Blade 180CFX

ik zit r sterk over na te denken om weer te gaan vliegen en de blade 180 is wel een heel leuk lief ding.
heb wat rond zitten kijken en vind de standaard zo uit de doos toch net ff niks kwa kop en staart en daar zijn alu delen voor das mooi want dat geklooi me oringen om de speling weg te nemen staat me niet aan.
kompleet alu frame 270 euro zit geen motor en esc bij en servo`s servo`s is niet erg zo uit de doos is ook niet al te best dus ook ff beter spul in wat er nog mist bij dat frame is me nog een raadsel heb het id dat de tandwielen en as voor de heck missen en wat delen van de kop maar wat moet ik nog uit vogelen.
kwa brain cq gyro neem ik de Micro iKON Flybarless System past er mooi in en heb ik meer vertouwen in.
tuning motor zag ik voor 35 dollar goed koper als standaard motor 45 euro esc daar zijn er genoeg van wat ik nog moet uit zoeken is wat het verbruik is van de 4 servo`s kwa amp verbruik en dus bec.
servo`s is nog ff vlink uit zoeken hoe en wat er nu goed of beter is en de prijs.

heb je tips doe mee tot tot.

Hoi hoi.
De Blade 180CFX kriebelt mij ook nog steeds.
Heb inmiddels alle You Tube filmpjes erover bekeken en was positief verbaasd over hoe goed en probleemloos dat toestel vloog.
Zelfs al stock out off the box een goed toestel, en ze vliegen er vrijwel allemaal 3D mee.
Wellicht zullen bepaalde Upgrade parts het nog beter doen laten vliegen, maar ik zou er stock al blij mee zijn.
Ik ben al zeer content met mijn huidige Blade helikopters, maar deze 180CFX staat op het (Sinterklaas) lijstje.
Maar ben me er ook van bewust dat er menigeen hier de nodige problemen heeft gehad met de 180CFX.
Dus ga zelf nog even doorgraven op RCGroups Forum en op HeliFreak.
Vr Gr E

zou toch eerst eens met je 180 gaan vliegen voordat je begint te sleutelen.
upgrades zijn niet altijd een verbetering bij micro's.

Hoi Michel.
Ik begrijp het niet helemaal goed.
Heb jij inmiddels al wel een Blade 180CFX vliegend?
Of moet je die eerst nog aanschaffen en heb je eerst de upgrade parts besteld?
Hoor graag hoe het zit.
Vr Gr Erwin

ik bestel de onderdelen zelf en bouw zo een blade180 met tuningparts.
de onderdelen in de kit staan me niet aan op een aantal punten heb meerdere helicopters. 450 tot 600 nu maar eens een kleintje.

Aha.....helder en bedankt voor jouw uitleg.
Het is me helemaal duidelijk nu.
Hoop dat je na de bouw ervan een strak en fijne vliegende heli krijgt.
Vr Gr E

belt drive uitverkocht en ben er nog niet uit welke tail slijder ik nu wil en de staart zijn 2 verzie`s servo ben ik ook nog niet uit voor de staart voor de rest heb ik het id dat ik er wel ben

Nou.....zo te lezen ben je voorlopig nog wel onder de pannen.
Die Blade 180CFX van jou als eigenbouw gaat voorlopig nog niet airborn lijkt me.
Met alle respect voor jouw keuze hierin hoor, maar zelf had ik gewoon een stock Blade 180CFX gekocht en daarmee lekker gaan vliegen.
Toestel schijnt stock en als BNF versie het al super goed te doen zonder enige vorm van welke upgrades dan ook.
Het daarna aanpassen op eigen smaak met gekozen upgrade parts is dan altijd toch nog een optie lijkt me?
Maar zoals gezegt: alle respect voor jouw keuze en de manier waarop jij het gaat doen.
Ik denk zelf wel dat de upgrade parts die jij gaat gebruiken en daarmee een eigenbouw 180CFX bouwt niet persé beter en strakker hoeft te vliegen dan een stock versie 180CFX.
Want ik heb onderhand alle You Tube filmpjes wel gezien van een stock Blade 180CFX zonder upgrades en die vlogen allemaal erg goed en zonder probleem 3D figuren.
Hoop voor jou dat het loont straks als je eigenbouw ge-upgrade 180CFX klaar is.
Succes.
Vr gr E

Ik denk dat Michel een beetje de amerikaanse toer opgaat . Daar doen ze dat ook , en ook met de 130X enz . t' Is wel een hele klus en je moet wat van heli's kennen maar het kan . Resultaat ? Ben benieuwd . Beetje zelfde principe als echte bikers (chopper liefhebbers ) die met een kaal frame beginnen . :koud:

Oke.
Vind het wel gedurft hoor zoiets.
Zou zelf niet zover willen gaan, was het alleen al dat ik denk dat de meeste upgrades aan een Heli weinig tot geen verschil uitmaken met hoe ze stock uit de fabriek komen.
Sterker nog: ik prak liever een Heli met plastik parts dan met alu parts.
En prakken doen we allemaal, hoe goed je ook kan vliegen.
Vr Gr E

Dat lijkt mij ook.
Maar........ieder zijn ding uiteraard.
Vraag me wel af of het de centen waard is zulke upgrades.
En laten we wel wezen: hoe fijn en goed een Heli zal vliegen ligt veelal ook aan de skills van de piloot af.
Bijna al mijn huidige Helikopters benne stock fabrieks af.
Vliegen werkelijk heerlijk en nagenoeg probleemloos.
Beetje fine tunen met de settings in de zender, en dan gaan ze nog lekkerder vliegen al naargelang eigen smaak.
Ik zweer bij stock helikopters en steek nagenoeg geen centen meer in upgrade parts.
Hoop dat Michel straks veel plezier gaat krijgen van zijn eigenbouw 180CFX.
Vr Gr E

wat weet je van de oxy 2, ik heb er nog niemand over horen / zien spreken of afbeeldingen gezien.

Dus dat kan betekenen dat 't nog erg in de beginfase zit en nog wel ruime tijd kan duren voor ze 't op de markt brengen.

toch nog ff een vraag wat trekken 4 van die micro digi servos aan stroom want dat kan ik nergens terug vinden vond wel dat de esc 3 tot 5 amp levert kwa bec het origineel al lijkt me dat wat veel 5 amp.

wat weet je van de oxy 2, ik heb er nog niemand over horen / zien spreken of afbeeldingen gezien.

Dus dat kan betekenen dat 't nog erg in de beginfase zit en nog wel ruime tijd kan duren voor ze 't op de markt brengen.
OXY2 Image1.jpg

OXY2 Image2.jpg

T is nog in ontwikkeling .

Back