goed, afgelopen avond "ff" de motor van het vliegtuig gesloopt, en ff kritisch nagekeken
die pielen (zou fijn zijn als iemand die eens een originele naam zou geven ;-)) die zichtbaar zijn door de opening in de carb, blijken exact in het midden uit te komen.
Carb opening is 4 mm, de mond van de dikke piel zit exact op 2 mm
dus blijkbaar was ik daar proefondervindelijk al achter gekomen
Wel is me opgevallen dat er ruimte zit op de draad van de hoofdnaald. Dus de draad die in het blok getapt zit, en waar de dikke piel dus mee naar binnen en buiten gesteld kan worden.
hierdoor is het vrij makkelijk om het geheel er scheef in te draaien en scheef vast te zetten.
ik ga een dezer dagen even wat gastape hiertussen draaien, is ook meteen de lekkage daar opgelost.
Volgende puntje: geen pakking tussen blok en backplate. Zat gewoon koud tegen elkaar. Hoeft niet zo'n punt te zijn, ik zag er ook geen sporen van lekkage, maar aangezien hier wel iets tussen hoort te zitten, heb ik er toch maar ff een pakking tussen gemaakt.
volgende, ik heb ook de kop even eraf geschroefd.
nu viel mij op dat de verbrandingskamer aan 1 kant een beetje zwart gevlekt was. kwam er met niet teveel moeite af, maar het is net alsof de druk na de verbranding aan 1 kant weglekte oid.
Of jullie moeten een andere verklaring kunnen geven voor zwarte aanslag aan 1 kant van de kamer?
aan de buitenzijde waren iig geen sporen van lekkage te vinden..
Ik heb het geheel weer schoongemaakt, zover als in mijn vermogen ligt, vlak gemaakt
gezien het enigszins verweerde oppervlak van de kop, en een afwezigheid van mogelijkheden om hier echt serieus iets mee te doen, heb ik ook hier even een pakking achtig iets tussen gefabriceerd.
Ik weet dat dit officieel niet hoort, maar ik wil dit gewoon ff uitsluiten.
kwaad kan het iig niet zo gek veel. Na een tip van iemand heb ik bakpapier ertussen gesneden, dus veel is de kop niet omhoog gekomen. Hoop alleen dat het blijft zitten
eens kijken of het nu beter gaat met de afstelling..