Binden e-sky belt cpv2 lukt niet met zender

• Topicstarter Topicstarter skydiver
  • Startdatum Startdatum
S

skydiver

Guest
Beste forumliefhebbers,

ik heb een belt cp v2 met een standaard zender. Ik vlieg hier nu een half jaar mee. Alles ging goed tot nu toe. Nu was alleen gisteren de (alkaline) batterijen van mijn zender leeg (ging van oranje naar rood). Ik heb de batterijen vervangen en nu is alles weer groen, maar wil het 'binden" van de standaard 2,4 ghz zender met mijn 2.4 ghz ontvanger niet. Ik heb de ontvanger netjes geunbind en daarna proberen te binden. Maar ze blijven allebei ongeveer 1 keer per seconde knipperen. Op de ontvanger eerst even steady en dan 1 keer per seconde. Nu heb ik het ook in verschillende volgorde geprobeerd, dus eerst heli aan, dan zender, daarna eerst zender dan heli. Maar het wil allemaal niet helpen. Nu heb ik het wel eens eerder gehad dat die niet gelijk bind, dus even beetje de throttle omhoog en daarna weer terug, maar ook dat niet. Alle knoppen bediend, maar helemaal niks. Ook trim naar beneden.

Nu is mijn vraag:

nog ander ideeen
hoe kan ik de zender zelf testen of die goed is of defect.
hoe kan ik de ontvanger apart testen of die goed is

en waarschijnlijk zal het antwoord wel zijn: met een andere zender of ontvanger, maar die heb ik niet. Misschien nog een andere mogelijkheid?

Ik weet het niet meer. en ik wil graag eerst weten wat er defect is, voor dat ik nieuwe onderdelen ga kopen. en misschien dan een echte goede zender.

alvast bedankt.

@skydiver.

Sorry hoor, het klinkt misschien lullig maar vergeet je niet dat er een "Bind knop" op de ontvanger zit??

Als eerste vind ik het vreemd dat je opnieuw moet binden na lege batterijen, de heli word immers zonder batterijen in de zender en gebind en wel verkocht. Maar ja het zij zo.
Hoe het "Binden" precies moet weet ik niet uit mijn hoofd maar je kan de handleiding erop naslaan, echter denk ik dat je dat al hebt gedaan.
Op de site van aerotronic.nl kun je veel e-sky handleidingen downloladen, ook die van de zender.

Succes ermee.

Mvrgr. Eric

Laatst bewerkt:
Eric,

Bedankt voor het reageren. Maar dat met de bindknop heb ik ook gedaan. Ik vind het ook vreemd, maar ik heb het nog nooit eerder gehad. Het is gewoon toevallig dat ik het moest doen na batterijen te vervangen. Ik heb de hele procedure van unbinden en binden netjes volgens de handleiding gedaan. maar mocht niet helpen.

Ja dan wordt het lastig.
Ik zie echter nog steeds geen logische verklaring in het feit dat de zender is ge-unbind door lege batterijen of het verwisselen hiervan. Het probleem zit dan in de zender heb ik het vermoeden. Kun je geen zender van iemand lenen om het met deze te proberen?

Mvrgr. Eric

nou begrijp ik je. Dan moet ik even nog wat duidelijker zijn. Batterijen leeg, toen vervangen. Daarna weer aangezet (volgende dag) en hij deed niks, eerst deed ik alles wat normaal ook werkt. TOen heb ik hem zelf geunbind en probeerde hem weer te binden. En dat werkte niet. Dus hij is niet door de batterijen geunbind, maar door mij door de bind knop in te drukken.

Back