Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

En de beloofde foto's, hij zit nu aan de lader verdere ervaringen en verschillen die ik opmerk zal ik hier delen.

img9689j.jpg

img9691at.jpg

Ik heb hyperions, en heb overal andere stekkers op gesoldeert

Houder voor batterijen eraf gehaald, en er klitteband op geplakt.
Geen gezeur met accu's die net blijven steken, trek ik ook niet constant het landingsgestel eraf en ju kunt lekker snel wisselen

Voor de originele accu's heb ik gewoon een verloopkabeltje gemaakt

Werkt best, en nu kan ik alles eronder hangen wat ik wil...
En ik kan spelen met het zwaartepunt zonder rare mods

En de beloofde foto's, hij zit nu aan de lader verdere ervaringen en verschillen die ik opmerk zal ik hier delen.
Die heb je snel binnen zeg, ben benieuwd naar je bevindingen. Ik had ze ook meteen besteld(7 juni) maar: "left Hong Kong for its destination on 14-Jun-2011" dus dat zal vast nog minstens een week duren.

Laatst bewerkt:
Dat is idd ook wel een goed idee maarja ik heb dit nu toch al dus vind t zo wel prima...

Ik heb em inderdaad relatief snel thuis, ik heb hem 7 juni besteld en is de 9e verzonden

inderdaad, volgensmij is ie al weer in BO :P

Mijn ervaringen zijn als volgt, in idle-up maakt hij iets meer toeren en houd zijn toerental iets beter bij de extremere pitch uitslagen. In idle-up is het verschil in vliegtijd niet echt noemenswaardig, maar iets langer.

In gewone modus is het toerental gelijk, houd zijn toeren beter bij extremere pitch uitslagen en de vliegtijd is wat langer.

Voor mijn gevoel langer vliegen is natuurlijk erg subjectief, om even een objectief (gemeten) beeld te geven van de vliegtijd ben ik ze nu aan het testvliegen beiden.

De gewone accu: 7 min met een beetje simpel rondvliegen.
Turnigy accu: 10 min met zelfde vliegen als hierboven.

Dit is vanaf vol tot aan het punt waarop hij merkbaar minder kracht heeft, niet tot de low voltage cutoff

Laatst bewerkt:
Accu's moeten altijd ff een vlucht of 10 "inlopen"

Zelfde als ze een hele tijd stilgelegen hebben

Ben ook benieuwd naar de levensduur van de motortjes met deze accu's op wat langere termijn.. Meer pit en langer vliegen is leuk. Zeker als de accu's geen drol kosten. Als je echter de motoren vaker moet vervangen is je winst wellicht zo weer weg..

Hallo mcp-X piloten.
Ik heb vandaag een Blade mcp-X besteld.Wil de heli gaan vliegen met mijn DX6i zender.
Afgelopen week bij HobbyCity 10 stuks van die Turnigy 1S 300Mah 35C Lipo packies besteld.
Ben zo benieuwd hoe die Micro heli zich gaat houden straks.
Ben Walkera Micro's gewend (FP en CP) en hoop dat de Blade mcp-X strakker vliegt dan die Walkera Micro's die ik gewend ben.
Vr Gr Erwin

meenemer mod.

Yep maar ik heb ook begrepen dat door ze op de plek te houden de kogeltjes er af kunnen breken Of heeft de eigenaar hiervan daar ook geen last van gehad? Ik zag een vergelijkbare mod ook met hotglue een dun lijntje er voor gemaakt

Precies. Ik vraag me ook af of je door het fixeren van de linkjes niet een verhoogd risico loopt dat je de swashplate vernield bij een crash. Volgens mij zitten juist daarom de linkjes niet al te vast..

Nee stef/chow, de krachten die voor breuk van een swasplate armpje zorgen liggen dwars op de krachten die zo'n linkje doen losschieten. Het enige dat de afsluiting v/d meenemers(vorken) voorkomt is het wegschieten. Wanneer een linkje breekt is dat altijd over een arm v/d meenemer in de draairichting.

Edit: Misschien al ergens geplaatst. goedkope connectors (20stuks)

Gr. Bob

Laatst bewerkt:
Mooie Canopy.
Ziet er strak uit.
Zag gisteren dat die Turnigy Lipo packies bij HobbyCity inmiddels ook alweer zijn uitverkocht.
Gaat knettershard.
Zijn er al mcp-X piloten hier die hun mcp-X inmiddels al hebben ge-upgrade met alu parts?
Vr Gr E

Ik ga pas upgrades overwegen als er een keer wat breekt. Maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. Heb na alle vluchten tot nu toe 1 linkje verloren en heb er nog een zak vol van liggen. Dus ik hou hem stock. Wel overweeg ik tzt een dx6i. Wil toch wel de vliegkaraktistiek wat meer naar smaak kunnen aanpassen.

Mooie Canopy.
Ziet er strak uit.
Zag gisteren dat die Turnigy Lipo packies bij HobbyCity inmiddels ook alweer zijn uitverkocht.
Gaat knettershard.
Zijn er al mcp-X piloten hier die hun mcp-X inmiddels al hebben ge-upgrade met alu parts?
Vr Gr E

Hi Erwin,

Ik heb er sinds 3 weken een Rakonheli alu swash opstaan, een wereld van verschil:yes:waar ik met de plastic swash na 20 vluchten al speling had op de kop blijft dit nu strak;)
De rest van die parts zijn meer blingbling denk ik......

Grtz Rudi

Hi Erwin,

Ik heb er sinds 3 weken een Rakonheli alu swash opstaan, een wereld van verschil:yes:waar ik met de plastic swash na 20 vluchten al speling had op de kop blijft dit nu strak;)
De rest van die parts zijn meer blingbling denk ik......

Grtz Rudi

waar heb je die vandaan als ik vragen mag? :rolleyes:

Back