bling bling V3

Ik heb Vincent (prop-er) bereid gevonden om de tekening te digitaliseren naar pdf formaat, downloadlinkje verschijnt over enige tijd in dit draadje...
Hulde aan prop-er!!!

Bij deze heeft hij voor mij al een onderscheiding verdient.
Mijn stukkie depron ligt al te wachten op de tekening

Ik ben ook van plan om 'm te bouwen, de accu moet alleen makkelijk te verwisselen zijn omdat ik met meerdere accu's vlieg. Heeft iemand nog goede tips of misschien zelfs foto's van een goede constructie? Voorheen deed ik het met klitteband, maar dat kom je niet zoveel tegen in indoor-land geloof ik.

Grt.

Accubevestiging (a la VdVechten):

Beste is bovenop het horizontaal deel neus i.v.m. gewichtsverdeling.
Dan sleuf ter hoogte/lengte accu in verticaal bovendeel romp.
"U" van strookjes depron rond accu.
Aan open zijde "U" twee schuin geplaatste stukjes cocktailprikker waartussen een elastiek over de accu gespand wordt.

Zwaartepunt BBv3 ligt op 17,5 cm vanaf de neus op de as van de romp

Voor een klein budget zag ik ook een 24 gram motortje van 24 euro bij www.perba.com.
Iemand hier al ervaring mee?

Foto's mallen en de maatvoering heb ik vanmiddag aan prop-er doorgegeven, nog even geduld ;)

Potje Cluedo? Rara, wiens schoenen zijn dit:

Pjot.jpg

He, ik zie mijn sloffen! ;)

Goed te horen dat dat motortje goed presteerd.
www.perba.com
24 grams motor met 8x4 prop a 4,1A: 240 gram trekkracht.
Inkorten van de buis en as op deze motor kan ook nog 1 a 2 gram winst opleveren, draden zo kort mogelijk direct aan de regelaar solderen...
Genoeg voor wie eens goedkoop wil proeven aan een F3P kistje als deze.

Een Etec 2s300 lipo weegt met korte draden 18 gram
www.allerc.com
Hyperion 2s LVX 300 ingekort ongeveer 19 gram
www.aircraft-world.com

Indien dan alles licht gehouden/gebouwd wordt, Dymond D47's lichter gemaakt zoals eerder beschreven dan moet hiermee aardig in de buurt van de gewenste 125 gram vliegklaar te komen zijn.

24ga.jpg

Pjotrrr zei:
Zwaartepunt BBv3 ligt op 17,5 cm vanaf de neus op de as van de romp

Grappig zeg, ik heb vanavond wat gevlogen, en toen had ik beredeneerd dat het zwaartepunt bij mij nog iets verder naar voren moet (trekt naar zijn buik in meskant) blijkt ie dan dus precies op die 17,5 uit te komen... :P Blijkbaar toch wel goed geredeneerd.

"trekt naar zijn buik in meskant"

Uhm... dat klink nogal erg, het was nouwlijks te merken ;) Ik heb even met die van robin gevlogen en die vliegt goed! De tekening heb ik nu thuis liggen en ik snijd er vandaag wel even 2 of 3 (1 om te vliegen 1 thuis als mal en 1 op de club als mal).

Waarschijnlijk word de mijne een beetje zwaar, 5-10g meer dan robin en die zit al aan de max.

setup:
P60 (hier zit al dat extra gewicht in)
hyperion 300 2s
zeer licht 4kan gws ontvangertje (18$ bij acw)
3 D47 servo's (bovenkant eraf, wikkeldraad)
CC10 (geen krimpkous korte draaden en wikkeldraad naar de ontvanger)

Ik wil 0,8mm koolstof vleugel verstevegingen doen met 0,3 naar de staart en de roeren met 0,8mm aanstuuren.
Zoveel mogelijk lijmen met uhu por en bizon cunstructielijm.

Moet lukken toch!

Will you make a full sheet PDF (A1 or A0) as well for those of us who have access to large scale printing?

Very nice 3D model by the way!

/Erik

A0 zou inderdaad mooi zijn. Ik heb namelijk ontdekt dat mn broer dit kan afdrukken op zn werk ;)
En we hebben net een nieuw adres ontdekt die niet 7,50 per plaat depron vraagt (zoals mn huidige leverancier)
Ik kan niet wachten

Mooi, mooi!

Hi Erik,
Nice to see you over here too..
Plans will be posted on RC Groups too ;)

Hoi,
Zelf plak ik de PDF files van bv de knuffel van Manuel per pagina in Powerpoint.. daarmee krijg je een prima A0 tekening en is hij prima te plotten.

Mvg, Vincent

Vanavond mijn BBv3 ingevlogen, volkomen neutraal, hoefde niets te trimmen. Vliegt erg leuk, ook mooi korte loopings. Nu nog indoor oefenen, tot die tijd vlieg ik het C-programma met windstil weer en op de sim :lol:

Hpim3125.jpg

Hpim3126.jpg

Hpim3117.jpg

Hpim3118.jpg

Hpim3120.jpg

Grt.

Back