Voorlopige stand van zaken.
Neus is klaar, tenzij door gebruik er wat mee gebeurt. Dakje heeft zijn laatste laag glasvezel gehad, de afgeschuurde randjes (wit) moeten nog gesealed worden en het geheel dan nog een laagje mat zwart erover, net als de neus.
Ik heb minimale stickers aangebracht, ik vind het wel ok zo. Die op de ramen zijn veelal gebleven

Binnenin wilde ik de openingen van de wielkasten dichtmaken om vuil en vocht buuiten te houden, maar dan werd de esc te warm bij het rijden. Blijkbar komt langs daar de koeling binnen. Dan heb ik het maar zo opgelost. enkel de esc steekt er boven uit, voor koeling. Meteen zit de batterij vast, want dat onderdeeltje was er niet meer bij. Het is een kunststofplaat (ABS denk ik) van 3mm waarvan de zijkanten met een brander verwarmd zijn en omgebogen.

Detail van de antenne. Nu steekt hij niet door de body en ziet er nog cool uit ook.

Zo zit het dakje vast. Voor de laatste laag glasvezel aan de buitenkant heb ik 4 schroefjes met verzonken kop erdoor geboord. Door de laatste laag glasvezel zitten deze goed vast. Ik weet trouwens niet hoe het echt dakje vast zit? Ik wilde trouwens niets wijzigen aan de body op zich: niet zagen, boren, lijmen;...

Voor de neus analoog. Zo moet de originele neus ook vastzitten denk ik aangezien daar het enige gaatje is in de voorkant van de body. De binnenkant van de neus is minimaal afgewerkt. De glasvezelstructuur komt er nog door. Bij het dakje ook.

Nog een foto van het dakje van dichtbij: je ziet nog de witte rand die je altijd hebt bij schuren van de randen van glasvezelvormen. Deze nog sealen, beetje schuren, spuiten en dat zou het moeten zijn.
Volgende keer.

Er was nog een klein probleempje met sturen: links en rechts had niet dezelfe uitslag: wat bijgeregeld aan de stuurstangen/ servo. Perfect nu. De stuurstangen heb ik trouwens vervangen door iets langere (gwoon stukken draadstang). Door zijn eigen gewicht stonden de voorwielen altijd ter ver open vond ik (veren staan strak). En de stuurstangen waren te kort om ze nog uit te draaien. Niemand anders met dit probleem?
Mocht ik ergens gepaste alu schokdempers tegenkomen, die zouden ook wel welkom zijn. Deze zijn niet slecht, maar toch ook niet super. Meningen?
groeten
Neus is klaar, tenzij door gebruik er wat mee gebeurt. Dakje heeft zijn laatste laag glasvezel gehad, de afgeschuurde randjes (wit) moeten nog gesealed worden en het geheel dan nog een laagje mat zwart erover, net als de neus.
Ik heb minimale stickers aangebracht, ik vind het wel ok zo. Die op de ramen zijn veelal gebleven

Binnenin wilde ik de openingen van de wielkasten dichtmaken om vuil en vocht buuiten te houden, maar dan werd de esc te warm bij het rijden. Blijkbar komt langs daar de koeling binnen. Dan heb ik het maar zo opgelost. enkel de esc steekt er boven uit, voor koeling. Meteen zit de batterij vast, want dat onderdeeltje was er niet meer bij. Het is een kunststofplaat (ABS denk ik) van 3mm waarvan de zijkanten met een brander verwarmd zijn en omgebogen.

Detail van de antenne. Nu steekt hij niet door de body en ziet er nog cool uit ook.

Zo zit het dakje vast. Voor de laatste laag glasvezel aan de buitenkant heb ik 4 schroefjes met verzonken kop erdoor geboord. Door de laatste laag glasvezel zitten deze goed vast. Ik weet trouwens niet hoe het echt dakje vast zit? Ik wilde trouwens niets wijzigen aan de body op zich: niet zagen, boren, lijmen;...

Voor de neus analoog. Zo moet de originele neus ook vastzitten denk ik aangezien daar het enige gaatje is in de voorkant van de body. De binnenkant van de neus is minimaal afgewerkt. De glasvezelstructuur komt er nog door. Bij het dakje ook.

Nog een foto van het dakje van dichtbij: je ziet nog de witte rand die je altijd hebt bij schuren van de randen van glasvezelvormen. Deze nog sealen, beetje schuren, spuiten en dat zou het moeten zijn.
Volgende keer.

Er was nog een klein probleempje met sturen: links en rechts had niet dezelfe uitslag: wat bijgeregeld aan de stuurstangen/ servo. Perfect nu. De stuurstangen heb ik trouwens vervangen door iets langere (gwoon stukken draadstang). Door zijn eigen gewicht stonden de voorwielen altijd ter ver open vond ik (veren staan strak). En de stuurstangen waren te kort om ze nog uit te draaien. Niemand anders met dit probleem?
Mocht ik ergens gepaste alu schokdempers tegenkomen, die zouden ook wel welkom zijn. Deze zijn niet slecht, maar toch ook niet super. Meningen?
groeten
Laatst bewerkt: