Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Je mag wel linken naar producten van winkels.

Je mag niet een discussie, of geschil met een winkel op dit forum bespreken.

Een geschil moet je direct met de winkel oplossen, en het is dus niet gewenst om een winkel via dit forum te bashen.

Je mag wel linken naar producten van winkels.

Je mag niet een discussie, of geschil met een winkel op dit forum bespreken.

Een geschil moet je direct met de winkel oplossen, en het is dus niet gewenst om een winkel via dit forum te bashen.
Zie NU ben ik dus weer in de war :(
want ik heb wel linken naar winkels gezien en die werden verwijderd !?

maar goed misschien moet ik er maar een thread over maken anders wordt het hier zo smerig :p

Ga je nog andere dingen modden op je mcpx ?
Oo wat apart, kreeg een hele goede *tip van een top gozer, dat kan JIJ toch niet zijn :D
En voorlopig niet aangezien ik tevreden ben met hoe het(ze) op het moment vliegt !

BB, je moet wel goed lezen,.. :D Naar (producten van) winkels verwijzen mag wel, je mag er geen mening over geven.

:ontopic:

Ik heb net de nieuwe swash binnen gekregen. De nano'tejs laten nog even op zich wachten helaas.

Laatst bewerkt:
Klopt wel :)
Maar als je niet perse hoeft te linken naar een winkel, en bijvoorbeeld gewoon het merk en type kan noemen, dan is dat een stuk netter.
Die linkjes werken vaak niet lang, en hebben maar weinig meerwaarde.
Dit is in oorsprong een technisch forum.
Geen Facebook, Msn, Gtalk etc. ;)

Groetjes
Eric

Ook ik heb hem NU pffffffff :lol::oops: Klaar!
bedankt mannen voor U geduld !

Ik heb vanmiddag de bestelling geplaatst dus morgen nieuwe onderdelen voor mijn originelen mCPX (de groene)
+ mijn MCX2 voor als het regent (Ja gebruik natuurlijk ook de mCPX binnen) en ik wou u'm gewoon hebben :banana:

Groeten Ray.....

MCX2 is toch een Coaxiaal?
Dat jij nog schik hebt van een Coaxiaal naast het vliegen van je mcp-X.
Ik kon het niet opbrengen.
Die mcp-X vliegt zo geweldig dat het voor mij erg lastig kan zijn om daar nu een andere Micro naast te hebben die net zo goed vliegt.
Noem me verwend................ha ha ha ha ha ha.
Vr Gr E

Goh in volle snelheid de mcpx in je woonkamer rondracen is voor mij alleszinds niet evident. Zou ik met een mcx2 wel meteen doen :)

Heb trouwens men eerste schade aan men mcpx. Nuja schade... Bij een crash is er gewoon een linkje afgesprongen en heb geen flauw idee waar het is. Snel gefixt met de bijgeleverde reserve rodjes :)

Wel vreemd, ik heb nog steeds negatieve pitch als ik de pitch stick op 0 zet. Aan de maingear ligt het niet en de main shaft kan ook niet verzakt zijn aangezien die 'vastzit' met dat schroefje erdoorheen aan de bovenkant vd body (onder de swash. Ik ken de exacte naam er niet van)
Iemand nog een idee wat dit kan zijn? Zender heeft standaard spektrum insteliingen.

Heb trouwens men eerste schade aan men mcpx. Nuja schade... Bij een crash is er gewoon een linkje afgesprongen en heb geen flauw idee waar het is. Snel gefixt met de bijgeleverde reserve rodjes :)

Wel vreemd, ik heb nog steeds negatieve pitch als ik de pitch stick op 0 zet. Aan de maingear ligt het niet en de main shaft kan ook niet verzakt zijn aangezien die 'vastzit' met dat schroefje erdoorheen aan de bovenkant vd body (onder de swash. Ik ken de exacte naam er niet van)
Iemand nog een idee wat dit kan zijn? Zender heeft standaard spektrum insteliingen.
Die push rods vliegen er (gelukkig) snel af dat zorgt weer voor minder schade ,
(vandaag krijg ik er ook weer 2 zakjes bij aka 16x),
heb ik al een paar keer gehad.. meestal als ik ze niet kan vinden zuig ik ze meestal later op :p

Heb je de main gear al terug proberen te drukken die schiet namelijk ook los als je een crash heb gehad,
FF terug duwen en je kan weer knallen !

MCX2 is toch een Coaxiaal?
Dat jij nog schik hebt van een Coaxiaal naast het vliegen van je mcp-X.
Ik kon het niet opbrengen.
Die mcp-X vliegt zo geweldig dat het voor mij erg lastig kan zijn om daar nu een andere Micro naast te hebben die net zo goed vliegt.
Noem me verwend................ha ha ha ha ha ha.
Vr Gr E
Yup net zoals mijn Rapids die zijn ook 4channel coaxiaal ,
maar daar is het erg moeilijk onderdelen voor te krijgen vandaar dat ik de MCX2 erbij wou hebben :D

Een EDIT weet iemand waar ik een alu swash kan vinden voor mijn mCPX's,
en het liefst een Shop die het morgen nog kan leveren maar is geen noodzaak en in Nederland...

alvast bedankt voor het lezen groeten Ray...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt niet aan de main gear. Swash lijkt wel 'gezakt'
Heb veel meer negatieve pitch dan positieve en op de nulpositie is deze altijd een beetje negatief. Moet dus zeker 75 percent pitch geven om gewoon in hover te blijven.

Heb me al ROT gezocht naar wat het kan zijn.

Weet je 100% zeker dat het de swash is ?
als je naar de main gear kijkt steekt er dan een klein stukje van de shaft uit ?

het ie dit al in het begin dat je u'm kocht ?

Ja steekt stukje uit. Geen speling erop. Plus, de shaft kan toch niet dieper zakken (waardoor swash evt zou kunnen zakken) door dat dingetje errond en dat zit vast met een schroefje door de shaft.

main_226.jpg

Yes yes, zondag aanwezig! :)

Kan ik idd evt is proberen maar is toch niet de 'ideale' oplossing lijkt me. Ga eens proberen een mechanische aanpassing te doen door de servo rodjes beetje hoger op te draaien.

@ Ray, was niet van in het begin vreemd genoeg. Meen me dat toch niet te herinneren... :rolleyes:

Goh in volle snelheid de mcpx in je woonkamer rondracen is voor mij alleszinds niet evident. Zou ik met een mcx2 wel meteen doen :)

Gewoon de 3 servolinkjes een 3 tot 4tal toeren indraaien en dan zou het opgelost moeten zijn:wink: Het verliezen van linkjes kun je vermijden door de linkjes met een metalen/koper draadje aan mekaar te binden, wel een beetje speling tussen de linkjes laten.

Grtz Rudi

Laatst bewerkt:
Ja is wat ik straks ga doen maar het vreemde is dat ik me niet kan herinneren dat dit in het begin een probleem was. Lijkt alsof de linkjes zichzelf lager gedraaid hebben. Mss is de draad kapot en zijn ze over de groeven gesprongen na een crash.

Net de blade's staart gemod. Nieuwe lipotjes van Turnigy nanotech erop en vliegt keurig strak! In 1 keer full pitch is geen probleem meer:)

De shaft kan wel degelijk gezakt zijn. Ik kreeg bij full pitch pas 0 graden. Kijk je shaft even goed na. Je moet hem omhoog drukken, bij mij ging hij namelijk ook naar beneden terwijl er een schroefje door dat gat zat. Nu heeft hij weer evenveel positief als negatief!

Carbon staaf is binnen en de MCP tail is gerepareerd, maar het viel heel erg tegen. Ik moest constant bijveilen om ervoor te zorgen dat de tailboom strak in het frame zat (zonder dat ie ging draaien), en dan hetzelfde met de staart-rotor met als extratje je ervoor moet zorgen dat die rechtop staat. Nu vind ik het gewoon erg jammer dat de MCP geen alu frame heeft; had er graag 50 euro extra voor betaald. Iigv ga ik gauw voor-gemaakte tail booms uit USA laten komen.

Hoi.
Ik jou zeggen hoe ik het heb gedaan.
Heb met de dremel beide uiteindes van het Carbon staafje 'slanker' gemaakt.
Je hebt dan inderdaad snel dat het uiteinde in het Frame te los zit.
Ik los dat op dmv dubbelzijdig plakband wat ik bij de Action haal.
Plak dan iets van dat dubbelzijdig tape op het uiteinde van het Carbon staafje.
Dan met beleid druk ik het staafje in het frame.
Het zit dan niet muurvast maar kan met iets kracht worden verdraaid.
Het zit dan allemaal vast genoeg om mee te kunnen vliegen en toch mogelijk om het iets te kunnen verdraaien zodat de staart motor recht staat.
Vr Gr Erwin

Back