Blade Nano CP X

Allemaal bedankt voor de reacties maar ik vrees dat 't allemaal wat te ver is, 'k ben van Oost Vlaanderen.. :D Ik ga nog enkele daagjes nadenken, 2dehands MCPX en brushless ombouwen in afwachting van een levering ncpx'en bij mijn vertrouwde winkel, of toch maar eens naar de andere kant van 't land bollen om eentje op te halen..

Allemaal bedankt voor de reacties maar ik vrees dat 't allemaal wat te ver is, 'k ben van Oost Vlaanderen.. :D Ik ga nog enkele daagjes nadenken, 2dehands MCPX en brushless ombouwen in afwachting van een levering ncpx'en bij mijn vertrouwde winkel, of toch maar eens naar de andere kant van 't land bollen om eentje op te halen..

nano cpx'en komen volgende week binnen in Kortrijk, West-vlaanderen :)

Vanavond ff een landing skid van de msrX gemonteerd.
Past oorspronkelijk niet. De Msr skids wel, ze zijn identiek!
Die van de msrX is iets dikker en daardoor wellicht wel iets sterker dan de orginele, maar de 1s lipo past gewoon in de houder.
Nou wat heb ik gedaan... (Sorry zonder foto's)
Ik heb een stukje kunststof buis van ca. 10mm lang genomen waar het pinnetje van dr skid precies in past.
Dit stukje buis achter op het frame gelijmd, precies achter de achterste gaatje van de orginele skid.
Eerst gehecht met seconden lijm, maar daarna met epoxy afgewerkt.
Nu past de skid van de msrx in het voorste gaatje en in de nieuwe montage buisje.
Maar de orginele skid past er ook nog in...
Nog een klein voordeeltje.. de msrx skids zijn iets goedkoper dan de nano cpx/msr skids.... Dit weekend ff testen in Hengelo bij het indoor vliegen.

Na wat oefenen met de mcpx van een klasgenoot komt er voor mij en mijn boertje ook twee onze kant op :-) ik ben benieuwd hoe het zal gaan vliegen in vergelijking met de mcpx die ik al redelijk netjes kan hooven

Verder trouwens geen heli ook geen sim ervaring broertje wel met een solo pro

Iemand al ervaring met kapotte motoren en of het het waard is om wat hyperion 1s 160mah accu's er voor te kopen?

Nouw heli's zijn binnen :-)

Het is echt een verbazingwekkend sterke heli die echt heerlijk vliegt
Ik kan hem (nog ;-) ) niet vergelijken met andere heli's maar hij reageert heel mooi op de besturing

Voor de eerste vlucht heb ik gas en de uitslagen naar 50% en de pitch naar 140 gedaan en het langzame hand vergroot tot 85% op de uitslagen met 40% expo

Nu heb ik ook al een keertje geprobeerd een looping te maken maar toen kwam ik tot de harde conclusie dat een heli bij pitch down de andere kant op stuurt :hammer: ;-)
Nouwja geen schade achteraf enkel een heel klein scheurtje in de kap. Verder geen bladspoor of kapot ldg dus het gaat goed voor de eerste 5 vluchten :-)

Ook heb ik gas eens op 100% gezet en dan word het helemaal feest!
De heli word dan opeens veel strakker met wind en natuurlijk zijn de pitch pumps al helemaal leuk dan

Nooit gedacht dat die kleine heli's ook konden "farten" haha zal vast niet door de geluidssnelheid komen ;-)

Iemand nog tips voor dit beestje?

Groeten Robert

Nouw heli's zijn binnen :-)

Het is echt een verbazingwekkend sterke heli die echt heerlijk vliegt
Ik kan hem (nog ;-) ) niet vergelijken met andere heli's maar hij reageert heel mooi op de besturing

Voor de eerste vlucht heb ik gas en de uitslagen naar 50% en de pitch naar 140 gedaan en het langzame hand vergroot tot 85% op de uitslagen met 40% expo

Nu heb ik ook al een keertje geprobeerd een looping te maken maar toen kwam ik tot de harde conclusie dat een heli bij pitch down de andere kant op stuurt :hammer: ;-)
Nouwja geen schade achteraf enkel een heel klein scheurtje in de kap. Verder geen bladspoor of kapot ldg dus het gaat goed voor de eerste 5 vluchten :-)

Ook heb ik gas eens op 100% gezet en dan word het helemaal feest!
De heli word dan opeens veel strakker met wind en natuurlijk zijn de pitch pumps al helemaal leuk dan

Nooit gedacht dat die kleine heli's ook konden "farten" haha zal vast niet door de geluidssnelheid komen ;-)

Iemand nog tips voor dit beestje?

Groeten Robert

Pitch op 140? Typfoutje hopelijk? :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee is echt zo ;-)

Het board heeft de servo's zo Gemixt dat je bij full pitch maar een deel van de servouitslag
Gebruikt en als je 140% gebruikt dan gaat hij gewoon leuker en is vooral de pitch pump met een veel mooier geluid (vast stallende bladen :lol: )

Super helicoptertje in elk geval haha

foto-kopie.jpg

Laatst bewerkt:
Nee is echt zo ;-)

Het board heeft de servo's zo Gemixt dat je bij full pitch maar een deel van de servouitslag
Gebruikt en als je 140% gebruikt dan gaat hij gewoon leuker en is vooral de pitch pump met een veel mooier geluid (vast stallende bladen :lol: )

Super helicoptertje in elk geval haha

Ik zie het voordeel niet in van zoveel pitch.. :p

Tja enkel dat farten is wat er bij komt voor de rest heb je de pitch pump wat sneller

Jij hebt zo te zien ook zo'n nano, al problemen met de motor?

Tja enkel dat farten is wat er bij komt voor de rest heb je de pitch pump wat sneller

Jij hebt zo te zien ook zo'n nano, al problemen met de motor?

Tot nu toe heb ik nog geen problemen met de motor, heb denk ik een 50 tal vluchten erop zitten.. Heeft volgens mij nog altijd dezelfde kracht, ik zet hem toch makkelijk op z'n kop zonder hoogte te verliezen of te boggen.

Wat is boggen?

Opsekop heb ik al redelijk vaak geprobeerd maar ik krijg het nog niet voor elkaar om het zo te doen dat hij niet crashed.....

Ik denk dat ik het inplaats van boven dat zachte kleed maar eens buiten ga proberen bij beter weer :-)

Die snelle reactie op pitch is toch echt leuk het bevalt mij wel dat heli vliegen maar groter gaat het voor mij niet worden haha vliegen blijft toch mijn favoriet :-)

Wat is boggen?

Opsekop heb ik al redelijk vaak geprobeerd maar ik krijg het nog niet voor elkaar om het zo te doen dat hij niet crashed.....

Ik denk dat ik het inplaats van boven dat zachte kleed maar eens buiten ga proberen bij beter weer :-)

Die snelle reactie op pitch is toch echt leuk het bevalt mij wel dat heli vliegen maar groter gaat het voor mij niet worden haha vliegen blijft toch mijn favoriet :-)

Boggen is het inzakken van het toerental vd motor door te zware belasting. Buiten vliegt de nano overal waar 't minste beetje wind hem heen stuurt. Vliegt echt slecht in de wind in vgl met mcpx en 130x. Maar om gewoon rondjes te vliegen in een sportzaal vind ik de ncpx voor de moment leuker, heeft veel minder plek nodig om bochtjes te maken.

HD

Back