Bill Hempel's YAK 55M 50% (44%)

Nog enkele foto's, in werkelijkheid is de Yak wel mooier dan op foto.

Op de motordome staat ook 50%, maar eigelijk is dit "slechts" een 44%. Russische toestellen zijn gewoon groot in het echt. De stabilo van de Yak is ook een 10cm (per helft) breder dan de Edge.
Het is een zeer mooi en groot toestel, een 100cc Yak lijkt ineens weer klein :confused:

De afwerking is perfect, bespanning ziet er goed uit, de louvres in de kap zijn al mooi uitgesneden, de dummy engine zit er ook al in en dit is dus perfect voor de 3W-275. Die dummy zal er dus weer uit moeten, spijtig van een Chinees zijn mooi werk.

1232553903.jpg

1232553933.jpg

1232553963.jpg

1232553985.jpg

1232554007.jpg

1232554031.jpg

@Bryan;de show op men club (De Condors) is een gevarieerde show van eigen leden gemengd met piloten die wij zelf uitnodigen waarvan dat we weten dat dit bekwaame,veilige piloten zijn.
Soms zie je op shows echt brokkenpiloten en doordat we weten wie we uitnodigen verminderen we dit enorm.

@Bryan;de show op men club (De Condors) is een gevarieerde show van eigen leden gemengd met piloten die wij zelf uitnodigen waarvan dat we weten dat dit bekwaame,veilige piloten zijn.
Soms zie je op shows echt brokkenpiloten en doordat we weten wie we uitnodigen verminderen we dit enorm.

Oke dankjewel voor de info ;)

Grt.

Ff een HELE domme vraag maar ik vroeg mij eigenlijk af.. Voor wat staan die '%'
Dus..bv Bill Hempel Yak 55 50%

Alvast bedankt...

Koen

Wow baby, gelle weet weer wa doen de komende maanden! ;)

Perfecte bak voor een grote stermotor hé. 3W 256/moki 250 of 400?
Het budget en motorgewicht spelen hier wel een belangrijke rol.:?
't Is maar een ideetje natuurlijk, maar het zou het aspect "schaal" wel een duwtje in de rug geven!

Veel succes ermee in ieder geval.

MVG,
Stijn

De motor op de achtergrond op de teststand is een moki250 en die is een beetje te klein. Een Moki400 zou beter passen. Het toestel is ontworpen voor een 3W275.
De bedoeling is idd dat dit geen 3D-bak gaat worden, maar er meer een (semi) schaalbak. Eigenlijk een beetje spijtig nu ik het hoogteroer zo bekijk ;)

@Alexzzz,

Bedankt, ik dacht altijd dat dat stond voor bv. bij deze, dat ie nog voor 50% afgewerkt moest worden:D
Dom, dommer, domst:D

Koen

Even :offtopic:

Ik zie tussen Robby en zijn Clipped wing een watervliegtuig staan ??? ( op de laatste foto ! )
Welk toestel is dat ?

groetjes

Dirk

Dirk, da's iets "rubriek antiek". toestel is iets arf van Graupner van redelijk wa jaren terug, maar de vleugel heeft precies al eens in een brand gezeten. Zeker herstelbaar en terug mooi vliegend te krijgen maar ik denk een beetje in onmin geraakt wegens te klein;)

Aangezien het vliegbeeld van deze Yak toch een beetje schaal mag worden, komt er best een piloot in. Hempel zelf heeft wel 50% piloten maar om mooi te zijn zou er in deze Yak iets meer van het lichaam (stukje romp en armen) bij mogen. Ook hebben we liever geen 2e Bill (er zit al een Bill in de Edge).
Iemand sugesties voor zo'n piloot of pilote?

Ge moet eens vragen aan René bij ons op de club, dieje zijn dochter maakt sjieke poppen, misschien kan die wel iets fabriceren.
Ik zie het al voor me, ne 40% Robbie!:D

Groeten, Bart.

ziet er allemaal weer goed uit . ik denk dat je de hobbykamer toch nog zult moeten gaan uitbreiden als er zo nog veel van die grote bakken gaan bij komen ... hihi

Deze week zijn de servo's gearriveerd.
Servo's in de vleugel en hoogteroer gezet en gesoldeerd.
SWB-tray met 4 servo's voor het richtingsroer in elkaar gestoken. Touwtjes moeten nog geplaatst worden.
Powerbox Royal een plaatsje gegeven.
De motor is besteld, hierop zal nog een weekje of 5-6 moeten gewacht worden :(

Setup:

Motor: Moki 400
Servo's: Hitec 7955
Voeding: Powerbox Royal op 2x 2s1p 5300mAh Fullymax batterijen
Rx/Tx: Spektrum 2x AR9000 met 4 satellieten. Graupner MX-22 met Spektrum module

dsc01099j.jpg

dsc01102.jpg

@Jona: Er is nog wel plaats voor een vliegertje hoor :p

dsc01031o.jpg

ik zie het al er is serieus vooruitgang geboekt . ik zal toch nog eens een keer moeten langskomen denk ik . ben al benieuwd naar de nieuwe motor om die te horen draaien . moet prachtig zijn .

Eens vanonder het stof halen.

Eindelijk is alles (op de prop na denk ik) binnen om dit toestel af te werken. De levertijd van zo'n motor is aanzienlijk, en die rode cylinders hebben het niet gemakkelijker gemaakt. 3 weken extra wachten voor een rood kleurtje, maar ze zijn het wel waard.
9 kg, een mooi stukje techniek:

1240501196.jpg

1240501377.jpg

Binnen 2 maand is de keuring op La Ferte, dus om goed te zijn zou de Yak vliegklaar moeten zijn binnen 1 maand (ten laatste).

Back