Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Indoorvlieger, 3 feb 2011.

  1. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Ik gebruik zo een board voor de lipo's van de nano, mpcx V2 Mcpx BL en 130X.

    Ik probeer gewoon om alle lipo's ongeveer even vaak te gebruiken en goed op de timer te vliegen dan zit er erg weinig verschil in het voltage.
    Ook wacht ik (even) na het aansluiten van de lipo's alvorens ik echt begin te laden.

    Tot hiertoe nog geen lipo's gehad die voortijdig de geest gaven en ze hebben thans al erg veel ladingen op deze manier achter de rug.
     
  2. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    Ik laad tot nu toe al het kleine spul met een goedkoop Turnigy 8150 ladertje. Voor de 130x lipo's heb ik een "paraboard" (met zekeringen) aangeschaft. Voor de Mcpx lipo's gebruik ik een parallel kabeltje. Werkt prima. I.d.d. zoals Punie zegt wel allemaal ongeveer even ver ontladen (timer).

    Groet,

    Harry

     
  3. Niek

    Niek Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.769
    Locatie:
    Almere
    :nooo:

    1S parallel laden is elkaar balanceren. Blijft onder de 4.2 V, dus kan niet overladen...
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
  5. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Heli uwe, waar heb je die carbon buis gehaald of besteld, ik kom die echt nergens tegen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoi man,
    het vliegt zo een PB bij jou binnen

    Groet
    Uwe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  7. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Bedankt, heb ze reeds besteld!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Vandaag en gisteren veel gevlogen met de Blade mCPX in de woonkamer:

    >mij viel op, dat als ik die hoofdbladen vaster doe, dat de heli in principe goed vliegt, maar dan (misschien door speling) plotseling uitbreekt,

    >en toen ik de bladen echt los heb gedaan (je zou denken, dat nu nog meer speling is) vloog de heli ineens rustig zonder dit uitbreken,

    ...blijkbaar hangt de heli zo te zeggen onder de zich draaiende rotorbladen en heeft zo een mooi vliegbeeld, raar is dat, hmmm microhelikopter.

    Groet
    Heli-Uwe
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hallo,

    voor de eerste keer een HK motor in de mCPX verbouwd,
    de motor loopt veel rustiger, maar heeft ook minder power,

    met een origineel motor vlieg ik zo rond 100 vluchten á 4 minuten,
    met de HK motor ben ik nu aan het uittesten,

    prijsverschil:
    origineel rond 15 €
    HK 5 € (+ 1,5 pinion en stekker rond 1 €, maar dat kan ook van de oude motor)

    Groet
    Uwe
     
  10. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    Hoi Uwe,

    Ik heb dit vorig jaar ook gedaan, maar ben er toch van teruggekeerd.
    De motortjes zijn idd veel goedkoper, maar gaan echt wel véél sneller kapot.
    Toen ik nog elke dag met de mcpx vloog gingen er bij mij al gauw 4 á 5 motortjes door op ongeveer dezelfde tijdspanne als 1 originele.
    Als je zo'n motortje opendoet zie je al meteen het verschil. Bij de originele motortjes zit een klein koolborsteltje op een metalen armpje gekleeft.
    Bij de hk motortjes is er alleen het metalen armpje. Werkt wel, maar niet zo lang.
    Het zal wel zijn zoals met alles, je krijgt waarvoor je betaalt.
    Ik vond alleen dat ik op den duur meer aan het wisselen en solderen was dan vliegen, daarom ben ik maar terug naar de originele gegaan.
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Bedankt Bart,

    ik ben nu een stuk of 5 gevlogen,
    de motor doet het, maar het is geen doen,
    ik ruil hem meteen weer om.
    Bedankt voor de tip, Bart

    Groet
    Uwe
     
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    plan gewijzigd:

    throttle curve veer naar boven gedraaid voor de HK motor,
    idd loopt die dan zijn 4 minuten,
    goed voor binnen oefenen, voor buiten niet !

    als die dan zijn 50 vluchten doet, kan die rustig de prullenbak in,
    zo als die HK mainbladen, die waren niet te vliegen,

    Groet
    Uwe
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    17 vluchten heeft de HK motor gemaakt,
    het was geen vliegen meer,
    nu weer omgebouwd naar origineel,
    en hij vliegt weer zo als een mCPX moet vliegen,
    dus geen compliment aan spullen van HK !!

    Groet
    Uwe
     
  14. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Ik gebruik de v922 motor bij banggood vandaan. Meer power en doet het al minstens 60 vluchten prima. Kost ook een stuk minder. Er zijn overigens een hoop onderdelen van de v922 die ik op de mcpx gebruik. De mainblades zijn een aanrader en de feathering shaft icm de kop en grips is ook sterker dan origineel. Mainshaft en tandwielen kosten ook geen fluit en zijn net als de blades en motor 1 op 1 te plaatsen.
     
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    >>> dat is een heel goede,
    de main shaft is bij mij ook weer stuk,
    geen crash, gaat gewoon boven bij de jesusbolt kapot,
    ik zou maar eens kijken

    Groet
    Uwe
     
  16. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Kost bijna niets van de v922. Heb er altijd een paar op voorraad.


    Edit: let wel op als je ook de v922 main gear gebruikt. Soms zitten ze erg strak en als je dan teveel kracht ze kun je de main gear meteen breken.
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.957
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ik ben van plan met mijn mCPX te stoppen,
    zodra hij dit jaar 1000 vluchten gemaakt heeft,
    vandaag servo's schoon gemaakt, omdat een raar vlieggedrag te zien was,
    het bleek een servo kapot te zijn,
    oud een oude mCPX heb ik nog een over gehad,
    en de bird doet het weer ...

    Groet
    Uwe
     

Deel Deze Pagina