hallo,
ik heb een probleempje met de kop van mijn R30
als ik dus opstijg heb ik bladspoor... geen probleem linkarmpjes aanpassen.
opstijgen, check! that's it... :idea:
mooi niet, op het moment dat ik hevig met de pitch ga spelen loopt het mis want dan krijg ik opnieuw
bladspoor. (tracking)
ik heb nu de wachout set besteld omdat die speling heeft als ik de wieken lichtjes in tegenovergestelde richting tors.
de as waar de wieken opzitten is nog recht. zijn er nog onderdelen die daar een rol kunnen in spelen?
nu moet ik wel zeggen dat diegene die mij destijds gezegd heeft hoe bladen te balanceren er zelf niet veel van wist.
ik heb nu eens Mr. google gevraagd... en je mag enkel tapen op het zwaartepunt van de wiek.
Er was mij verteld, doe tape op de lichste wiek en tape de andere evenveel meer naar het center.
dus ik denk dat ik enkele lieters met een heli gevlogen heb die niet echt in balans was...
ik heb het nooit opgemerkt er schudde niets.. maar nu had ik de standaard uitlaat eens vervangen en die nieuwe
was goed aan het bibberen... toen brak de bocht van de uitlaat... en ik dacht... jah... dát was nog es een uitleg.
nu ik heb nu de wieken gebalanseerd volgens de regels en ga straks eens het resultaat gaan bekijken, als het stopt met regenen :evil:
greets
ik heb een probleempje met de kop van mijn R30
als ik dus opstijg heb ik bladspoor... geen probleem linkarmpjes aanpassen.
opstijgen, check! that's it... :idea:
mooi niet, op het moment dat ik hevig met de pitch ga spelen loopt het mis want dan krijg ik opnieuw
bladspoor. (tracking)
ik heb nu de wachout set besteld omdat die speling heeft als ik de wieken lichtjes in tegenovergestelde richting tors.
de as waar de wieken opzitten is nog recht. zijn er nog onderdelen die daar een rol kunnen in spelen?
nu moet ik wel zeggen dat diegene die mij destijds gezegd heeft hoe bladen te balanceren er zelf niet veel van wist.
ik heb nu eens Mr. google gevraagd... en je mag enkel tapen op het zwaartepunt van de wiek.
Er was mij verteld, doe tape op de lichste wiek en tape de andere evenveel meer naar het center.
dus ik denk dat ik enkele lieters met een heli gevlogen heb die niet echt in balans was...
ik heb het nooit opgemerkt er schudde niets.. maar nu had ik de standaard uitlaat eens vervangen en die nieuwe
was goed aan het bibberen... toen brak de bocht van de uitlaat... en ik dacht... jah... dát was nog es een uitleg.
nu ik heb nu de wieken gebalanseerd volgens de regels en ga straks eens het resultaat gaan bekijken, als het stopt met regenen :evil:
greets