Blade 500X

..soms heb ik het , als dat piep piep iets anders klonk,
maar dan deed ik de kabels weer uit elkaar,
en vanaf nieuw, en dan was het goed,

jij moet het allen weten,
jammer, als je dan tijdens het vliegen een heli kwijt raakt,
en de laatste crash was veer boven de 200€.

Groet
Uwe
 
Als er iets niet goed gaat bij het starten en het is weer ok als je aan kabels zit zou ik me toch zorgen maken over alle aansluitingen..
 
"binden goed, alles goed" ?

Vandaag goed gekeken met binden,
dus altijd veer genoeg weg gegaan (min. 3 m),
en bij 6 lipos geen enkel foutje gebeurt,

zou dat het geweest zijn,
en misschien ook de schuld aan een eerder ongeluk ??

of zijn het soms 2,4 GHz storingen, wat ik niet geloof.

Leuk gevlogen,
vertrouwen komt terug.

Groet
Uwe
 
Alle lagers nagelopen, was niet veel stuk,
maar pinion van de motor was versleten,
dus die en het main-gear verwisselt,
geluid is nu goed, en alles loopt prima,
de test in de achtertuin om 20:99 uur was een suc6

Groet
Uwe
 
ik moet zeggen ,
bij wind gedraagt zich de heli geweldig goed,
was het vandaag met een 450er moeilijk te vliegen,
zo hing de 500 rustig in de lucht (wind 25 km/h met windstoten)

alleen het materiaal,
de fin op de tail boom gebroken,
niet van een eerder ongelukje, die was al vernieuwd,
nergens vibraties en niks, nieuwe assen en lagers incl. motorlager !!!!! ,
maar af en toe breekt maar wat af
normaal bij Blade
, tenminste bij die van mij

trouwens, alles wat maar gebroken was
is verwisselt tegen beter kwaliteit, zo als carboon voor plastik of alu
... Blade ... alle onderdelen bijeen is wel 1000 €, da mag die toch maar vliegen ???

Groet
Uwe
 
Ik vind het knap van je dat je die heli nog zo trouw blijft vliegen. Bij mij was hij allang de deur uit gegaan.

Helemaal met eens @Chopstick:,

dat enige wat grappig is bij deze heli:
ik pak hem op de fiets onder mijn arm,
gooi hem op een weiland de lucht in
en hij vliegt stabil als ne wat of het nu stormt of windstil is,
de beast-x doet in dit geval zijn best,

dat is het.

Groet
Uwe
 
en weer een fout van Blade,
tijdens het vliegen heck-as gebroken,
(de heli is nooit met deze onderdelen gecrashd,
zij zijn alle nieuw, zelfs niet in gras opgestart,
nieuwe lagers, spanning belt ok ...)

schandalig van Blade,
zo iets te verkopen,
via mijn Dealer gaat dit verhaal ook aan HH !!


met nu 12 heli's in mijn hangar, heb ik zo iets nog niet gehad

full


wat verder nog kapot is, weet ik niet,
ik weet ook niet, of die zo in de prullenbak gaat.

Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pff, das balen zeg! Zit je niet mee met deze heli, groot gelijk dat je nu eens een keer verhaal gaat halen. Een as die spontaan afbreekt is echt not done :(

Heb je hem enigszins netjes aan de grond kunnen krijgen of was het daar al te laat/laag voor?
 
Serieus Uwe ?? is dat gebeurt net voor ik wegging dan ??
Wat een raar iets joh .

.. het was mooi weer en ik ben nog een keer naar buiten gegaan,
even hoveren, een .. twee pitchpumbs,
en da vlog de rotor met een stuk van de as weg,
na de pumb was die amper te redden met een auto,
kwam wel op de pootjes neer
maar bij het uitlopen van de bladen
kiept die toch nog om en de bladen raken de grond:

bladen wel ok,
maar een servo stuk, tail-case, tailboom, fin, mainshaft misschien, en featheringshaft, en lagers alle weer, veel werk en veel geld,
als je kijkt, dat het tail-case al 50 € kost en een servo ook 40 ...

ben wat moe van,
ik ga hem opbouwen met origineel delen,
geen servo repareren, maar nieuw,
en da gaat die in de verkoop
met 6 lipos en een hele boel onderdelen!
 
Back
Top