bladspoor hirobo sceado

Beste mensen heeft iemand een idee hoe ik van bladspoor afkom?

Bladspoor komt niet voor bij opspinnen maar bij pitch op het moment van hooveren heb ik ineens bladspoor van 5 ceNtimer (plus minus).

Hierna uitgedaan weer opgespinned en weer het zelfde, heb inmiddels al 4 setjes bladen geprobeerd van sab tot chinees ;-) ook heb ik de bladhouders omgedraaid omdat ik gelezen had dat dat ook kon helpen .......niet dus!

hEEEEEEELP

m vr gr

edwin janssen

Ter verduidelijking:

We hebben de spindle gecheckt, die was eerst recht, na een paar hoverpogingen weer gecheckt, na een tijdje was ie wel duidelijk krom...

Als je optoert is er eerst niks aan de hand, dan na 10-30 seconden komt er een heftige flutter/bladspoor in de kop.

Na het bellen van flycam de gripflip geprobeerd, helaas werkt dat niet. De dempers zijn strak, inderdaad meerdere setjes bladen geprobeerd, zo goed als geen speling...

Misschien een alu kopje om te experimenteren?

Quick UK Retail - shop-products

Problem appears to have been a slipping radius block. On initial inspection I noticed the swash was about 10 degrees out of phase but the radius block felt tight, so I attributed this to an assembly error by the owner. After I had disassembled, inspected, reassembled and test flew. The problem had vanished, only to suddenly reappear after a few minutes of hovering. Being extremely frustrated I landed and once again inspected all the obvious stuff and noticed the swash was once again out of phase. Knowing full well that I had set that properly and even given it a good twist I checked again applying sufficient force this time to find it moved quite freely. This was obviously slipping in flight creating errant pitch inputs.

Dit heb ik op helifreak gevonden.

Hallo,

Probeer eens een andere set bladen !!!

Gr,

Henk

Dat heeft ie toch al gedaan:

"Hierna uitgedaan weer opgespinned en weer het zelfde, heb inmiddels al 4 setjes bladen geprobeerd van sab tot chinees :wink: ook heb ik de bladhouders omgedraaid omdat ik gelezen had dat dat ook kon helpen .......niet dus!"

Sorry hoor, overheen gelezen, maar heb je zelf ook suggesties meneer nwolsink ??

Vraagje aan Edwin:

Is het een nieuwe heli, of is de heli reeds een keertje gecrashed ?

Sorry hoor, overheen gelezen, maar heb je zelf ook suggesties meneer nwolsink ??

Vraagje aan Edwin:

Is het een nieuwe heli, of is de heli reeds een keertje gecrashed ?

Tsja alu kop misschien..........

heli is al een keertje gecrashed maar daarna nog zeker 4 a 5 tankjes gevlogen (na reparatie) zonder problemen... heb wel laatst mijn hoofdas voor de zekerheid vervangen en een tandwiel....sindsdien de problemen!!!

laurens zat ook al te denken aan een alu kop maar ja als ik 250 euri armer ben en het fucking nog niet werkt ...pfff wordt er wel een beetje moe van ......

Hallo,

Hoofdas toch niet per ongeluk op de kop erin gezet.

Had ik laatst zelf ook een keertje en dan gaat ie rare dingen doen.

Ook gechecked of het zilveren deel (naam effe kwijt) wat boven op de hoofdas zit echt recht is, dit kan namelijk het probleem veroorzaken !!
Het gemene is hierbij at je echt af en toe niet kunt zien dat ie scheef is !!!

Checken bv op een draaibank

En anders ben je altijd welkom in Breda, dan kunnen we eens kijken en voor de zekerheid eens de kop uitwisselen met een van onze sceadu's !!

hmm zat ik zelf ook aan te denken of de hoofdas er niet verkeerd in zit.....misschien moet ik die maar een omdraaien en gelijk checken of ie recht is (glasplaat) ik mag hopen dat dat het eventueel misschien mogelijk wel een zou kunnen zijn!!!!pffffffffffffffff

heb de as van de bladen (die horizontale) idd vervangen door een nieuwe, die had ik toch liggen.....maar die is het zeker niet .....of mischien nu wel weer door dat heftige bladspoor

Gewoon wat algemene opmerkingen.
Bladspoor kan komen van:
- Kromme Spindel (is al gechecked)
- Bladen met groot verschil in zwaartepunt
- Doorbuigende onderdelen in de kop
- Verschoven onderdelen in de kop (zie artikel van Laurens)
- Een restrictie van airflow over de bladen (losse stickers of zo)
- Blokkerende lagers in de kop
(lopen ze nog allemaal soepel of voelt het aan alsof er 8 hoekige ballen in zitten)

Heb je de zwaartepunten al eens bekeken van de bladen waarmee het is gaat. Misschien verschuift het lood door een te hoog toerental?

Het ontstaat duidelijk als er meer kracht op staat.
Kun je dit simuleren op de grond?

Het zijn maar wat ideetjes......

ja dit kan je simuleren op de grond... heb ook sab bladen geprobeerd zelfde resultaat.lagers in de kop zijn als nieuw....doorbuigend lijkt me niet aangezien ik er goed aan getrokken heb en geduwd enzo...geen beweging in te krijgen!!!en tot einde er ziten geen stickers op de bladen...pfff fijn he heli vliegen.......ben nu guick uk aan het kijken voor wat alu dingen

Zijn je bladhouders nog wel goed ?
Misschien zit er in één van je bladhouders wel een scheurtje in.
Dan vooral waar de lagers zitten.
Omdat je bij het opspinnen geen bladspoor heb alleen als je pitch geeft .

Zijn je bladhouders nog wel goed ?
Misschien zit er in één van je bladhouders wel een scheurtje in.
Dan vooral waar de lagers zitten.
Omdat je bij het opspinnen geen bladspoor heb alleen als je pitch geeft .

Idd, als de lagers "los" in de bladhouders zitten dan is de kans groot dat dit de oorzaak is, pak anders om te beginnen alleen nieuwe bladhouders van alu

Twister had het al eerder over dat "zilveren" ding.
Dat ding is de Centerhub, wellicht is die genekt.
Deze Centerhub met part. nr. 0412-105 heb ik nog wel voor je liggen.
Deze is wel voor de "gewone" Sceadu en volgens mij is deze niet hetzelfde dan voor de Evo.

Grt,
Eric.

Twister had het al eerder over dat "zilveren" ding.
Dat ding is de Centerhub, wellicht is die genekt.
Deze Centerhub met part. nr. 0412-105 heb ik nog wel voor je liggen.
Deze is wel voor de "gewone" Sceadu en volgens mij is deze niet hetzelfde dan voor de Evo.

Grt,
Eric.

dat kan je heel goed zien door de kop (zonder bladen) rond te draaien en te kijken of hij "wiebelt" heeft mijn R50 ook een keer gehad

Back