Ik heb tappen gemaakt voor kunststof van ongehard trapeziumdraad. Heel belangrijk is het slijpwerk en het afbramen. Als je ermee gaat tappen, moet je bijtijds de tap terughalen om de spanen te lossen. Doe je dat niet, dan komt de werkstukje niet meer van de tap af en is het moertje reddeloos. Denk er aan, dat een tap "zoekt" en dat je een scheef gat krijgt. Als je de moer gesneden hebt moet je hem daarom op een stukje trapezium opspannen en in de draaibank rond maken. Kijk voor beeldmateriaal op mijn site </title> <title>aanrip's metalworking corner

f_slijp1m_a4b2eea.jpg

f_slijp2m_f792c62.jpg

trapezium draad snijden

ja dan vind je de wel bekende normale trapezium moeren

10 x 3 mm 22 x 20 mm
deze ken ik. maar ik zocht ze eigenlijk wat langer maar denk dat ik er wel mee weg kan komen. Mijn tekening is ook uit gegaan van 20mm lang.

waar ik nog wel benieuwd naar ben. Is hoe diep is het trapezium draad gesneden?

hoi piet,

dat zie ik toch nog niet echt gebeuren met mijn draaiervaring.

tevens 10mm inwendig draaien? daar moet een kleine beitel voor aan te pas komen?
en wat voor beitel heb ik hier voor nodig?[/QUOTE]

Hallo Alwin,

Je moet dan een Mini binnendraaibeitel kopen :

Deze Mini draaibeitels zijn te koop bij : www.komeetstaal.nl

Maar ook moet je draaibank geschikt zijn om traperziumdraad te draaien !!
Anders gaat het nog niet lukken !!

ben bang dat dat laatste vooral het afhaak punt is.

Ik heb een kleine draaibank.

Red & Black Metalworker 300 van hbm.

dacht richting de 100 euro voor een metertje :P.

wel ben ik benieuwd wat jullie van mijn ontwerp vinden???

album_pic.php

zo de platen voor het nieuwe spindel systeem zijn uitgetekend..

als mensen nog verbeter punten weten, laat het me graag weten dan kan ik het aanpassen.

Back