Binden MCPX v2 met de DX6i

Hallo,

Na zelf problemen te hebben gehad met het binden van mijn MCPX v2 met mijn DX6I wil ik graag hier uitleggen wat ik niet juist deed. De bijgeleverde handleiding geeft 2 mogelijkheden voor het binden. Als je een DX6I hebt gebruik deze mogelijkheden dan N I E T!

Doe het volgende:

duw de trainer/bind switch naar je toe en duw tegelijkertijd de Rudder stick naar RECHTS. Pas dan zet je je zender aan en wacht je tot hij bind. Als het goed is lukt het je nu wel.

Groeten

dit is het verschil tussen "dom"binden iedere 4kn spectrum kan de helie bedienen en "slim" binden geavanceerde helie instellingen in de zender zijn nodig.

Door de rudderknuppel te gebruiken bij het binden vertel je de mcpx dat je een niet programeerbare zender hebt( een domme zender oftewel "dom" binden).alle mixing zit nu in de helie.

door geen rudder te gebruiken bij het binden shakel je de interne minging van de mcpx uit en gaat de helie ervanuit dat de zender deze mixing overneemt (een slimme zender oftewel "slim binden".

Maar moet je dan niet om hem in de andere modus te binden, binden met de rudder naar links? Als je bind met rudder in het midden blijft hij in de oude stand.
(waarom lees je de handleiding dan ook?? ;);))

Wat trouwens ook gebeurt kan zijn:
je hebt van de dealer een Mcpx RTF versie ipv BNF gekregen. Ze halen gewoon de zender uit de doos en het is BNF, dan staat je 3 in 1 mogelijk verkeerd ingesteld.

Grtz, Frans

Laatst bewerkt:
Binden en rudder naar rechts is computerzender. Naar links is niet voor de dx6i! Zonder die rudder input bind hij totaal niet. In ieder geval bij mijne en alle andere mcpxen op de club.

Nope, rudder naar rechts is voor een noobie zender. Zonder iets van rudder is voor computerzender.

Helemaal mee eens, mijn dx7s is idd een noobie in vergelijking met mijn T8FG :D - :rtfm: ik zeg toch dat ie dan niet bind. Zonder rudder, dus volgens jou smack 3d methode betekent dus niet vliegennnnn.

Nope, bij geen rudder kan ik (en div vliegmaten) de mcpx + zender rustig een uurtje laten liggen. No bind, staat ook duidelijk in de handleiding en ook in de nieuwe v2 handleiding die binnenkort wordt aangepast.

Misschien is dit een verschil tussen de v1 en de v2 en hebben de nieuwe v2 bordjes rudder input nodig. en bij de v2s die geen input nodig hebben zit misschien nog wel een v1 bordje geplaatst. in de handleiding van de v1 staat dit duidelijk aangegeven en dat werkt ook op alle v1s.

Heb het even met een V1 bordje geprobeerd, doet het gewoon. Met de nieuwe V2 ook geen probleem.
Raar dit soort dingen....

Grtz, Frans

dit verhaal gevonden, zoals hier beschreven in post #10

Hi Fellow HeliFreaks,

Forgive me if this information has already been covered before.

I purchased a mCPX v2 at my local Sydney hobby store yesterday, I wanted the BNF which they didn't have, so the shop assistant pulled out the DX4 TX from an RTF pack and sold it to me as a BNF. I took it home and tired to bind to my DX6i, the usual way as I did with the mSR and 120SR. After it bound I noticed it was flashing three pulses at a time. All the cyclic movements worked but no throttle. I spent all night on the forums and wasn't getting anywhere.

I decided to change the Throttle adjust settings from 100% to 95% also changed GYRO (0) from 50% to 65%. I then rebound it and I actually got a solid light and throttle worked!! BUT it it still wasn't working correctly, I noticed after apply full throttle and then bringing it back down again the mCPX throttle cut off and wouldn't spool up again, it was also pulsating 3 flashes again, I had to disconnect and reconnect the battery to get it working again, but again same thing over and over.

I was thinking it had to be a defective 3-in-1 controller. I decided to make a support call to Horizon, the guy was really helpful and he told me that the v2 has only been out for about 2 weeks and that they changed the programming a little.

To bind it to a DX6i or any other computerized TX you need to hold the trainer/bind switch and hold the rudder stick to the RIGHT at the same time and then switch on the TX.. I did exactly that and It worked!! Everything was working correctly with the documented DX6i factory settings.

The guy also mentioned that to bind to then no-computerized TX the rudder stick should be held to the LEFT instead, you see Horizon does have a video describing how to bind, but only to a non-computerized TX. Anyway I hope this helps and I wish you all a Happy New Year.
banana.gif

Maar moet je dan niet om hem in de andere modus te binden, binden met de rudder naar links? Als je bind met rudder in het midden blijft hij in de oude stand.
(waarom lees je de handleiding dan ook?? ;);))

Wat trouwens ook gebeurt kan zijn:
je hebt van de dealer een Mcpx RTF versie ipv BNF gekregen. Ze halen gewoon de zender uit de doos en het is BNF, dan staat je 3 in 1 mogelijk verkeerd ingesteld.

Grtz, Frans

Hallo ik lees juist u info!
Ik heb juist een nano cp x gekocht een rtf versie dan omdat ze geen bnf versie hadden.
Nu heb ik deze cp x gebind met mijn dx6i (mode 2) dat was zonder prob. Gelukt!
Maar tijdens een vlucht heb ik de heli wat ruuw neergezet waardoor dat hij (ontbind) is geworden nu krijg ik hem tevens niet meer gebind.
Heb al meerdere pogingen gedaan om dit te herstellen zonder succes.
Als ik een Batery insteek begint het ontvangers lampje te branden (snel) en krijgen de servos stroom krijg hem alleen niet meer gebind enig idee??
Thx grts Kenny kets

Back