Binnnen riijden :) mini z?

Beste Rc Racers,

Nu het weer slechter begint te worden, en er buiten niet meer veel gereden kan worden. Ben ik opzoek naar een leuke auto voor binnen te rijden. Met welke hebben jullie ervaring of raden jullie mij aan?

Op internet ben ik al een mini z tegen gekomen wat me leuk lijkt of een auto van Team losi? Wat raden julie aan ?

Alvast bedant

Waar kom je vandaan?
ik rij zelf zeer fanatiek, in enschede. waar we ook een baan hebben liggen. je hebt verschillende forums in nl,
Bijv, www.minizclubenschede.nl of www.kwc-holland.nl
op de forums kun je vele informatie vinden, wedstrijd gericht maar ook voor recratief gebruik.
meld je eens aan, hier op het mbf forum heb je niet zoveel mini-z rijders,

mvg.

Alvast bedankt voor de reacties, maar zo fanatiek ben ik niet van plan maar ga toch zeker even op de forums kijken.

Maar kunnen jullie mij vertel waarom nu juist de mini z en niet de losi. Ik wil wel voor schaal model 1:28 gaan in plaats van 1;32 omdat ik die te klein vind.

nog een een andere vraag ik heb een Spektrum DX3e controler kan ik de wagen daar ook mee besturen?

Alvast bedankt voor de reacties, maar zo fanatiek ben ik niet van plan maar ga toch zeker even op de forums kijken.

Maar kunnen jullie mij vertel waarom nu juist de mini z en niet de losi. Ik wil wel voor schaal model 1:28 gaan in plaats van 1;32 omdat ik die te klein vind.

nog een een andere vraag ik heb een Spektrum DX3e controler kan ik de wagen daar ook mee besturen?

de mini-z vind ik persoonlijk leuker, omdat je in een groeps verband rijd, en genoeg competitie de hele jaar door, moet ik eerlijk zeggen thuis is het nooit echt een succes geweest op laminaat, en weinig ruimte,
de spektrum zenders kun je niet gebruiken,
je zit bij de 2.4 ghz zenders vast aan de kyosho kt-18 of ex5ur,
of je moet een module zender hebben bijv. een kopropo,sanwa, futaba.
als je de 27mhz versie neemt dan kun je elke 27mhz AM zender gebruiken,
maar ze rijden niet echt fijn.

Overigens, Mini-Z is schaal 1:28. De Losi is leuk, maar als je een keer een leuke wedstrijd wilt rijden heb je meer aan een Mini-Z.

Marcel

Chassis met body kost circa 170/180 euro, zender (2,4 ghz) ongeveer 80/90 euro.
Lader en akku's erbij en je kunt rijden. Wil je in de standaardklasse meedoen tijdens de Wintercup dan zijn als tuningparts radialbanden, lagers en een carbon t-bar aan te raden. Verder tunen kan altijd maar is niet echt noodzakelijk om leuk mee te komen. Onder meer verkrijgbaar bij 2Brothers in Bussum.

Mvg,
Marcel

kwc-holland

Dat komt er op neer 250+ euro voor een complete auto.das een pitig karretje.:)
Mischien eerst maar eens testen met mijn mr02 met 27mhz zendertje.

Klopt, voor ruim 250 euro kun je starten. Is niet weinig, maar de verbeteringen ten opzichte van de de MR-02 27 mgz zijn echt groot, servo en regelaar zijn aanmerkelijk beter en de zender functioneert ook veel beter.

Groet,
Marcel

ja klopt als je 2x achteruit Rem doet dan reageert die pas idd
ik heb Stock motor gaat als te tierelier maar mag je Dan niet met die motor
door land rijzen wedstrijden rijden!

Laatst bewerkt:
Het is een behoorlijk bedrag, maar als je ziet wat voor een plezier ik er al mee heb gehad, is het een schijntje. Ik heb mijn MR-02 winter 2008 aangeschaft. Ik heb er dus al 3 winterseizoenen fanatiek mee gereden, toch zeker wel om de 14 dagen. Ook heeft mijn auto 2x een 4 uurs gereden. De meeste onderdelen die ik heb vervangen zijn voor de duurzaamheid: alu stuurblokken, alu stuurstang, alu achterbrug, lagers en carbon t-bar. Ik schat dat ik ongeveer 10 setjes banden heb versleten, á 10 euro per set. Een setje accu's kost rond de 10 euro, inmiddels heb ik 4 setjes weg moeten doen. En ik heb 3 bodies afgeschreven.

Deze kosten staan in schril contrast met de uitgaven voor het buitenseizoen, dus ja, wat is duur.... Ik ben het er wel over eens dat het een duur autootje is, als je er alleen maar in de huiskamer mee gaat rijden. Helaas ontdekken nog te weinig mensen dat de mini-z een hele leuke en goede training voor het grotere werk is.

Wil je toch iets leuks voor de huiskamer, kun je ook aan de Carson X24 denken, of zoeken naar de iWaver/Firelap. Kwaliteit is beduidend minder dan de Kyosho, maar de prijs ook!

Laatst bewerkt:
ja klopt als je 2x achteruit Rem doet dan reageert die pas idd

De oude 27MHz auto's hadden geen rem. Remmen deed je met de achteruit, met grote kans dat je achterstevoren kwam te staan. Latere modellen (dacht vanaf de MR-02) hebben wel een rem. Pas bij de 2de keer de knuppel naar achteren gaat deze in de achteruit (vertraging van ongeveer 1 sec.). Logisch, want je remt eerst om de auto tot stilstand te brengen en dan ga je pas achteruit.

Maar als je tegen de baanafzetting rijdt, heb je meestal nog niet geremd en daar komt het misverstand. Als je vast zit, wil je meteen achteruit. Kan niet, want nu "remt" de auto. Dan gaat de rijder in paniek direct een paar pogingen doen om toch achteruit te gaan, want hij wil snel weer weg van de vaak lastige plek waar de auto vast staat. Maar door de vertraging van 1 sec. blijft de auto als rem reageren (normaal gesproken wil je pulserend kunnen remmen zonder de achteruit te bedienen...)

Dus als je vast staat, direct een keer achteruit geven en alle knuppels 1 sec. loslaten (ook stuur) en daarna reageert de auto wel gewoon. Je dient het gas wel volgens de handleiding getrimd te hebben.

Dat komt er op neer 250+ euro voor een complete auto.das een pitig karretje.:)
Mischien eerst maar eens testen met mijn mr02 met 27mhz zendertje.

Ik rijd al geruime tijd met een 2de handse mr-02 en een 27mhz zender. Mijn ronde tijden liggen steeds bij de eerste 3. Alles destijds gekocht op MP voor 70 euro en met een hoop onderdelen erbij.
Dus wat ik wil zeggen is, dat het helemaal niet zo duur hoeft te zijn. Het ligt eraan wat voor eisen je eraan stelt.

Ik rijd al geruime tijd met een 2de handse mr-02 en een 27mhz zender. Mijn ronde tijden liggen steeds bij de eerste 3. Alles destijds gekocht op MP voor 70 euro en met een hoop onderdelen erbij.
Dus wat ik wil zeggen is, dat het helemaal niet zo duur hoeft te zijn. Het ligt eraan wat voor eisen je eraan stelt.[/QUOTE
Goed om te horen.

op rc mart kosten ze nu ongeveer 100 dollar, ik heb altijd met 27mhz gerden zonder problemen, laatste officiele nl mini z wedstrijd die ik heb gereden was met een geleende basis model ford gt40 en werd 2e in de modified klasse. het is weer eens een gevalletje rijder 80% auto 20%

ik heb 2 nieuwe ready sets awd's gekocht voor 90 euro ooit

het leukste vind ik nogsteeds de f1'tjes trouwens

Laatst bewerkt door een moderator:
Back