Bixler 2 setup en vliegen

Hey,

Nee ik ga met de bixler beginnen;). Word door iedereen aangeraden en die champ is wat te klein om goed mee te leren vliegen. Bovendien vind ik die zenders ook erg afwijken van de meeste zenders en zal ook wel een ander bestuurgevoel geven.

Gr. Sam

Hey,

Nee ik ga met de bixler beginnen;). Word door iedereen aangeraden en die champ is wat te klein om goed mee te leren vliegen. Bovendien vind ik die zenders ook erg afwijken van de meeste zenders en zal ook wel een ander bestuurgevoel geven.

Gr. Sam

En voor de welke? 1 of 2?;)

2 want die cockpit is mooier en 10 cm groter want als ik dan toch een groot vliegtuig koop, koop ik de grootste versie. Wat zijn behalve de spanweidte nog meer de verschillen?

Laatst bewerkt:
De versie 2 heeft nu flaps.
De neus is langer, waardoor als je er een camera op zet nog een heel groot deel van de neus ziet dus ook als je fpv fliegt. Natuurlijk kan je ook de camera helemaal voorop zetten. Het voor deel van die lange neus is wel dat je daar je batterij in kan schuiven.

aaah dan is de 2 idd beter en leuker! misschien dat ik de flaps ook al gewoon werkend maak, ik hoef ze natuurlijk nog niet te gebruiken! is leuk, dan kan ik daar later ook mee oefenen! die kan ik dan mooi op het 5e kanaal zetten op de zender op z'n draaiknopje, Dan kan ik ze ook op een aantal %en zetten! die servo's voor de flaps zijn heel makkelijk synchroon te laten werken met een Y kabeltje denk ik toch?
echt FPV vliegen ga ik voorlopig nog niet doen, maar een onboard filmpje zit er wel in aangezien in zo'n klein keycammetje heb.

Gr. Sam

Of dat ze synchroon gaan met een Y kabel weet ik niet 100% zeker maar ik denk van wel.
En dat worden vast leuke beelden als je de camera op de bixler zet :p

Over dit kan IK niet antwoorden. Of de magneten sterk genoeg zijn en niet bij een duikvlucht de vleugels er af vliegen.
Voor de motormount, moet je denk ik zelf maken, als ik ok google kijk naar afbeeldingen zie ik er allen zelf gemaakte of gekochte. Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor, kun je beter even aan iemand vragen die een bixler heeft.

toch nog een vraagje over het mixen van servo's voor de rolroeren, hoe doe je dat nou, ik lees dat je ook de 2 servo's met een Y kabeltje kan aansluiten, maar dan werken ze toch synchroon? hoe zorg je dan dat de ene servo de flap omhoog doet en de ander omlaag? want de flapservo's ga ik ook met een Y kabeltje aansluiten zodat die synchroon werken.

Gr. Sam

Servo andersom inbouwen zodat stuurstangetje vanaf andere kant van servo-heveltje vertrekt. Roteren om lengte-as van servo. Ik bedoel niet servo 180graden om servo-asje roteren want dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.

Laatst bewerkt:
...en bij de flapservo's dus juist niet hè, want die moeten niet contra gaan maar dezelfde kant op... maar ik vermoed dat de uitsparingen in de vleugel daar al rekening mee hebben gehouden.

ja dat snap ik idd, maar heb een filmpje gezien waar iemand de flaps als flaps kon gebruiken, en ook als rolroeren als hij een of ander schakelaartje op de zender om zette, maar dat gaat mij nu nog te ver. in iedergeval erg bedankt voor alle hulp, alles is helder.

Gr. Sam

Natuurlijk kan je de flaps altijd laten meesturen met de rolroeren, totdat je de flapschakelaar omzet. Maar het is niet geweldig zinvol; omdat de flaps helemaal binnen zitten, tegen de romp aan, zijn ze weinig effectief als rolroer (kleine hefboom).

Advies: laat iemand die daar goed in thuis is, een setup uitzoeken voor je Bixler, of koop er anders iets bij dat ongeveer hetzelfde is als wat HK er in verkoopt. Daar kan je voorlopig goed mee uit de voeten (de Bixler is echt geen tam model) en later kan je desnoods nog wisselen. Maar nu heb je zeker niet meer vermogen nodig, en als je maar wat gokt heb je kans dat de magische rook ontsnapt.
("electric flight is powered by smoke; once the smoke gets out, the flight will end")

Back