bling bling V3

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door raymon, 30 aug 2006.

  1. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    http://www.hobbyfun.be/

    64 euries zoals jullie het zo mooi zeggen !!
     
  2. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    niks click tensij iemand een tekening heeft mss maar ik hou het nu nog even bij een shockwave
     
  3. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    :eek: Op de indoormeeting in Houthalen ( België ) heeft Dick me verteld dat hun servo's op de volle accuspanning werken ??
    Dit zou ook alleen mogelijk zijn met de Dymond Servo's daar hun motortje 9 volt kan verdragen

    Hierdoor krijg je dan natuurlijk ook héél snelle servo's.

    Alleen weet ik niet meer juist hoe alles aangesloten was

    De plusdraad van de servo's zat aan de plus van de accu dacht ik ??
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    nee hun hebben bij de servo`s alle - aan elkaar en + aan elkaar en die op een pinnetje op de ontvanger
    en de pulse op alle pulse aansluitingen op de òntvanger
    dan moet je wel lakdraden gebruiken anders heeft het weinig nut
     
  5. jeroens

    jeroens

    Lid geworden:
    4 aug 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Brabant
    Raymon,

    Ik dacht dat het iets anders was. (kans op rook?)

    Alle plussen vd servo's aan elkaar gesoldeerd en deze weer aan de + van de lipo gesoldeerd.

    de minnen bijelkaar aan de ontvangerzijde gesoldeerd.

    De bec zelf blijft orgineel.

    (ik heb ook met Dick gesproken en nog een foto gemaakt)
     
  6. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hmm

    zins waneer hebben ze dat zo dan?
    ik meen een week of 3 geleden nog niet
     
  7. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    :p Zoals jeroens het zegt is het ook dacht ik??
     
  8. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    okee
    raar want toen lieten ze het nog zien ook vandaar dat ik het raar vind
     
  9. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Tegenwoordig laten we inderdaad de DS 4.7 servo's op de volle akkuspanning van een 2s lipo pakket werken. Op deze manier kun je het enige nadeel van deze servo's, de wat minder snelle steltijd, goed tegengaan. Dit doe je door de plus draden van alle servo's nog voor de regelaar aan de plusdraad van de akku te koppelen.
     
  10. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    heb hun even een mailtje gestuurd om wat uitleg te krijgen hierover, ik vind het wel interessant hoor !!

    Een mens is tenslotte NOOIT te oud om te leren hé :wink:
     
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    dan heb ik niets gezecht;)
     
  12. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    8) Van die snufjes weet ik altijd graag het fijne !!
     
  13. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    maar bert, kan dat met elke of is dat alleen met D47
    ik heb nu namelijk digitale 4,4 grams er in
    mischien leuk om daar mee te doen;)
     
  14. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    In dit geval MOESTEN de motortjes tot 9 volt aankunnen, dacht ik ??
     
  15. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hmm dat is waar
    maar kunnen de servo`s dat niet standart want volgens mij ziten op alle servo`s bijna de zelfde motor
     
  16. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    :idea: Op die vraag zullen de Van der Vechtjes u beter kunnen over informeren denk ik??

    Het zijn toch bekwame kerels, daar ben ik ZEKER van ! :wink:
     
  17. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Als iemand wil weten of de 4.4 Servo's ook op 8,4 V kunnen lopen moeten ze goed opletten of er ook rooksignalen uit Emmeloord komen. In dat geval kon het dus niet...... :D
     
  18. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    haha dan test ik het maar niet denk ik
    helaas groeit het geld mij niet op de rug

    hebben jullie die servo`s ook al getest?:)
     
  19. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Even nog over de BBv3, ik denk dat het afronden van de neus ook de vliegeigenschappen ten goede komt. Hierdoor is ie naar mijn mening iets makelijker door bochten te manoeuvreren terwijl de meskant eigenschappen niet achteruit gaan.

    Op de foto is goed te zien hoe ik het heb aangepast.
    [​IMG]
     
  20. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    :) Toch is het oppassen geblazen !!! Na een nachtje slapen is de gedachtengang terug optimaal ???
    Het systeempje is bedoeld om met een lipo van TWEE cellen te gebruiken !
    Sluit men per abuis eens een DRIE cellen pakket aan zie je inderdaad ROOK
    Het hoofd erbij houden is de boodschap , in wedstrijdkistjes is dit niet zo een probleem. Die zijn toch alleen bedoeld om met een bepaald lipopack te vliegen hé :wink:
     

Deel Deze Pagina