blade 120 SR

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum

Ik ben pas begonnen met het leren vliegen met een helicopter

Vorige week 1tje gaan halen in een modelbouwwinkel en aan de verkoper gevraagd wat een instapmodel is om te leren vliegen zowel binnen als buiten. Hij raadde mij een blade 120 SR aan , deze dan maar meegenomen.

allemaal goed, Ik heb al verschillende keren geoefend met vliegen binnenshuis af en toe gecrashed, nu gisteren maakte ik een crash en bleek de schroef van de staart gebroken te zijn , deze heb ik nog kunnen lijmen.
Nu ik weer wil vliegen doet men heli niets anders dan donuts draaien.
heb al bezig geweest om hem te trimmen maar lukt totaal niet

ligt het aan de schroef van de staart volgens jullie? (heb deze er volgens mij terug correct opgezet)
ik heb heel de heli nagezien en alles doet wat het moet doen en er staat niets anders scheef ofzo

aangezien ik totaal nieuw ben in dit genre vraag ik hier om raad aan de pro's :D

hieronder een filmpje van het probleem
alvast bedankt

http://s58.beta.photobucket.com/user/count3rkill3r/media/MOV03291_zps4b6cd723.mp4.html

DSC03292_zps7b519de8.jpg

als je heli alleen maar rondjes draait, is of je staartrotor (die jij schroef noemt) niet goed gelijmt, of de staart motor draait niet/ niet hard genoeg.

ik denk dat je beter je staartrotor niet kunt plakken maar vervangen. Zat er niet een reserve staartrotor bij ? Plakken zorgt ook voor onbalans waardoor het staartmotortje misschien te zwaar belast wordt en niet snel genoeg kan draaien.

Heeeeeeel misschien helpt het om de heli opnieuw te binden met je zender, wellicht istie een beetje van slag van de klap die hij gehad heeft. (de welbekende klap van de molen ;))

suuk6 ermee !

edit: filmpje nu ook gezien, staartrotor vervangen is de oplossing denk ik, hij maakt veel te veel lawaai en is dus in onbalans cq niet goed geplakt.

Hallo nicke36 zit het zwarte lagertje nog wel op het asje die zit achter de rotor.
Die vliegt er vaak af na een cras want ik zie nog een stuk as tussen de motor en de rotor of je moet de rotor er nog verder op drukken.
Ik heb het lagertje vast gezet met een stukje kouseband om de moter.

suc6 er mee André

Op de foto niet maar met het lagertje erop heb ik nog hetzelfde probleem

Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand al online besteld bij shopzinnig.NL?
Vlotte service?
Heb daar men onderdelen besteld

Ik denk dat de staart rotor nu over de as slipt dus even een nieuwe er op dan moet het goed zijn.
Zo niet dan kan er een deukje in de motor zijn dan loopt de moter zwaar.
Ik weet niet wat je voor zender je hebt als je de playstation zender hebt dan moet je als je thuis vliegt de rechter stick een keer in drukken dan heeft hij minder pouwer.
Als je hem dan goed onder de knie hebt zet je hem op 100%

M.V.G André

Ik denk dat de rotor nu over de as slipt dus even een nieuwe er op is het dan nog niet goed kan er een deukje in de motor zitten waar door hij zwaar loopt
Tip als je thuis vliegt zet hem dan in de slowmode als je hem dan onder de knie hebt zet je hem op 100%.
Heeft die modelwinkel waar je hem hebt gekocht geen onderdelen voor de blade120sr

M.V.G.André Sorry dubbel post

Als je pech hebt dan heb je net een blade met een slechte soldering op de printplaat van de staartmotor want ik had er twee gekocht waar van een het zelfde probleem had als jij.
Toen terug gegaan naar de shop en opnieuw gesoldeert.
Er waren meer blade 120sr met dit probleem op forums.
Tip kijk even op de topic nieuwe blade 120sr op dit forum

Suc6 er mee ik hoop dat het mee valt André

Die winkel waar ik hem gekocht heb heeft ook wel onderdelen maar staat niks van bestellen online dus heb maar een andere winkel gezocht om online te bestellen gaat makkelijker de winkel waar ik hem gekocht heb is nogal ver rijden

Slechte soldering ? Dan moest ik dit toch al gemerkt hebben de eerste keer ik er mee vloog? Toen vloog hij perfect

Ik lees ook dat je in 2 modes kan vliegen rustig en heviger, gaat dit ook met de RTF zender die er bij geleverd is zoja hoe dan?

Fast Lad Performance

Hallo nicke36 hier nog een adresje waar je goed koop onderdelen kunt bestellen hier bestel ik ook onderdelen voor de 120sr.
Als je in de rustige mode wilt vliegen moet je de rechter stick in drukken dan knippert het lampje op je zender.
Die blade met die slechte soldering vloog eerst ook goed tot de eerste cras.
Maar eerst even een nieuwe staartrotor er opzetten mischien is dan het probleem opgelost even afwachten dus.

M.V.G

Ok dan je wel

Dus als het lampje op de zender dan blijft knipperen staat hij in rustige mode?

Heeft die vent van de winkel dus niks van gezegd

Back