Blade 500X

Ik ben weer gevlogen,
4 lipos,
in idle flat 85 gebeurt dat,
ineens loopt de servo naar een kant tot eindpunt,
met rudder stick input krijg je hem wel weer naar het midden (langzaam)
maar zodra je de zender stick los laat, loopt de servo weer na de kant,
ook als de heli al lang op de grond staat,
dus heli is uit, servo loopt helemaal naar een kant,
kan gecorrigeerd worden, maar loopt dan weer terug,
die gyro-correctie is helemaal verdwenen,
b.v. als je de rudderstick vast houd en de heli draait, gebeurt niks.

kabel los, kabel aan, alles is weer goed,

later dan idle op 70 flat gedaan, en het probleem was weg,
heli vliegt normaal, inverdet en alles, maar met 70 throttle,
en dat is niet veel.

ik ga nu nog eens kijken, de gain weer heel verder omhoog, tot kort voor oscilleren,
en misschien mijn bls452 aan het heck doen, om te zien, wat de gyro doet.
Groet
Uwe
 
Hee Uwe, maar het is toch normaal dat als de gyro in hh stand staat dat de servo langzaam in een hoek kruipt ? Althans, bij mij gebeurt dat ook.
 
Hee Uwe, maar het is toch normaal dat als de gyro in hh stand staat dat de servo langzaam in een hoek kruipt ? Althans, bij mij gebeurt dat ook.

hij loopt helemaal na die kant, dat de heli rechts om pirouetteerde,
da is zo, als je gewoon in hover de rudderstick helemaal naar een kant doet,
de heli draaid als 'n gek en is amper te sturen,
omdat de werking van de gyro ook weg is ..

dat is niet normaal Rene !
 
Gefeliciteerd en perfect van je leverancier zeg.

Wel vreemd van de oude. Ik zou zeggen met 0 idel up gaat het prima:D
Dus met 70 perfect en met 80 een ramp. De vraag is waarom. Ik heb geen idee. Iets met de instelling van de bl controller? Ik bedoel andere trillingen bij een hoger toerental.

Snel de nieuwe proberen. Succes
Groet
Martin
 
Ik ga nu nog eens testen met de gyro,
die staat volgens Blade op 68 in N en 67 in idle,
bij mij staat die op 65, en via een schakelaar kan ik op 30 rate mode schakelen,
maar kijken, wat die doet ????

spannend ...

eerst maar zonder andere servo,
da speel met de servos woord me te duur,
5 keer 50 € voor een servo zijn ook 250 €,
krijg je bijna een tweedehands Blade 500X van heli-uwe voor, ha ha

tot straks,
Uwe
 
@Rheli: het vage is, dat het alleen na een paar pitchpumps voorkomt.
daarvoor vliegt hij normaal.

op 85% moet er meer stelkracht geleverd worden om de staartbladen te verzetten. toerental is hoger, als de druklagers niet goed zitten, blokkeren ze dan eerder

servowissel..

is het na de servowissel nog hetzelfde, is er echt wat aparts aan de hand..
 
Tja, je kan wisselen met die van de nieuwe.
Maar ik zou me eerst concenteren op de aangeleverde nieuwe, zonder aanpassingen
Groeten
Martin
 
Blijkbaar zit het probleem in de fbl-unit,
ik ga hier verder niks meer schrijven.

Enige is nog, dat ik de speling aan de heck-as heb weggewerkt,
misschien was dat ook een punt, die niet goed ging.

Gelijk Martin,
morgen ga ik met de nieuwe weer vliegen,
wel dan de idle throttle van 100 naar 85 of 90.

Groetjes,
Uwe
 
_________________________

Dikke streep onder dat thema !

De nieuwe 500X is ge-maidend met succes,
vliegt met instellingen van Blade, zo als gezegd,
en vliegt super goed.

de oude Blade is nog te koop,
maar ik kan hem ook voor onderdelen gebruiken,
dus als iemand hem wil hebben, klaar,
anders blijft die hier.

Advertentie is dus verwijdert.

Hier de nieuwe begin:

full


Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Techniek is techniek, het gevoel bij de techniek moet goed zijn.

Is het gevoel weg, houdt het op..

Lekker met de volgende verder!
Alleen de electronica laten zitten.. alleen voor testen gebruikem..
 
veranderingen

een verandering wel gedan:

dat is die flat throttle curve van 100 in idle1 naar 85 flat gezet,
die 100 flat zijn bij deze lichte 6s heli echt niet nodig,
behalve je heet Bert Kamerer,
en vervolgens de timer van 4 op 5 min.

en voor de betere zicht krijgt hij de kap van zijn oudere broeder:
en ziet dan zo uit

(een keer met de Salamander, en ja, witte poten krijgt die ook nog)

full


full


Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Houd hem even orgineel. Is deze wel goed dan kun je altijd nog...
Ziet er wel fraai uit, maar de oude kop oogt fraaier:D
Groeten
Martin
 
Het mag zijn, Martin,

maar waar ik vlieg, staan bomen in de achtergrond,
en je kan de braun-gele cap zo slecht zien,
en met de zwarten heckvleugel en het zwarte landingsgestel is het moeilijk,

een landingsgestel in wit komt al aan,
en die nieuwe kap met de rode punt is voor mij een
super oriëntatie-hulp,

dus (bijna) alles origineel, en ook nog alles thuis,
4 schroeven en hij is zo als uit de doos ,
, dus "da kan ik altijd nog..."

thanks,
Uwe
 
...even nog twee schroeven erbij,

de tail-rotor-bladen zijn verwisselt in witte (i.p.v. zwaard)
zwaard is voor mij heel moeilijk te zien, daarom deze actie,
groot en gewicht geen verschil van de bladen.

Groet
Uwe
 
leuk Martin, dat wist ik niet,
ik vroeg me af, hoezo zwarte vleugel en landingsgestel,
als je de witten veel beter ziet,

trouwens de 450 X heeft dat alles in wit, ook fin en zo,

straks met ietsje minder wind,
ga ik mijn 7 lipos leeg blazen, ha ha

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt:
...net heb ik het ook begrepen,
mijn auto-correctie draait zwart in zwaard om,
dat woord zwaard heb ik uit gehaald, gebruik ik toch niet zo vaak, ha ha,
maar heel erg bedankt, zoooo

Groet
Uwe
 
net nog voor de regen 2 lipos gevlogen,

het is wel wat wennen, als je een heel hoge cyclic ingestellt heeft
zonder Expo, met heel weinig of geen D/R.

maar het voelt prima, ook bij wind !

de idle maar toch op 80 flat gezet,
toch eerst maar nog 'n paar lipos wennen,
power is nog steeds genoeg.

Groet
Uwe
 
eerste flips en turns gevlogen,

gaat tot nu goed met 80% throttle,
naar nog wat wennen gaat die ietsje omhoog,
heck, alles nog stabiel, kan goed tegen wind.

(vliegtijd in totaal 0,58 uren)

Groet
Uwe
 
Back
Top