Bijtende metalen

Waarom maak je die moeren zo ingewikkeld, met die groeven erin. Als je er nu een spiebaantje of een pennetje in boort en in de plaat een gleufje freest of vijlt, dat werkt niet zo goed. Of een borstje op de moer laten staan, en deze dan met bijv 12 M2 boutjes vast zetten zoals mijn cilinders zeg maar. De draad in de moer zal wel gauw 10,2 of 10,5mm groot zijn hoor, dus die 11mm buiten wordt wel erg dun.

Mijn Idee.
Als je nu een flens met 12x2mm gaatjes met een steekcirkel van 15mm (buiten 17mm) aan de buis soldeert, deze schroef je dan bovenop de moer (met een klein centreer borstje). En de andere kant van de moer draai je de moer bijv 10mm lang af naar 13mm, en steekt dit stuk door de bevestigings plaat heen. Het dikke stuk van de moer maak je bijv 17mm. De steekcircel van de M2 boutjes dan ook op 15mm. Je kunt ook de M2 boutjes door de moer heen boren, en deze in de buisflens tappen.

hoi stefan.

kijk dat zijn weer tips waar we mee verder kunnen.
heb nooit stil gestaan bij een flens systeem.

gaan we weer mee verder.

tnx voor de tips

album_pic.php

Dit is wat jij voorsteld als ik het goed begrijp stefan?

*links is de moer
*rechts is de flens waar de buis in gemonteerd wordt.

Je snapt hem.
Ik mag aannemen dat ne in het linher busje de buis soldeerd en deze dan andersom op de rechter schroeft. Of is het nu andersom? Ik zou wel een kleind randje van 1mm of zo aan het flenje en de moer draaien, om zo de flens goed te kunnen centreren. Anders kan de spindel gaan klemmen als hij helemaal uitgedraaid wordt.

hoi stefan,

ik zal hier nog kort wat toelichten maar wil toch graag de boel verhuizen naar het ontwerp liebherr LTM 1090 verslag. om zo overzicht te houden.

Als ik je goed begrijp. Je bedoelt dat er een aanslag zit / komt waar de buis in valt en dan perfect uitgelijnd zit?

ik snap in ieder geval het probleem dat je aanhaalt.

De linker bus is de moer (brons). deze zit aan de voorzijde van de plaat.
De rechter bus is de flens welke de buis op zijn plaats gaat houden. Deze zit op de 12 boutjes na niet vast aan de delen van de bus. mogelijk dat ik dat nog wel verander zodat alles zichzelf uitlijnt maar twijfel hier nog enigzins over.

Back