bling bling V3

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door raymon, 30 aug 2006.

  1. Is it just me or is the scaling on the A0 file wrong? I´ve printed both the tiled A4 (which seems correct) and the A0 but the A0 prints much smaller. The 100mm reference lines is more like 80mm.

    /Erik
     
  2. I checked the plans a bit closer and it seems like the printed outline on the A0 plan should follow the paper outline and really not be visible at all on the printed plan. When I scaled it up so that the printed outline follows the paper outline the scale was correct. Should be an easy fix though right?

    /Erik
     
  3. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
    Right...The scaling of the A0 and A1 sized plans is incorrect. I have taken these plans OFFLINE, and will fix them tomorrow morning. (I don't have acces to the model right now...GRRRR).

    Sorry for the inconvience.
     
  4. You´re providing us with a plan for free. Nothing to be sorry about. :)

    Maybe I can tell you also though that the hingeline on the elevator is not straight... it is swept forward. It really doesn´t matter much but if it´s an easy fix (not knowing the software you´re using), why not. :)

    No offense, just trying to be of help.

    Thanks once again for the work you´re doing for all of us.

    /Erik
     
  5. Zillion

    Zillion

    Lid geworden:
    26 nov 2004
    Berichten:
    71
    @ Prop-er zijn schaal, heb je BBv3 al correct weten te fixen ?

    Heb op mijn werk een A0 plotter staan :D .
    Is er misschien ook een .dxf of .dwg file van de BBv3 beschikbaar ?

    M.v.g.

    Robbie
     
  6. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
    Alle tekeningen zijn weer online.

    Voor diegenen die al aan het plakken/knippen zijn gegaan:

    Ik heb per abuis op het vertikale rompdeel downthrust getekend. Dit is niet noodzakelijk volgens Pjotrrr.

    Knip/snij dus de voorzijde van het vertikale rompdeel loodrecht uit, ten opzichte van het horizontale rompdeel.

    Ik heb dit inmiddels op alle tekeningen gewijzigd.

    Vincent
     
  7. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Mooi mooi, wederom bedankt voor al je moeite!
     
  8. Zillion

    Zillion

    Lid geworden:
    26 nov 2004
    Berichten:
    71
    Thanx!

    Robbie
     
  9. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Waarom heb je de verticale rompdelen los van elkaar getekend.
    Heb zelf goede ervaringen met de rompzijkant eerst als 1-deel uit het depron te snijden en dan m.b.v. wat spelden-prikjes de hoekpuntjes allemaal overnemen. Daarna ff goed bestuderen wat er weg-gesneden moet worden, maar je krijgt wel een super resultaat, delen passen dan perfect op elkaar.

    Kan natuurlijk nu ook nog, moet je alleen de 2 tekening delen eerst weer op elkaar plakken.

    Rick
     
  10. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
    Op veler verzoek:

    Voor diegenen die de romp liever in één geheel knippen, A0 full-size boven en zij-aanzichten:
    www.rcplans.nl/RC foto-album/blingbling/BlingBlingV3_A0_topview.PDF
    www.rcplans.nl/RC foto-album/blingbling/BlingBlingV3_A0_sideview.PDF

    Drie zijden aanzichten, met perspectief. Te printen op elk gewenst formaat. (NIET OP SCHAAL !!!)
    www.rcplans.nl/RC foto-album/blingbling/BlingBlingV3_3views_NO_SCALE.PDF

    Boven en zijaanzicht in PNG en JPG formaat. (voor het maken van airbrush ontwerpen):
    www.rcplans.nl/RC foto-album/blingbling/BlingBlingV3.png
    www.rcplans.nl/RC foto-album/blingbling/BlingBlingV3.jpg

    Vincent
     
  11. Didier

    Didier Guest

    Vanuit London (net uit Frankrijk, gelijk door naar England voor werk... :? ) wil ik Proper bedanken voor het maken van de tekening.
    Ik krijg zoveel emails en PM's van mensen die vragen om een tekening..... :D
    In iedergeval heel veel plezier met de Bling Bling's allemaal!
    Didier
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dan zal er nu een rustige periode voor je aanbreken :lol: [​IMG]

    Grt.
     
  13. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hi Vincent,

    Je hebt het er maar druk mee... ;)

    Een opmerking, overigens makkelijk aan te passen bij het uitsnijden.

    Het horizontale romp/vleugeldeel moet eigenlijk 3mm hoger zitten.
    Het is juist de bedoeling dat de korte uitsteeksels van het onderste verticale rompdeel net niet door het horizontaal deel heen vallen,

    Je kunt dan namelijk de kist (op zijn kop) opbouwen met alle gekruisde carbon verstevigingen op een vlak oppervlak met het onderste deel er al op/ingelijmd.

    Daarna, als de kist op zijn wielen staat pas de servo's en dan pas het bovenste verticale rompdeel en het richtingsroer...
     
  14. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
    Peet, ik zal er eens naar kijken.

    Zelfklevend A4'tje in de printer, logo printen op gewenste schaal, klaar!

    [​IMG]

    :wink: :wink: :wink:
     
  15. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  16. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
    Hoi

    Zo zo top die tekeningen enz. Welk progje heb je gebruikt voor het 3d model? Ik ben op me stage bij Texas Instruments en werk de hele dag met Solidworks, als er tekeningen gemaakt moeten worden 3d/2d maakt niet uit dan stuur maar wat op naar r-grob@ti.com of pb..

    Ik zal eens kijken of ik een 3d model van mijn Bling-Bling 2007CZ kan maken..

    Groeten Robbin
     
  17. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
    p.s Heeel mooi halletje paar deuren verder hier :wink:
     
  18. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik heb er net een paar gesneden, 1 van de tekening hier (mijn complimenten voor een pracht tekening, zoals we van je gewend zijn) Ik heb hier een paar kleine aanpassingen gedaan, vertikaale rompdeel zo doormidden, geen "lipjes" snijd sneller en ik ga hem toch nu niet bouwen.

    En 2x de tekening zoals robin hem heeft gegeven aan mij (van didier naar martijn van doesburg naar kamp waar raymon en robin hem hebben gesneden, en nu ligt hij bij mij). Die heb ik zoals het daar staat, hij is niet op de kop te bouwen, das jammer maar door minder lijm word deze lichter en daar gaat het om.
    Er zijn een paar verschillen, de romp is bij de neus een stukje korter dan die van proper, mss vliegt die beter maar elke kistje waar ik de 2e keer dat ik het probeer en met wind een 1rol 1cirkel en 1rol 1loop "niet slecht" doe is goed genoeg :O (ik ben nog niet gewend aan zoveel "authority" op rudder en elevatormaar dat komt nog wel).
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik verbaasde mij erover hoe weinig rudder je moet geven om een gewenste reactie te krijgen, dat zal wel door de hoge romp komen, het werkt dus wel in ieder geval :)

    Grt.
     
  20. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Alex,

    Je kitjes zijn onderweg, houdt er rekening mee dat in de neus al 2 graden righttrust zit verwerkt.
    Dus als je het horizontaal deel op zijn kop bouwt heb je leftthrust... :(

    Peter
     

Deel Deze Pagina