Blade 500X

ik denk maar het is nu ook afgelopen Joop,
wat dat voor geld gekost heeft,
en van de frustratie niet eens te praten ...

Groet
Uwe

edit: heli heeft 16,0 vlieguren
als iemand de heli wil, graag
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dit topic eerst maar s wissen voordat je m te koop zet dan Uwe , dit doet geen goed !
Balen , hij vloog anders prima , stond ervan te kijken hoe strak een miniheli kan zijn tegenwoordig .
 
Wat een pech met de 500 Uwe. Echt balen. Ondanks dat ik fan ben van Blade, waarom weet ik niet aangezien ze nog nooit een heli uit hebben gebracht die het zonder mods goed deed, ga ik deze maar niet meenemen in mijn keus voor eerste 450/500 cp.
 
Ik zou dit topic eerst maar s wissen voordat je m te koop zet dan Uwe , dit doet geen goed !
Balen , hij vloog anders prima , stond ervan te kijken hoe strak een miniheli kan zijn tegenwoordig .

Ja .. en ja,

vliegt idd leuk, maar ..

bedankt,
Uwe
 
Wat een pech met de 500 Uwe. Echt balen. Ondanks dat ik fan ben van Blade, waarom weet ik niet aangezien ze nog nooit een heli uit hebben gebracht die het zonder mods goed deed, ga ik deze maar niet meenemen in mijn keus voor eerste 450/500 cp.

Ik weet ook niet of het aan de heli ligt of aan mij,
ik denk wel het eerste,
of het is een uitgesproken "Maandag-heli"

Groet
Uwe
 
:hammer:..bij het nader kijken,
blijkt het, dat ook de anderen tandwieltjes van de servo's
niet meer zo best zijn, versleten, gewoon op,
dus niet meer mee vliegen,

de heli woord weer in origineel opgebouwd en gaat dan
de verkoop in, 'n duur grapje, maar prullenbak is ook niks.

Groet
Uwe
 
Vorig jaar met de modelvleigvakantie in Duitsland bleek de halve club over Blade helies te beschikken, niet zonder problemen ! en ik vond de helies een raar geluid maken.

Je bent niet de enige :(
 
Mooi te horen René,
of beter gezegd niet mooi,

ik heb alles stapje voor stapje via mijn dealer
doorgegeven aan HH, maar verder zien,

ik heb zo het gevoel,
dat de heli 10 uren aan kan (100 vluchten dus)
en dan is die op,

Groet
Uwe
 
.. het was mooi weer en ik ben nog een keer naar buiten gegaan,
even hoveren, een .. twee pitchpumbs,
en da vlog de rotor met een stuk van de as weg,
na de pumb was die amper te redden met een auto,
kwam wel op de pootjes neer
maar bij het uitlopen van de bladen
kiept die toch nog om en de bladen raken de grond:

bladen wel ok,
maar een servo stuk, tail-case, tailboom, fin, mainshaft misschien, en featheringshaft, en lagers alle weer, veel werk en veel geld,
als je kijkt, dat het tail-case al 50 € kost en een servo ook 40 ...

ben wat moe van,
ik ga hem opbouwen met origineel delen,
geen servo repareren, maar nieuw,
en da gaat die in de verkoop
met 6 lipos en een hele boel onderdelen!


Dat is balen Uwe, maar ik zou hem gewoon weer opbouwen en mee gaan vliegen, dat er bij jou wat stuk gaat is ook niet zo verwonderlijk, als ik zie hoeveel jij vliegt ook met die 500 zou ik je als een duurtester willen benoemen;)

Maar gek is het wel dat die as spontaan brak, kan je zien aan het breukvlak of hij in een keer gebroken is:(

Gr. Jan
 
die as is blijkbaar in een keer gebroken en zo door als gesneden,
maar ik herinner me,
da stond Ed naast mij en ik horde een geluid, zo als de riem slipt,
even geland, maar niks gevonden,
de breuk was dan 2 of 3 lipos later, raar he,
en hij is kapot even naast het lager, en dat lager draait super goed,
is ook nieuw geweest.

Ja, ik vlieg veel, en soms ook wat harder,
da hoor je ook soms dat frame wat kraken, ha ha
da kan ik met mijn T Rex nog stukken meer,

darom wondert me, hoe die Kamerer zo met dat ding vliegen kan,
zou ik dat met mijn doen, vallt die uit elkaar,
ben ik zeker !!

..ja en verder vliegen,
dat zeg ik al zo vaak,
onderdelen die ik liggen heb
en die reparaties zijn zo 1000 €,
en dan vlieg ik weer gelukkig 5 keer,
dan gaat het volgende stuk ...


Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou hem gewoon niet opbouwen en verkopen in delen als spare parts. Dat is even zuur maar ben je er wel van af. Opbouwen is misschien een optie maar het vertrouwen komt gewoon niet meer terug. Vertrouwen in je materiaal is gewoon onbetaalbaar.
 
..ik heb nog een boel onderdelen liggen,
die verbouw ik en maak hem top vliegend,
en als die top vliegt, met nieuwe assen en lagers,
dan is het een mooie heli, ... en verkopen !!!

Groet
Uwe
 
Woensdag of donderdag krijg ik mijn onderdelen voor 150 €
om uiteindelijk de heli voor 299 € te verkopen,
de heli is niet verkeerd, vliegt super strak en ideal,
die niet veel vliegt en gewoon zijn rondjes draaid.

full


Zo ziet die uit, als alles weer in elkaar steekt.

Als iemand vragen over de heli heeft of over de prijs, stuur gerust een PB.
De heli gaat uit mijn collectie, omdat alle heli's t/m 500 uit zijn,
behalve Gaui NX4, maar die is iets groter dan een 500er.

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor wat ik er (ondertussen) van ken is Blade goed voor de beginner. Sportvliegen geen enkel probleem en de eerste (voorzichtige) stappen in 3D mag eveneens geen probleem zijn.

Maar snellere slijtage, zeker bij hard 3D vliegen lees ik op andere fora ook.
En, hoewel ze die Blades verkopen voor hard 3D, ik denk niet dat de heli's er echt voor gemaakt zijn. Kwaliteit van de materialen, BNF / RTF heli's,...
Meer iets voor de sportvlieger die er wel erg tevreden over zal zijn.
 
sorry, maar na 10 uur vliegen ben je een duurtester?

uitgaande van normaal onderhoud, moet een heli dat makkelijk kunnen doen...
lagers kunnen kapot gaan, maar die voel je komen, om het zo te zeggen. dat merk je doorgaans.

assen die spontaan breken hoort eigenlijk gewoon niet...
als dat van een ontwerper na 10 uur opeens wel mag, koop ik zijn heli's niet..
mijn trex 450 van ondertussen een jaar of 6 heeft vele malen meer uren dan 10..
in de eerste jaren ging er ook nog wel 20 uur per jaar op. of meer.
het ding heeft eigenlijk alleen gebruiker gerelateerde problemen gehad..
schroef losgekomen, jezusbout los, bec doorgefikt etc. in zijn leven 1 keer gecrasht.
verder gewoon onderhoud, eens per jaar check ik lagers, en vervang waar nodig.

iemand die hard 3d vliegt, heeft meer lagers te versteken, en zal daar beter op moeten letten.
Maar uwe vliegt geen hard 3d, als ik mij niet vergis ;-)
Na een paar lagers, zou de rest geen krimp mogen geven..
vind ik.
 
Ik zeg niet dat ik dat normaal vind.
Alleen lees ik dat nog over Blade. Dus ik schrik er niet van.

Voorlopig heb ik wel goede ervaringen met Blade.
 
Beetje maandagochtend model vrees ik. Zo erg kom ik het in de Blade topics op rcgroups niet tegen.. Sterker nog. De 300X en 450X zijn erg geliefd. Misschien heeft Blade de grotere formaten nog niet goed onder de knie.
 
Wat hier geschrefen woord, kloopt alles,

.. ik vlieg wel geen hard 3 D, maar ook niet smooth rondjes
.. de heli is super stabiel
.. slijtage is veel hoger als b.v. Align en Gaui (deze merken heb ik)
.. misschien een maandag - ochtend heli ??

ik vind het nog steeds een mooi vliegende heli,
alleen mis ik de betrouwbaarheid,
en ik wil graag maar een middagje gaan vliegen,
daarom heb ik zo veel lipos,
maar da moet de heli ook mee doen,
en dat doet hij gewoon niet !

Ik ben nog even bezig, de heli woord compleet nieuw opgebouwd,
en als iemand hem voor heel heel weinig geld wil overnemen en testen,
doe maar, ik ga hem niet meer vliegen.

mijn vraag aan HH en ook hier is,
als volgens sommige de heli eigentlijk goed moet zijn,
hoezo koopt dan niemand een 800 € heli voor zeg maar 150 €,
met nieuwe motor, servos, lagers, assen, (al dat is 150 €) ?

:bye:

Groet
Uwe
 
Omdat je nu niet bepaald reclame hebt gemaakt voor specifiek deze heli. Lijkt me logisch. En verder krijg je sowieso geen drol voor 2ehands modelbouwspul. Dat is nou eenmaal zo.
 
mij gaat het inmiddels niet meer om het geld, @Chow:
ik wil alleen weten, is het een maandag - heli,
of zijn mijn verwachtingen aan de heli te hoog,

en ik zou zeker nu niet zeggen,
"oh, wat een mooie heli en hoe die vliegt"
en ik zou ook dat draadje niet weg halen om meer geld te krijgen,
nee nee,

nog eens, als iemand hem wil testen, doe maar een bod,
en schrijf het dan op,
misschien is da ook iemand, die zegt: "ik heb geen probleem met deze heli"

duidelijk?

Groet
Uwe
 
Back
Top