Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Print repair

Hoi,

Iemand info over het falen van het boardje (no binding anymore, led knippert snel) ?

Laagohmige weerstand oid ?
 
Geen idee...nooit gehad. Sowieso weinig activiteit omtrent de BL. Lijkt erop dat of niemand meer issues heeft of men spreekt er niet meer van. Kwam t laatst iemand tegen die zoveel problemen had dat ie maar n 2e had gekocht??!!!
Had t over dat de heli in n spin raakte bij pitchpumps (los zittende staartrotor??). Ook schijnt t funest te zijn als de powerleads van t moederbord langs n dikke mosfet lopen aan de achterzijde van t bordje. Ding schijnt behoorlijk heet te worden zodat de mantel van de leads smelten ofzo.
Nog iets: staartrotor schijnt af te slaan als je er iets mee raakt?? (te dicht langs een muurtje bijv..)
 
mcpx bl

ik heb sinds gisteren ook de bl versie binnen en heb deze 2 keer gehovered en 1 keer gevlogen.met hoveren is hij echt solid as a rock!
de staart blijft echt staan waar hij staat en je moet echt aan de sticks zitten om beweging te krijgen.
ligt t misch niet aan het balanceren van de main blades dat sommigen een shakende staart hebben?
al met al zie ik deze heli liever dan mijn 130x omdat hij (vind ik) makkelijker te hanteren en repareren is en dit alles ook nog goedkoper :p

kortom :zeer tevreden met deze superstabiele krachtige heli :p
 
draadje stilgevallen ? Misschien eens polsen naar de laatste bevindingen daar ik op punt sta er 1 aan te schaffen ;)
 
Niet twijfelen, bij mij is het de meest gebruikt heli.

Power genoeg en crashbestendig. Gewoon real life simmen.

Als mijne om 1 of andere reden echt de geest geeft koop ik de zelfde dag nog een nieuwe.
 
Mcpx

Ik zit er ook aan te denken. De Mcpx v2 die ik nu vlieg heeft z'n beste tijd wel gehad. Die heeft er echt honderden vluchtjes opzitten en heeft nu eigenlijk weer nieuwe motortjes en een frame nodig. Ik heb een mooi plekje (boven op de kast) op het oog:D. Kan ze nog een tijdje dienst doen als museum-stuk. Ik heb met deze heli leren vliegen en er een hoop lol mee gehad.
 
De turnigys zijn erg ok!! Weet niet of ze bij de nl shop beschikbaar zijn. Ze zijn wel n fractie te dik dus mijn stock skids heb ik moeten 'splijten' aan de onderkant maar dat is geen probleem.
Mijn BL heeft nog steeds de afwijking in collective en krijg t er niet uit..heb er ondertussen mee leren leven ehhh...vliegen!!
 
Dat zijn ze. Stekker is goed maar kreeg ze echt niet in de stock houder gepropt. Als t tegenzit zal je moeten knippen in de houder maar zoals gezegd is dit geen ramp.
Geniet van de kleine frankenstein, t is echt n lollig monstertje.
 
Ben ook erg tevreden over deze lipo's voor de mcpx bl.

Bij mij passen ze wel. De eerste paar keer was het wel wat wringen maar er zat bij mij net genoeg rek in het landingsgestel.

Ik vlieg nu 4.30 min op 85% throttle. En dat is echt hard door vliegen.
 
Vandaag binnen en meteen gevlogen . Niet direct tevreden toch : swash stond niet goed (inmiddels al rechtgezet) maar tailwag .
Kan het zijn dat ik hier ergens gelezen heb dat het staartmotortje wat lmoet "inlopen" :confused: of is de staartrotor te klein?
Qua power ja dat heeft ie wel . :thumbsup:
 
Heb je de turnigys ook binnen? Passen ze bij jou? Lees ffe n stukje terug in dit draadje heb ik t een en ander gepost over n tailmod. Vanaf pagina 8. Heeft t bij mij en voor zover ik weet anderen t probleem opgelost.
 
De turnigy's passen min of meer . t'Is een klein beetje wringen maar niet veel. Ga vandaag zien of er iets aan de battery tray kan weggeschaafd worden :confused:
k'Ga ook eens terug naar pagina 8 voor tailwag .
De bijgeleverde lader is wel heel traag of is dat bij jullie ook zo:confused:
Bestaan er verloopkabeltjes ?
Maar anders :thumbsup: gisteren nog een tweede vlucht gedaan en wow . Tijdens het vliegen geen tail wag juist als je even toerental terug draait dan ...
Enfin k'heb veel werk vandaag :sleepy:
 
Back
Top