Bill Hempel's YAK 55M 50% (44%)

Kan je daar ergens meer info van vinden in het engels ofzo?

Ik versta er ook niks van :rolleyes:, vroeger kon je die site vertalen, maar dat werkt nu blijkbaar niet meer...
't Is te doen in Vallentuna, 30km ten noorden van Stockholm. Wordt voor de eerste keer georganiseerd en ze hebben ons uitgenodigd. Weet eigenlijk ook niet of het een show, fly in of wedstrijd is...whatever...gewoon fun maken zeker!!!

@Bryan
Dat verslag ga ik zeker volgen! Ik heb zelf niet veel foto's gemaakt, een ARFje in mekaar frommelen is nu niet echt iets om veel foto's van te maken...

De felicitaties aan heel het Harofly team met de geslaagde maiden :thumbsup:
en vele happy landings gewenst.

Laatst bewerkt:
Heb al wat filmpjes gezien maar het schijnt dat de event wat in het water valt...Spijtig genoeg voor deze eerste editie

Enkele foto's van de Yak. Meer en betere foto's volgen wel of zijn binnenkort te vinden op HAROFLY.be

Het geluid van de Moki is prachtig :o , net echt. Hempel was ook onder de indruk van de motor. Hij had er ook eens graag mee gevlogen, maar het weer besliste daar spijtig genoeg anders over.

1245233166.jpg

1245233205.jpg

1245233235.jpg

1245233260.jpg

das nogeens zwaar gereedschap voor een grote kist, normaal gebruik ik voor carbon buis een klein ijzerzaagje ;)
Die moki klinkt echt prachtig trouwens!

grt Ron

nee kdenk dat ze de vleugelsbuis gwn aan het afronden zijn in het begin zodat deze in het begin beter past in vleugel. hij ziet er in ieder geval super uit:p en kun je er ook alles mee zoals de EDGE?

Nee, de vleugelbuis was idd te lang, er moest 1cm vanaf. De Yak is één van de eerste toestellen die gemaakt zijn (er zijn er nog maar een 10-tal van verkocht). Zodoende zijn er nog een paar puntjes die voor verbetering vatbaar zijn. Hempel weet ervan, komt zeker in orde voor de volgende levering toestellen!

Het is normaal dat wij een slijpschijf, decoupeerzaag, boormachine, ed meenemen...gewoon uit ervaring...:p

Ik heb er nog maar 1 vlucht mee gedaan...daarna is het beginnen regen en 't is nimeer gestopt...
Maar de yak vliegt alsop rails, geen mix nodig, zwaartepunt ligt al vrij goed. Ik heb alleen nog maar op low rates gevlogen, maar op't einde van de vlucht heb toch eens een snap turn en rolling loop geprobeerd en er zit toch potentieel in de Yak ;) De meeste 3D-figuren moeten toch mogelijk zijn met de Moki...we zullen het een testen ;)

Laatst bewerkt:
Back