Even geleden met wat geluk een tamiya blitzer beetle overgenomen. Ik was al even op zoek naar zo eentje (hoewel niet zo actief), maar spijtig genoeg blijkt dat een gewild type te zijn dat dus voor overdreven veel geld aangeboden wordt.
Dit als alternatief voor een onbereikbare sand scorcher. En min of meer gelijkende beetle monstertruck vind ik maar niets.
Dit is hem dus.
Veel stof. Nog een msc en standaard motor (hoewel nog in goeie staat). Versleten, gescheurde en verstorven achterbanden. Voorbanden ook al beetje verstorven. Body gebarsten aan het dak en ramen ook op die plaats (wel niet zichtbaar aan de buitenkant). Neus, kleine onderdelen, schuifdakje, stickers en chauffeur ontbreken. Veel krassen en schavingen op het chassis. Glijlagertjes hier en daar wel wat uitgesleten. Doorgedraaide wielmeenemer. Wat kromme schroefjes en slordig opgedraaide moertjes.





Maar dan het goede nieuws: onder het stof zit een slecht onderhouden maar wss relatief weinig gereden blitzer!
Het is mijn eerste tamiya en inderdaad: je ziet dat aan de kwaliteit, afwerking, details,...
Alle tandwielen blijken in perfecte staat te zijn, niets op aan te merken. De schokdempers zijn erg vuil, maar binnenin zit zelfs nog propere olie! Alle aandrijfassen en dergelijke hebben een beetje roest, maar verwaarloosbaar en in goede staat.
Ik wil wel een neus tegen vuil binnenin, maar de standaard zie ik niet graag. De details, stickers en chauffeur die ontbreken zijn niet erg, die ging ik er toch van slopen. Overbodige prul. De weinige stickers nu moeten er ook aan geloven. Had ik al vermeld dat ik niet geef om originele staat van die dingen?
Krassen op chassis niet erg natuurlijk, het wordt een runner.
Body is te herstellen, komt goed. Wordt een nette en eenvoudige body.
Tegen mijn principes heb ik een beetje geïnvesteerd, ik wilde een deftige runner.
- Pro line truggy achterbanden voor all terrain. Diameter iets groter dan de originele.
- originele blitzer voorbanden komen er nog aan
- 15 turns team orion motor die ik nog liggen had in redelijke staat.
- LRP 13 turns esc gekocht.
- standaard graupner AM 40Mhz ontvanger had ik liggen
- kogellagertjes alom
- gewone nicad batterij, ik zie wel
Na opbouw en testjes wil ik hem wat beter afdichten tegen stof en waterspatten, maar first things first.
Vervolg komt nog wel.
Dit is een tussendoortje naast mijn kyosho burns. herbouwverslag-kyosho-burns
Deze beetle is minder uitdagend: vooral schoonmaken en bouwen. Aan de burns is nog wat meer werk en wat afwisseling kan geen kwaad.
Iemand ervaringen met de blitzer? Hoe oud zou deze zijn? Waar op te letten? Tips?
Andere blitzers?
Dit als alternatief voor een onbereikbare sand scorcher. En min of meer gelijkende beetle monstertruck vind ik maar niets.
Dit is hem dus.
Veel stof. Nog een msc en standaard motor (hoewel nog in goeie staat). Versleten, gescheurde en verstorven achterbanden. Voorbanden ook al beetje verstorven. Body gebarsten aan het dak en ramen ook op die plaats (wel niet zichtbaar aan de buitenkant). Neus, kleine onderdelen, schuifdakje, stickers en chauffeur ontbreken. Veel krassen en schavingen op het chassis. Glijlagertjes hier en daar wel wat uitgesleten. Doorgedraaide wielmeenemer. Wat kromme schroefjes en slordig opgedraaide moertjes.





Maar dan het goede nieuws: onder het stof zit een slecht onderhouden maar wss relatief weinig gereden blitzer!
Het is mijn eerste tamiya en inderdaad: je ziet dat aan de kwaliteit, afwerking, details,...
Alle tandwielen blijken in perfecte staat te zijn, niets op aan te merken. De schokdempers zijn erg vuil, maar binnenin zit zelfs nog propere olie! Alle aandrijfassen en dergelijke hebben een beetje roest, maar verwaarloosbaar en in goede staat.
Ik wil wel een neus tegen vuil binnenin, maar de standaard zie ik niet graag. De details, stickers en chauffeur die ontbreken zijn niet erg, die ging ik er toch van slopen. Overbodige prul. De weinige stickers nu moeten er ook aan geloven. Had ik al vermeld dat ik niet geef om originele staat van die dingen?
Krassen op chassis niet erg natuurlijk, het wordt een runner.
Body is te herstellen, komt goed. Wordt een nette en eenvoudige body.
Tegen mijn principes heb ik een beetje geïnvesteerd, ik wilde een deftige runner.
- Pro line truggy achterbanden voor all terrain. Diameter iets groter dan de originele.
- originele blitzer voorbanden komen er nog aan
- 15 turns team orion motor die ik nog liggen had in redelijke staat.
- LRP 13 turns esc gekocht.
- standaard graupner AM 40Mhz ontvanger had ik liggen
- kogellagertjes alom
- gewone nicad batterij, ik zie wel
Na opbouw en testjes wil ik hem wat beter afdichten tegen stof en waterspatten, maar first things first.
Vervolg komt nog wel.
Dit is een tussendoortje naast mijn kyosho burns. herbouwverslag-kyosho-burns
Deze beetle is minder uitdagend: vooral schoonmaken en bouwen. Aan de burns is nog wat meer werk en wat afwisseling kan geen kwaad.
Iemand ervaringen met de blitzer? Hoe oud zou deze zijn? Waar op te letten? Tips?
Andere blitzers?
Laatst bewerkt door een moderator: