Blade Nano CP X

Yeah, de buren hebben de postbode gezien, maar ze zijn vanavond zelf niet thuis...
Hopelijk zijn ze niet dit weekend weg

Gaat het staartmotortje die BL main kunnen bijhouden?
Ik heb sinds dag 1 problemen met mijn nagelnieuw gekochte Nano, heeft nog geen dag goed gewerkt, al nieuwe motortjes gestoken, nieuwe batterijtjes, niks helpt... met een batterijtje waar mijn zoontjes Nano QX 6 minuten mee vliegt komt de Nano cpx al na twee minuten beneden...:(
Guyke vermoedt slecht moederbordje, maar om dat gaan te vervangen op een helitje van 6 maand oud is me toch wat duur, nu ik zie dat er een BL upgrade is misschien toch overwegen om er nog eens naar te kijken...:confused:

Dat heeft geen zin.. je veranderd dan alleen je motor, als je moederbord kapot is is je moederbord kapot.. als je band lek is vervang je toch ook niet je veerpakket?

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt Frocky , de upgrade omvat alleen een BL motor met bijpassende esc die je dan op je originele moederbord moet aansluiten . Zoals we al gezegd hadden ga met je nano bij de verdeler en probeer via garantie nieuw moederbord te verkrijgen . :cool: Normaal gezien verdelers er geen probleem van om een slecht moederbord op te sturen . Als ze bij HH constateren dat het niet aan crashes ligt dan sturen ze een nieuw .

Haha , ik heb er nog geen besteld . Dat is Niek hier die nog op de postman wacht :D
Alhoewel dat ik best tevreden ben met mijn nano voor in huis ben ik toch aan het overwegen maar ik wacht resultaten af .

Dat heeft geen zin.. je veranderd dan alleen je motor, als je moederbord kapot is is je moederbord kapot.. als je band lek is vervang je toch ook niet je veerpakket?

Ik heb toch niet gezegd dat ik verwacht dat met de BL upgrade de problemen gingen opgelost zijn? Wat mij het meest stoort aan de Nano is dat de main motortjes zo dikwijls vervangen moeten worden, daardoor had ik beslist om geen kosten meer te doen aan de Nano, nu er een BL upgrade is overweeg ik om er eventueel toch nog kosten aan te doen, ga uiteraard eerst proberen via garantie in de shop waar ik hem kocht...

Erg klein pakje.. Met groot prijsje! ;-)
Maar een nieuwe main motor is ook weer 12 eur ( + porto)

full

Overbouwen naar nieuw frame, dus gelijk Groot onderhoud, 1 ncpx, op 1 A4tje

full

Vergelijking oude motor met nieuwe motor,
blauwe motor is iets langer

full

Setje even los uitgeprobeerd aan t ncpx boardje. Draait :)

Zoals hierboven op de foto te zien, t stekkertje aan de oranje draad is met groen kleur gecodeerd.
Gelukkig, want in de handleiding staat de orientatie andersom.. en dan werkt ie niet.

Er staan letters op de motor geprint, past dus erg klem in zijn houder,
(en de letters "schuiven" er hierdoor weer af.., grmbl :-()

full

Ben nu bij mn vader, daar aan tafel te knutselen, dus geen spullen bij de hand, bijv borgmiddel oid.

Komt Pa met een oud flesje Motip bijtip auto lak aanzetten, werkt prima!
Tipex oid zou ook kunnen, maar dat droogt al aan t kwastje.

Alle servos zijn los, dus gelijk maar even inspecteren.

De koolbaan is al aardig uitgesmeerd:

full

Met wattenstokje en spiritus schoonboenen.
Een vers wattenstokje mag niet zwart meer worden.

full

De slepers ook schoonwrijven, voorzichtig, met stokje (paperclip) eronder als steun

Uwe zal wel weer gaan kermen;

Groot onderhoud, dus de kop wordt ook even gedemonteerd om t spindle-thing schoon te maken en te controleren op oprechtheid:

full

Gecheckt door er op de stenen vensterbank heen en weer te rollen; Recht.
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht :D

De handel weer in elkaar geschroefd en geborgd

full

Nogmaals:
De kop weer in elkaar schroeven mbv de 2 hulpstukjes.
De brede kant van de brass ringetjes naar de rubbers.

T zit nu (te) strak stijf in elkaar.
Merk je ook, de bladhouders draaien niet vrij en al helemaaal niet licht, korrelig/zanderig gevoel.

Dus per kwart slag weer losdraaien totdat; en de bladhouders licht draaien,
en ietsje pietsje "tik" - "tik" heen en weer speling voelbaar is.
De kop kan nu ook iets "wurmen" in de rubbers.

Speldeprik / tandenstoker motip lak op de zichtbare schroefdraad als borging.

Swashplate ook controleren op speling en of beide helften niet spontaan in echtscheiding willen.

De bladlinks maar eens door nieuwe vervangen.

Das wel een verbering van de ncpx
Bij de Mcpx raken die dingen altijd los en kwijt,
bij de Ncpx hoeven ze er eigenlijk niet eens als reserve bij..

Landingsgestel is ook nog steeds de orginele.
En er wordt niet voorzichtig mee gevlogen :mrgreen:

Back