Blade 180CFX vs Align Trex 250 pro dfc

Welke heli???


  • Total voters
    3
denk het niet. oxy is eigenlijk in de markt gezet als DE heli die geen upgrades nodig heeft.
ergo: zal wel duur worden.

persoonlijk heb ik de mcxp v2 en trex 250 hier.
beiden zijn schichtig. 250 heeft eigenlijk dat mini formaat een beetje achter zich gelaten.
je moet er aan sleutelen als bij een grote.
alles moet afgesteld worden als bij een grote. en door het formaat kunnen beide wat geduld vergen.
qua vliegen is de 250 dan wel weer net ff wat meer volwassen als de mini heli's

mcpx heeft dan weer als voordeel dat hij vrij crashbestendig is voor een cp heli.
je kan weinig fout doen met afstellen, ding zit in dat opzicht meer in de mini klase.
accu's zijn erg goedkoop. koop er 8, en je kan je helemaal uitleven ;-)
onderdelen zijn simpel en snel om te zetten.

maar nogmaals, kleiner is schichtiger.
en ipv een 250 zou ik persoonlijk dan eerder voor een 450 gaan. je kan er ook gewoon rustig mee vliegen, en bij je houden. en hoover oefeningen blijven de belangrijkste van allemaal
ver vliegen kun je ergens anders ook nog...
en evt een kleine heli voor het ver rondvliegen en andere gekke dingen.
 
Ja zal ik doen. Het lijkt mij ook wel dat het een duurdere dan mijn budget is. Maar nooit geschoten, altijd mis.
 
Ja, ik heb gekeken, in Barendrecht sowieso en Papendrecht geloof ik. Als ik de heli heb ga ik me daar goed op orrienteren.
 
misschien is het verstandig om Voordat je de heli aanschaft er toch even langs te wippen.
Ook zij kunnen je echt goeie adviezen geven betreft een eventuele aanschaf.
 
Ja nadeel van wildvliegen vind ik persoonlijk is dat je wel degelijk moet rekening houden met de veiligheid van andere mensen en de grote van je veld(je) en dat alles boven 450 eigenlijk niet echt geschikt is tenzij je het kan regelen dat je echt veilig (afgelegen) staat. Heb ook al wel is wild gevlogen zene, maar al 2 maal gehad ook dat er een hond als een dolle achter je heli aan gaat, gelukkig 2 maal op een moment dat men lipo nog vrij vol was.
Nogmaals ivm dat wildvliegen, dit is een persoonlijke mening hé.

Als ik het goed begrijp heb je al 2 micro's, misschien idd wel interessant om is bij een club te gaan horen als je grotere maten wilt gaan.

Of je vind de micro's heel leuk, loopt hier nog niet zo lang een draadje over de 230 van blade, lijkt me wel iets vrij ok om je goed mee te vermaken tegen vrij lage (crash) kosten. :)
 
Laatst bewerkt:
In elk geval, iedereen bedankt, ik wip langs een vliegclub voor adviezen, en dan is kijken wat zij vinden van een goede heli.

Als er nog tips zijn, zijn die natuurlijk altijd welkom.:)
 
Laatst bewerkt:
De heli waar ik het meest van geniet is de goblin 380.
Stil en lekker stabiel ,kan rustig low rpm aan -->1800 lipo 5' vliegen met soft 3D.Lipo quick release systeem en kap plaatsen met een elastiek en vliegen .:koud:beste heli tot nu toe !!!
Heb zelf een trex 250 gehad en niets dan problemen . En als je een licht tailstrike hebt ,dan kan je alles uit elkaar halen om er een nieuwe tandwieloverbrenging in te zetten .
oxy 3 heel goed maar klein en vinnig .
 
De heli waar ik het meest van geniet is de goblin 380.
Stil en lekker stabiel ,kan rustig low rpm aan -->1800 lipo 5' vliegen met soft 3D.Lipo quick release systeem en kap plaatsen met een elastiek en vliegen .:koud:beste heli tot nu toe !!!
Heb zelf een trex 250 gehad en niets dan problemen . En als je een licht tailstrike hebt ,dan kan je alles uit elkaar halen om er een nieuwe tandwieloverbrenging in te zetten .
oxy 3 heel goed maar klein en vinnig .

Is wel een mooie heli, maar niet echt in de klasse 250 size wat ik zoek.
 
als je echt aan de klasse 250 vast zit, zijn er niet zo heel veel opties...
de 250 klasse heeft bijna dezelfde setup als een 450 (electronica is 2/3 van de prijs bij een serieus opgezette heli)
is zwaar voor de rotor, met bijkomend vlieggedrag.
heeft veel toeren nodig, niet beginnersvriendelijk
door de toeren ook niet crashvriendelijk.

Wil je toch een 250, heb je de opties die hier al genoemd zijn.
- align 250, met alle clones en zo.
- gaui x2
- eflite.

Veel meer met een "echte" 250 zou ik ff niet weten.
Zeker omdat het financiele verschil met een 450 zo klein wordt, zou ik eerder een maatje groter gaan.

Het is jammer dat het eind van het seizoen is.. veel slecht weer.
normaal sta ik iedere zaterdag waarbij de weersverwachting normaal is op het veld bij mv-europoort.
Kun je kijken.. Meld desnoods ff dat je komt, neem ik de 250 ook ff mee.
Op de site, linksbovenin kun je zien of er mensen gaan vliegen, of niet.
 
als je echt aan de klasse 250 vast zit, zijn er niet zo heel veel opties...
de 250 klasse heeft bijna dezelfde setup als een 450 (electronica is 2/3 van de prijs bij een serieus opgezette heli)
is zwaar voor de rotor, met bijkomend vlieggedrag.
heeft veel toeren nodig, niet beginnersvriendelijk
door de toeren ook niet crashvriendelijk.

Wil je toch een 250, heb je de opties die hier al genoemd zijn.
- align 250, met alle clones en zo.
- gaui x2
- eflite.

Veel meer met een "echte" 250 zou ik ff niet weten.
Zeker omdat het financiele verschil met een 450 zo klein wordt, zou ik eerder een maatje groter gaan.

Het is jammer dat het eind van het seizoen is.. veel slecht weer.
normaal sta ik iedere zaterdag waarbij de weersverwachting normaal is op het veld bij mv-europoort.
Kun je kijken.. Meld desnoods ff dat je komt, neem ik de 250 ook ff mee.
Op de site, linksbovenin kun je zien of er mensen gaan vliegen, of niet.

Ik zal er nog stevig over nadenken en als ik naar de club ga, dan toch maar even doorsparen voor een grotere size. Ik ben alleen 16, dus ik kan niet met de auto komen, tenzij ik mijn ouders lief aankijk, maar zij kunnen natuurlijk ook niet altijd. In elk geval is het nu niet heel vaak lekker weer om te vliegen.

Het wordt dus toch even gaan overwegen en beslissen.(en wachten op vliegweer als we naar buiten met een heli gaan.)
 
vaak ALS ik ga, ga ik voor een dag ;-)
maakt het plannen misschien wat handiger...
meestal tot 16:00, dan is alles wel leeg.

juist omdat je 16 bent, en een 250 vrij prijzig kan worden, heb je waarschijnlijk gewoon veel meer waar voor je geld met een 450
de kleinere maatjes had je al..
persoonlijk heb ik de mijne al 8 jaar.. ding gaat altijd mee.
vliegt gewoon goed, en heb hem al met windkracht 6 in de lucht gehad. moet je wel vechten met hem.. maar het kan
precies een mooi maatje overal tussenin, wat alles precies goed kan.
is een goed compromis tussen alles..

en houdt de verkoophoek op het forum in de gaten.
450 is vaak een beginnersmaatje, en velen raken op hun 450 uitgekeken. en verkopen dan de 450 met alles erop en eraan.
wel voor laten vliegen.. 2e hands kan natuurlijk veel problemen hebben.
hoeft niet. maar velen zijn er al eens mee op de snufferd gegaan.
toch zijn er ook zat erg positieven verhalen.
 
zelf ben ik met de 250er Rex gevlogen, ik heb de Oxy3 in gebruik, en de Gaui X2 staat midden in qua formaat,
alle wel klein om buiten te vliegen, erg vel, moet je echt goed kijken!! .. maar ideaal voor je klein veldje,
op mijn mini wildvliegplek vlieg ik de Oxy3 12 keer á 3 tot 4 minuten, optimaal

maar ben je nog niet zo goed met vliegen,
koop een 450er, vlieg hem rustig, kan eigenlijk niks gebeuren, zoooo groot is die ook weer niet,
boven zag ik een Blade 450 voorbij vliegen, ha ha
 
Het is nu toch niet zo mooi weer, dus een vliegclub wordt het op hele korte termijn niet, voor thuis koop ik een ongeveer een 250 size,(een van de 2 blades) zodra ik me aanmeld o.i.d. bij een vliegclub ga ik voor een 450 size. Misschien een Blade 450x, maar dat zie ik dan. In elk geval, eerst mijn kennis is weer goed opdoen d.m.v. een simulator (ook leuk tijdverdrijf in de winter..) en mijn mini heli's.
 
De MCPX BL gaat eruit bij Blade. Is behoorlijk crashbestendig en vliegt goed. Als je die nieuw voor weinig kunt kopen, val je je er geen buil aan. Je kunt vliegen, dus dan kom je er wel mee weg. Als je een Trex 250 onzacht met moeder aarde in contact brengt :rolleyes: kun je gaan sleutelen. Bij de BL (boven gras) is dat meestal rechtop zetten en verder vliegen (mits je snel bent met TH).

En anders de 230s. Vliegt "groter" dan een 450, is crashbestendiger en SAFE kan je nog wel eens een crash schelen. Je leer- en lefcurve is dan aanzienlijk steiler.

Meer geld voor mooier spul uitgeven kan altijd nog. :)
 
De MCPX BL gaat eruit bij Blade. Is behoorlijk crashbestendig en vliegt goed. Als je die nieuw voor weinig kunt kopen, val je je er geen buil aan. Je kunt vliegen, dus dan kom je er wel mee weg. Als je een Trex 250 onzacht met moeder aarde in contact brengt :rolleyes: kun je gaan sleutelen. Bij de BL (boven gras) is dat meestal rechtop zetten en verder vliegen (mits je snel bent met TH).

En anders de 230s. Vliegt "groter" dan een 450, is crashbestendiger en SAFE kan je nog wel eens een crash schelen. Je leer- en lefcurve is dan aanzienlijk steiler.

Meer geld voor mooier spul uitgeven kan altijd nog. :)

Ik heb in mijn eerste periode van helis een Blade MCPX BL gehad. Is eigenlijk te groot voor binnen, maar voor buiten moet het niet te hard waaien. daarom ga ik voor een 250 size of ietsje kleiner.
 
dat probleem heeft een 250 ook enigszins...
Vandaar dat hier ook wordt aangegeven een stapje groter in je achterhoofd goed te overwegen.
zeker omdat een 250 qua prijs een 450 ook weer niet zoveel ontloopt.

maar, een 250 heeft dat punt natuurlijk wel een stuk minder dan de mcpx BL.
de BL wordt bij windkrachtje 3 al snel "fladderig", moeilijk om in een rechte baan te houden
250 heeft dat echt een stuk minder, al is hij wel vrij kritisch op toerental, en opletten met spontaan afremmen na vlot vliegen.
daar verrast hij wel eens ;-)
 
Back
Top