Blade 500X

Compass 3D+

Uwe,

Compass heeft zeker wel een Nitro :D
Ben die van mij (weer) klaar aan het maken ;)

full


full


Groeten Iwan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Iwan,

dat is nieuw voor mij,
leuke heli, fusono-cap of heet dat fusung ? in ieder geval kleurrijk ..
en als ik het goed zie: fbl

ik vind ze geweldig, die Nitro's

Groet, Uwe
 
Blade servos

Ja hallo,

nadat mijn kritiek over Blade-servos verwijdert is,
(wel van de eigenaar van dat draadje van de Blade 700)
schrijf ik het hier in mijn draadje:

ik heb in de Blade 500X die origineel servos,
deze servos hebben vanaf begin speling,
en de speling woord steeds groter,

dank de fbl-unit word dat nog gecompenseert,
maar die servos zijn 8 uren oud, en worden steeds minder in punt speling
en zij zullen geen 20 uren overleven na mijn gevoel !


andere servos b.v. futaba in mijn 600er vlieg ik al ruim 40 uren,
deze hebben veel minder speling,

ook die Align servos van de 700er hebben minder speling

en naturlijk zijn die Gaui servos speling -vrij tot nu toe.

Vraag ik me toch af, of de Blade servos van de zelfde kwaliteit zijn
als Align of Savox,
volgens mijn ervaring met de Blade klopt dat voor geen meter !!!

Groet, Uwe
 
Laatst bewerkt:
Blade vliegt goed, maar ...

Vandaag 3 vluchtjes kunnen maken,
vliegt super strak die vogel,

maar bij idle zie ik nu een kleine tail-waag, aansturing gaat super, ik denk speling in de servo
en bij de 3. keer vliegen hoor ik al weer een duidelijk geluid van een droge lager,

die lagers zijn allemaal vervangen ...

gelukkig vliegt die vogel zo strak en alles is te repareren,
maar toch jammer, nog geen 7 uren gevlogen ...

groetjes van Heli-Uwe
 
Dat is inderdaad wel jammer dat je zoveel onderhoud hebt aan deze heli Uwe. Een heli is om te vliegen ;-)
 
Ik snap het ook niet,
bij de volgende onderhoud-buurt nog eens alle lagers vervangen,
en misschien ook die assen,
en dan moet die toch tenminste 10 vlieguren meegaan

10 vlieguren zijn wel 120 keer vliegen á 5 minuten, maar moet kunnen,
en ik wil ook wat positief praten over de Blade ...
vliegen doet hij goed voor een 500er

Groet, Uwe
 
Laatst bewerkt:
6 lipos gevlogen:

in hover is de heli super strak,
bij snelle turns en achteruitvliegen
is de heli instabiel,

een keer ben ik hem bijna kwijt geraagt,
omdat het heck niet meer te controleren was:

manoeuvre afgebroken en de heli tail in geland
was de enige oplossing.

Eerster origineel lipo na 40 vluchten overleden,
5 cellen staan nog op 3,85 volt, en een op 3,3 volt onbelast,
de heli was een minuut in de lucht.

Groet

Heli-Uwe
 
Ik heb besloten,
alles rond om de Blade positief te bekijken,
en de heli tot een goed vliegende heli te krijgen,

zou ik misschien al aan de grens van de heli zijn,
zo is dat maar zo,

als er iemand met ervaring over de grenzen
van dit soort Blades is,
hoor ik het graag

Groet
Uwe
 
Rustige rondjes gevlogen met de 500 X,
alles in N-mode met throttle max. 70 %,
überhaupt geen probleem ...

alleen heb ik voor dit soort vluchten een monster met 6s nodig ??

maar was een goede ervaring, en mooi herfstweer !!

Groet
Uwe
 
5 lipos training met de Blade 500 X,

in idle met hoge headspeed wiebelt dat hek in de rechts-bochten,
hover gaat super, ook bij veel wind,
da wel een compliment aan deze 500er

groetjes van Uwe
 
Blade 500 X krijgt nog een chance:

Alle upgrades voor het hek bestelt (pitchslider, pitch leveler, ...)
en als dat nog niet is krijgt die nog een top BLS hekservo.

Zou toch niet mogelijk zijn, dat die niet te vliegen is !!

Groet,
Uwe
 
je hebt er volgens mij al zoveel euro's in gestoken dat je er een mooie Warp 360 of een Atom 500 voor had kunnen kopen.

Compass +bouwen = Vliegen (probleemloos tot je hem crashed uiteraard ;))

Maar de aanhouder wint zeggen ze toch....Ik hoop dat je em naar wens kriijgt Uwe :thumbsup:
 
Hier heeft iemand juist een blade 500 staart op zn atom geplaatst: Blade 500 X/3D tail on Atom 500: Mod makes tail a lot nicer - HeliFreak


(posted with a tablet)

ne ne, die heeft alleen de bladhouders en de hub opgebouwd,
die heksturing is origineel en niet van Blade !!!
die sturing van Blade is niks !!!
ik ben bezig die om te bouwen,
kijk eens bij Blade of bij onderdelen,
da kan je het zien,
dat is een heksturing, die je niet eens voor een 250er gebruikt !

groet, Uwe
 
je hebt er volgens mij al zoveel euro's in gestoken dat je er een mooie Warp 360 of een Atom 500 voor had kunnen kopen.

Compass +bouwen = Vliegen (probleemloos tot je hem crashed uiteraard ;))

Maar de aanhouder wint zeggen ze toch....Ik hoop dat je em naar wens kriijgt Uwe :thumbsup:

Thanks jonge,

ik bouw dat hek compleet om, omdat het origineel niet werkt !
en dan vliegen of alles verkopen ,
ik denk als die sturing goed is, vliegt die ook super goed, lichte heli, krachtig ...

maar je hebt gelijk.

Groet, Uwe
 
Back
Top