De blade is in mijn ogen een beetje een uitzondering
Normaal is een regelaar alleen geschikt voor heli's, als er een soft start in zit.
In mijn ogen ook de enigste manier om een goed met een heli om te gaan.
dan maakt het nl geen fluit uit waar die stick uithangt of in welke modus hij staat, de motor toert dan gewoon altijd netjes en normaal op.
Blade heeft die oplopende curve idd vanwege het optoeren.
uit mn hoofd loopt het via 1 tussenpunt van 0 naar de vliegwaarde toe..
En dat is de normal vliegmode.
Normaal heb ik een beetje een hekel aan deze curve.
punt is, dat wanneer je een beetje rond gaat vliegen met een beetje wind, je ook rond dat midden van je stick gaat komen.
kom je daaronder kom je dus ook in die lagere throttlewaardes, en gaat de heli pitch minderen, maar ook motortoeren.
Dus zakt de heli opeens dubbel zo hard omlaag...
Nu zal je bij de blade misschien niet anders kunnen, dan zij het zo. Maar dit is een beetje een uitzondering, omdat een "echte" heliregelaar gewoon een soft start heeft.
En even voor de andere vragen over idle up en hoe er mee om te gaan..
zoals mijn 450 werkt (en de meeste cp electro heli's..)
Ik loop naar het veld, met de hold erop.
zet hem neer, en neem mijn positie in.
dan maakt het eigenlijk geen fluit uit of ik in normal start of in idle up wanneer de hold eraf gaat, dankzij de soft start toert de heli gewoon langzaam en netjes op tot de ingestelde waarde.
Normaal kies ik op de grond al in welke modus ik ga vliegen, en wijzig dit niet tijdens de vlucht (anders klopt je timer niet, in de ene vliegmodus verbruikt de heli meer als in de andere)
Landen is een kwestie van gewoon neerzetten, en de hold erop gooien.
Normaal vlieg ik ook altijd in idle up. normal gebruik ik alleen om op te toeren, maar dit is dus eigenlijk gewoon onnodig.
hier komt ook meteen de tweede reden om de hoek kijken om niet teveel te rommelen met je pitch curves:
als je in normal en idle een andere pitch curve hebt staan, kun je vliegenderweg niet schakelen zonder de heli een grote sprong te laten maken.
Bij de throtte curve is dat wat minder van belang, dit gaat een stuk rustiger en daarmee heb je ook gewoon de tijd om dit op te vangen.
Maar een beginner zal hem altijd liever in de normal houden staan, vanwege "oeps"gevallen en het gas dichtgooien..
maakt ook niet uit, maar weet iig de beperking van die oplopende curve in normal. En ga naar idle als je er klaar voor bent.
Of kijk s of er ergens een regelaar met softstart te vinden is