Shoot, dikke pech. Ik weet niet wat er scheelt: de dx6i idle up schakelaar heb ik ingesteld op 2x vlakke thr: stand 0=50 vlak en stand 1 = 100 vlak. Wanneer ik wil optoeren (thr hold eraf) op stand 0 alles ok, spoelt op. Als ik de schakelaar op stand 1 heb staan en haal thr hold eraf bibbert de motor heel snel heen en weer (prrrrrrrrrrrrtt, zoals een electr tandenborstel met ronde kop). Soms komt ie eruit en toert op en soms blijft ie hangen.
Hij vloog heerlijk de laatste dagen (binnen, vanwege de wind) en toen ik op een gegeven moment de accu inplugde hoorde ik een 'poef'. Plugde accu los en er kwam een lichte stank af. Alles geinspecteerd en niets gevonden. Nogmaals ingeplugd, geen problemen. Daarna gevlogen en heli driftte voorwaarts (ik heb 9clicks subtrim op ELE normaal en dat houdt m op zn plek) op de een of andere manier was ie de subtrim kwijt?! Opnieuw gebonden en alles was weer ok behalve het optoeren zoals beschreven.
Opnieuw binden haalt niets uit, staartmotor losgekoppeld om te kijken of daar n probleem was, ook niets. Zodra ik probeer op te toeren boven n thr waarde van 50% gaat de motor bibberen ipv netjes op te toeren.