Blade mCP X 2

ga je de motor ook zelf wikkelen dekker? ;-)
heb je creaties gezien erg gaaf!

Dank je. Ik heb natuurlijk wel herwikkelen in gedachten maar ik vraag me af of het echt verschil gaat maken: De winst in koperdoorsnede zal vermoedelijk niet zo groot zijn als bij de grote jongens. Het gaat trouwens om de C05m. Ben ook benieuwd naar het aantal polen, dat staat nergens aangegeven.
Morgen krijg ik de motor in handen, dan ga ik het eens rustig bekijken.
Zoals Willow ook aangeeft zal de staart iets zwaarder belast gaan worden zodat daar misschien ook een aanpassing nodig is.

Ik heb inmiddels al tig vluchten met de v2 gemaakt. Vliegt erg lekker en ik merk dat ik nu gewoon binnen dingen kan oefenen die ik buiten nog niet durfte. Hij vliegt super stabiel.

Een hyperion 250mah vliegt veel beter! 5 minuten is geen probleem en de staart lijkt veel beter te houden. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Ik heb gister avond de staartbuis vervangen door een langere. Vanavond daar de eerste vlucht mee maken. Ben heel benieuwd naar het verschil.

Aangezien ik een holle buis heb van 14.5cm (schijnt na testen de beste resultaten te geven) de draad ook maar gelijk vervangen door een 0.4mm draad. (standaard is 0.3) Dit zou wat gustiger zijn voor de motor, kan net wat meer ampere doorheen.

Verder lijkt een mini powercroco me wel vet (h) alleen de realist in me zegt dat je dan meer staart problemen krijgt, en je naar een andere regelaar moet kijken.

Bevalt hij nog steeds?
Zijn dit die Hyperion-accu's die je bedoelt?
Hyperion G3 CX - 1S 250mAh for mCPx Heli (25C) [HP-LG325-0250-1S-MCP] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

Ik zit er ook over te denken eentje aan te schaffen.
Kon m'n mSR redelijk goed vliegen, alleen toen kreeg ik problemen. Ben al meerdere keren teruggeweest naar dealer, maar probleem bleef aanhouden.
Maar wil toch verder en om opnieuw een mSR aan te schaffen lijkt me ook wat overdreven. Dan maar zo'n trainingskruisje, niet?

Is het nodig voor mij als beginnend cp-vlieger om de langere staart te nemen?? Zou ik nog andere aanpassingen moeten doen, of merk ik daar als beginner toch niks van?

Groet.

Een paar vd belangrijke mods zitten op de V2 al standaard, als beginner ga je niks merken aan een verlengde tail omdat je de pitch toch niet zo fel gaat gebruiken.

Bevalt hij nog steeds?
Zijn dit die Hyperion-accu's die je bedoelt?
Hyperion G3 CX - 1S 250mAh for mCPx Heli (25C) [HP-LG325-0250-1S-MCP] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

Ik zit er ook over te denken eentje aan te schaffen.
Kon m'n mSR redelijk goed vliegen, alleen toen kreeg ik problemen. Ben al meerdere keren teruggeweest naar dealer, maar probleem bleef aanhouden.
Maar wil toch verder en om opnieuw een mSR aan te schaffen lijkt me ook wat overdreven. Dan maar zo'n trainingskruisje, niet?

Is het nodig voor mij als beginnend cp-vlieger om de langere staart te nemen?? Zou ik nog andere aanpassingen moeten doen, of merk ik daar als beginner toch niks van?

Groet.

Zeker bevallen ze nog steeds. Perfecte lipos zoals ik gewent ben van Hyperion. Inmiddels ook overgestapt op brushless. Dit maakt hem wat meer vliegen als een wat grotere heli. Hij is niet meer zo nerveus en snel weg en natuurlijk meer power.

Of een langere staart zin heeft? Vlieg hem gewoon eerst een tijdje standaard. Persoonlijk vind ik door een langere staart (14.5cm) hem wat rustiger en stabieler vliegen. Het is een simpele en goedkope aanpassing die je altijd nog kan doen.

De enige verbetering in v2 is een groter tailblade, wat prettiger vliegt dan de tailblades van kbdd. Waarschijnljik is ook de aansturing voor de staart wat verbeterd in de nieuwe fbl print.

Trainingskruis lijkt me totaal nutteloos bij deze heli :) Gewoon geen negatief zetten en gas dicht als het fout gaat. Je hoeft niet hoger dan 10 cm. Verder zo snel mogelijk wennen aan thr hold dan kan jij een hoop hebben.

Binnenkort maar bestellen.
Even wachten of de hobbyboer bij mij in de buurt hem ook krijgt, en of zijn prijs redelijk is, en anders zie ik wel waar ik hem bestel.

Groet.

Als jullie moesten kiezen tussen deze of een 120 sr om binnenshuis een beetje (simpel) rond te vliegen, welke zouden jullie dan kiezen?

Is een beetje om te oefenen, kan aardig vliegen in een sim, maar voor ik mijn 450 de lucht in stuur wil ik met iets goedkopers oefenen.

Als jullie moesten kiezen tussen deze of een 120 sr om binnenshuis een beetje (simpel) rond te vliegen, welke zouden jullie dan kiezen?

Is een beetje om te oefenen, kan aardig vliegen in een sim, maar voor ik mijn 450 de lucht in stuur wil ik met iets goedkopers oefenen.
Als je aan een cp heli wilt wennen en een wilt die bij 9 van de 10 crashes nauwelijks of geen schade oploopt is de mcp x wellicht de betere. Je kan er ook prima buiten mee vliegen wat ook wel een aanrader is boven een kleine binnenruimte en bij crashen in gras is er minder kans op schade.

Voor de mensen die het interesseert, de C05m is inmiddels klaar:
[post256]

Ik heb het origineel niet eens draaiend gehad maar ben gelijk gaan slopen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je aan een cp heli wilt wennen en een wilt die bij 9 van de 10 crashes nauwelijks of geen schade oploopt is de mcp x wellicht de betere. Je kan er ook prima buiten mee vliegen wat ook wel een aanrader is boven een kleine binnenruimte en bij crashen in gras is er minder kans op schade.
voor het crash gevoelige hoef je de 120 niet te laten staan. de mijne is na ontelbare vluchtjes en crashes (ook van 30mtr hoog via auto op oprit nog steeds vliegend. (alleen scheurtje in canopy).

120 voor binnen zou ik (behalve als je echt veel ruimte hebt) afraden daar hij daar eigenlijk weer net te groot voor is en buiten moet je niet met veel wind gaan vliegen.

Maar wil me wel aansluiten bij Chris vwb een cp of fp heli is nog wel een redelijk verschil en zou ik denk ik de Mcpx aanraden.

Ik ben zelf met de 120 begonnen en heb daar absoluut geen spijt van. maar als ik het over mag doen een wat kleinere zodat binnen oefenen ook leuk is (en dan geen trex 100 meer).

Succes

Back